Gå til innhold

Samsung S8000 Jèt - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Ser det er mange som klager på batterikapasiteten. Jeg bruker alltid etuiet, den såkalte lefsa, og jeg har på 3g. Jeg hører en del på musikk, og ringer og sender sms.. Min varer nesten alltid minst 5 dager. Lengste perioden den har vart er hele 7 dager, og det med helt normal bruk. Kanskje det er jeg som er heldig..(:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er mange som klager på batterikapasiteten. Jeg bruker alltid etuiet, den såkalte lefsa, og jeg har på 3g. Jeg hører en del på musikk, og ringer og sender sms.. Min varer nesten alltid minst 5 dager. Lengste perioden den har vart er hele 7 dager, og det med helt normal bruk. Kanskje det er jeg som er heldig..(:

 

Min kan vare i 2 dager(meste av min til nå) Jeg trykket masse på den. Men når jeg sover og da er rommet kaldt i natt så hadde telf min 5 streker(FULT) og da jeg vånket og så var telefonen fri for strøm og uten jeg har brukt den, er det pga kaldhet ? ^^,

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn New PC Studio 1.5.0 AC4 og har Windows 7 64bit men telefon nekter å komme opp i programmet når jeg velger "PC-Studio" på tlf.

Velger jeg Mediaspiller eller Masselagring på tlf så viser de i programmet, men jeg får jo ikke oppdatert tlf eller noenting uten å koble til som PC-Studio. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn New PC Studio 1.5.0 AC4 og har Windows 7 64bit men telefon nekter å komme opp i programmet når jeg velger "PC-Studio" på tlf.

Velger jeg Mediaspiller eller Masselagring på tlf så viser de i programmet, men jeg får jo ikke oppdatert tlf eller noenting uten å koble til som PC-Studio. :thumbdown:

 

Har kun erfaring fra Windows XP, men etter å ha funnet ut av hvordan NPS (muligens) virker, har jeg klart å synkronisered telefonbok og kalender både m/uten Outlook. Prøvde også Music Player men vet ikke helt om det synkroniserer ... For oss som har brukt Nokia PC Suite i en årrekke, så var NPC et fryktelig bekjentskap...

Lenke til kommentar

Hei! Har tidligere lagt inn spørmål om erfaringer med GPS/Route 66 på Jet men uten respons. Er det ingen av dere som har testet dette eller er det bare min Jet som har problemer? Har nå fått oppgradert til siste versjon av firmware og GPS fungerer nå bedre, men fortsatt virker det som mottakeren arbeider helt marginalt: Mister stadig posisjon (kun røde sattelitter på signal-display). Fortsatt ikke mulig å stole på at den fungerer til jeg kommer fram til målet :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg la inn Route 66, men lurer på om jeg mislyktes, jeg ser ingen veier eller noe, bare helt grått. Dessuten bruker den sinnsvakt lang tid på å finne posisjon, noe som ikke hjelper meg uansett siden jeg ser ikke annet at jeg befinner meg et sted nær Oslo i Norge..

 

Men det jeg lurer på er widgets. Er det slik at samsung ikke har kommet med noen nye, eller er det bare jeg som ikke klarer å laste dem ned...? Vurderer å kjøpe en ny telefon siden ingenting er som lovet..

Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen....

 

Jeg har slitt med å få lese min private e-post på Jet'en. Den fungerte innledningsvis, men plutselig sluttet den å virke. Jeg er mobilkunde hos Tele2, men har e-post hos Telenor. Når jeg skal oppdatere innboksen får jeg følgende beskjed:

 

Kunne ikke koble til

 

Nå har både Telenor og Tele2 forsøkt å løse problemet - uten hell. Det siste tipset kom fra Samsung, og de mente jeg burde ta en software-oppdatering.

 

Jeg er iferd med å gi opp. Hvis det er noen på forumet, eller noen som kjenner noen, som kan komme med en mulig løsning, er jeg meget takknemmelig!

Lenke til kommentar

Jeg la inn Route 66, men lurer på om jeg mislyktes, jeg ser ingen veier eller noe, bare helt grått. Dessuten bruker den sinnsvakt lang tid på å finne posisjon, noe som ikke hjelper meg uansett siden jeg ser ikke annet at jeg befinner meg et sted nær Oslo i Norge..

 

Men det jeg lurer på er widgets. Er det slik at samsung ikke har kommet med noen nye, eller er det bare jeg som ikke klarer å laste dem ned...? Vurderer å kjøpe en ny telefon siden ingenting er som lovet..

 

Se mitt innlegg 11. april 2010 (som ingen har respondert på)

Installasjon av R66 fra www.66.com/samsung/ fungerte helt ok og Route66 Sync programmet virker OK. Dessuten har de en Support som svarer i løpet av noen få dager (i motesetning til Samsung)! Problemet er som du også har observert: Det er helt tilfeldig hvor lang tid det tar å finne en posisjon! Har opplevd alt fra 5 s til >30 min! Dessuten mister den stadig posisjon - særlig om du er i bygater med bygninger på begge sider. Hva er da vitsen med GPS? Min Garmi 60CSx har aldri hatt slike problemer.

