Gå til innhold

Hvor mye er min gamle laptop verdt i dag?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på ny laptop, og blir vel nødt til å selge den gamle for å få råd til det.

Maskinen er en Hewlett Packard Omnibook 6000 (Da toppmodell) fra august 01

Specs:

P3 850

256MB

15" skjerm, 1400x1050 px.

20GB HD

DVD-Rom/Diskettstasjon (Modulære)

Extended Warranty til august 04

 

På en så gammel(!) laptop er det selvsagt noen ting som ikke er helt ship shape lenger, for eksempel er styrepinnen ikke lenger i orden, så man må bruke pekebrettet. (Maskinen var utstyrt med begge)

Det er også en sprekk i chassiset på innsiden der man legger håndleddet når man skriver. (Ikke et problem for ytelse eller noe sånt, men ser ikke fint ut.)

Jeg vet ikke hvor mye den veier, men den er ikke ultra-portable, selv om den faktisk er utrolig tynn i forhold til f.eks. Dell sine nåværende modeller.

 

Så gode ting :)

Jeg elsker denne maskinen, og en evt. kjøper vil dele min mening. Skjermen er helt fantastisk, tastaturen er bedre å skrive på enn noe annet jeg noen gang har prøvd. Det er selvsagt ingen døde pixler på skjermen.

Faktisk har jeg ikke lyst til å selge denne maskinen i det hele tatt, men jeg trenger en kraftigere bærbar...

 

Jeg har vel strengt tatt skrevet mer enn nødvendig her, men fint om dere leser denne posten allikevel, og svarer hvor mye dere tror jeg kan få for denne maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da burde du håpe på at noen som ikke har peil på PC'er kjøper den... For 2000 spenn mer får du En PC som er helt ny, dobbel så rask prosessor og litt mer lagringsplass og sannsynligvis også brenner!!!

Jeg skjønner deg som selger men som kjøper ville jeg sagt at du er gæren som vil ha 6000! allikevel lykke til!!!

Lenke til kommentar

Jeg tror fint du kan regne med 6000,- for den der. Er jo en maskin av en helt annen klasse enn de billigste maskinene fra elkjøp. Ikke minst at det er en 15" skjerm med SXGA+ oppløsning er hvertfall noe som trekker prisen opp etter min mening. Akkurat hvor rask prosessor, og om det er 20 eller 30 gb disk spiller forsåvidt liten rolle om du treffer en som er på jakt etter en bra business-maskin!

Lenke til kommentar

Vil bare få lov til å bekrefte det ekren sier her, denne maskinen er absolutt laget for kvalitet, og ikke kvantitet. Veiledende priser for slike maskiner (selvsagt med litt oppdaterte spesifikasjoner) ligger som regel på opp mot 20K, og denne kostet 26K fra butikk da jeg kjøpte den fra et konkursbo.

 

Tror uansett jeg vil vente litt med å legge denne ut på QXL, og kanskje prøve å finne noen på skolen som trenger en pålitelig og stilig "engelsk sportsbil" fremfor en billig "koreansk familiebil" fra Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...