 

Sender nå Jet'en til service for 2dre gang. Dersom dette er "working as designed" så kjører jeg nå reklamasjonssak og finner noe annet. Litt synd for ellers liker jeg denne telefonen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har samme situasjon med GPS selv, tar rundt 10-15 min å koble til, bruker den aldri, bare tull å måtte vente så lenge...

 

Til han som spurte om øretelefoner tidligere, hvis du vil ha god musikkoplevelse så velger du et par som ikke er så gode. Jeg bruker et par Sennheiser CX 400 II og merker veldig godt hvor dårlig lyden fra telefonen her.. Så du bør nok vurdere å ikke kjøpe de beste øretelefonene.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en forklaring på hvorfor jeg får opp mobilnr hos avsender når denne sender meg en e-post til mobilen min? Mao står ikke e-postadr oppført når jeg skal svare, men "Jensemann mob". Hos andre avsendere fungerer det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg la inn Route 66, men lurer på om jeg mislyktes, jeg ser ingen veier eller noe, bare helt grått. Dessuten bruker den sinnsvakt lang tid på å finne posisjon, noe som ikke hjelper meg uansett siden jeg ser ikke annet at jeg befinner meg et sted nær Oslo i Norge..

 

Men det jeg lurer på er widgets. Er det slik at samsung ikke har kommet med noen nye, eller er det bare jeg som ikke klarer å laste dem ned...? Vurderer å kjøpe en ny telefon siden ingenting er som lovet..

 

Se mitt innlegg 11. april 2010 (som ingen har respondert på)

Installasjon av R66 fra www.66.com/samsung/ fungerte helt ok og Route66 Sync programmet virker OK. Dessuten har de en Support som svarer i løpet av noen få dager (i motesetning til Samsung)! Problemet er som du også har observert: Det er helt tilfeldig hvor lang tid det tar å finne en posisjon! Har opplevd alt fra 5 s til >30 min! Dessuten mister den stadig posisjon - særlig om du er i bygater med bygninger på begge sider. Hva er da vitsen med GPS? Min Garmi 60CSx har aldri hatt slike problemer.

 

Sender nå Jet'en til service for 2dre gang. Dersom dette er "working as designed" så kjører jeg nå reklamasjonssak og finner noe annet. Litt synd for ellers liker jeg denne telefonen :dontgetit:

 

Jeg trodde det skulle finnes et hendig, gratis navigasjonsprogram som man kunne laste ned til telefonen. Det er altså bare slike du må betale for?

 

Dumt at mobilen din ikke fungerer som den skal. Får håpe det blir bedre etter andre reparasjon!(:

Endret av MiniC
Lenke til kommentar

Er det noen som har en forklaring på hvorfor jeg får opp mobilnr hos avsender når denne sender meg en e-post til mobilen min? Mao står ikke e-postadr oppført når jeg skal svare, men "Jensemann mob". Hos andre avsendere fungerer det.

 

Har ikke erfaring med epost, men dersom samme telefon-nummer ligger inne i to ulike kontakt-navn så vil telefonen vanligvis vise nummer da stakkaren ikke vet hvilke navn som skal velges! Sjekk om epost-adresse er duplisert på noe vis.

Endret av HalvorR
Lenke til kommentar

Jeg la inn Route 66, men lurer på om jeg mislyktes, jeg ser ingen veier eller noe, bare helt grått. Dessuten bruker den sinnsvakt lang tid på å finne posisjon, noe som ikke hjelper meg uansett siden jeg ser ikke annet at jeg befinner meg et sted nær Oslo i Norge..

 

Men det jeg lurer på er widgets. Er det slik at samsung ikke har kommet med noen nye, eller er det bare jeg som ikke klarer å laste dem ned...? Vurderer å kjøpe en ny telefon siden ingenting er som lovet..

 

Se mitt innlegg 11. april 2010 (som ingen har respondert på)

Installasjon av R66 fra www.66.com/samsung/ fungerte helt ok og Route66 Sync programmet virker OK. Dessuten har de en Support som svarer i løpet av noen få dager (i motesetning til Samsung)! Problemet er som du også har observert: Det er helt tilfeldig hvor lang tid det tar å finne en posisjon! Har opplevd alt fra 5 s til >30 min! Dessuten mister den stadig posisjon - særlig om du er i bygater med bygninger på begge sider. Hva er da vitsen med GPS? Min Garmi 60CSx har aldri hatt slike problemer.

 

Sender nå Jet'en til service for 2dre gang. Dersom dette er "working as designed" så kjører jeg nå reklamasjonssak og finner noe annet. Litt synd for ellers liker jeg denne telefonen :dontgetit:

 

Jeg trodde det skulle finnes et hendig, gratis navigasjonsprogram som man kunne laste ned til telefonen. Det er altså bare slike du må betale for?

 

Dumt at mobilen din ikke fungerer som den skal. Får håpe det blir bedre etter andre reparasjon!(:

 

Takk for svar! På dette forumet er det jo langt flere spørsmål enn svar! Utrolig at så få har erfaring med GPS-bruk på Jet S8000.

 

Har nå fått følgende svar fra mCare (som har sørvis for Samsung):

"ingen feil på telefonen Dekningen var på maks under test og gps fant signaler fort med aGPS aktivert aktiver aGPS for raskere forbindelse til gps sattelittene aGPS bruker lokasjonen din beregnet utifra telenettet, for å raskere lokalisere deg, NB ved bruk..."

Jeg har søkt etter A-GPS-info i brukerhåndbøkene for S8000 og Route66/LBS uten hell, ringte tidligere Samsung Support for å høre om der var "skjulte innstillinger" jeg burde sette, men uten hell. Noen som vet hvor A-GPS aktiveres? Venter nå på å få telefonen tilbake for å se om det er noe bedring men er ikke optimistisk. Vil da prøve en reklamasjonssak mot Samsung da jeg er rimelig leie av hele GPS'en. Holder meg til Garmin heretter :tease:

Endret av HalvorR
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan kan jeg slå av/på mobilsvar (viderekobling er vel det samme?) på telefonen? Har en meny under Telefoninnstillinger hvor det står Autosvar. Er det denne?

 

Jeg ønsker å slå av mobilsvar for ikke å bli belastet i utlandet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir det etterhvert mulighet for å laste ned nye widgets og apps? De sier da virkelig på samsung.no at det går fint an. Mobilen min sier både at det ikke er tilgjengelig med spill, apps og widgets for samsung jet, og at widgetslista mi er full. Altså at jeg ikke kan laste ned noe i det hele tatt. Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg sletter en widget permanent og ikke bare å ikke vise den på widgetslista i sidemenyen på hjemmeskjermen.

 

Samsung er no dritt. Håper Htc Evo kommer i en versjon som går i Norge, og at jeg da har råd til den. Tenkte egentlig jeg skulle ha jet'en i laaang tid..

Endret av MiniC
Lenke til kommentar

Hei!

Vet ikke om noen leser dette..

Jeg skal kjøpe meg ny telefon snart, og sikler litt på denne... Det jeg lurer på er om denne fortsatt er aktuell? Jeg får den for det abbonementet jeg skal ha til 399,- men jeg har ikke noe i mot å betale opp mot 1500 for en telefon..

 

På min nåværende telefon har jeg ingen sanger, altså er ikke musikkspilleren noe å henge seg opp i. Jeg tviler på at jeg skal bruke GPS, så det er heller ikke noe å bry seg om. E-post leser jeg på dataen, men det går det an å logge på g-mail en sjelden gang via internett?

 

Mange klager på at batteriet ikke holder, er det et "vanlig" problem? Jeg kommer til å bruke wi-fi en del, men mest til facebook etc. Det er et pluss med kamera som gir noenlunde bra bilder, men 5 mpx bilder som har ok kvalitet holder lenge for meg :)

 

Jeg sender en del sms, er det veldig vanskelig å sende på den? Jeg har en LG KU990i nå som er et mareritt å skrive på. Man kan risikere å skrive en laaang melding man bare skal endre en liten detalj på midt i, så kan hele teksten "merkes" og slettes, VELDIG irriterende. Skjer lignende ting på denne? Så at man måtte gå inn manuelt for å endre midt i, men "merkes" teksten da hvis noen skjønner?

 

Jeg har ikke mer enn kanksje 100-200 tlf nummer.. Kan man feks skrive S, sånn at alle kontakter kommer opp? Jeg vil ha en litt "fancy" tlf som ikke koster skjorta, skal ikke bruke den i noe jobbsammenheng eller noe, kun privat. Kan man feks bytte temaer ala som på SE?

 

Altså, er dette en telefon verdt å skaffe seg, eller bør jeg se meg om etter en annen modell? Jeg bytter mobil en gang i året og har mobilforsikring, men det er viktig at telefonen er bruker venlig hvis dere skjønner...

 

puh, langt innlegg, men håper noen gidder å svare! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Jeg har lagt inn New PC Studio 1.5.0 AC4 og har Windows 7 64bit men telefon nekter å komme opp i programmet når jeg velger "PC-Studio" på tlf.

Velger jeg Mediaspiller eller Masselagring på tlf så viser de i programmet, men jeg får jo ikke oppdatert tlf eller noenting uten å koble til som PC-Studio. :thumbdown:

 

Dette funket nå etter siste PC Studio oppdatering.

 

Fikk oppgradert software på tlf også men nå viser alle innkommende samtaler som Ukjent men går jeg inn i samtale loggen så vises riktig informasjon. Ser ut til å være et litt kjent problem.

 

Tror tlf skal få seg en tur innom service i morgen da jeg også misstenker at Jack porten er vannskadet.

Jeg må slå av og på tlf for at den skal registrere at jeg setter i headsett.

Må repetere det samme om jeg vil bruke tlf uten headsett også.

Merkelig at det ikke er noen slags beskyttelse for Jack kontakten. Den er jo så svær og er rettet oppover så alt vil jo samle seg nedi der. :)

 

Tror jeg skal plukke opp en Wave i morgen, så får mamma endelig få seg ny tlf om Jet'en kan fikses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...