Gå til innhold

Samsung S8000 Jèt - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

"Ang. meldinger så spørs det hvor kravstor du er. Alltid en overgang fra tastetelefon til touch. Jeg hadde dennne mobilen i to måneder og syntes sms gikk relativt greit å skrive (bortsett fra vanskelig redigeringsmulighet, se lenger ned), dog ikke så kjapt som vanlige taster. Jeg solgte min Samsung Jet bl.a. fordi:

 

* Widgets'ene er bare til irritasjon, av og til kommer du borti "fanen" til venstre og drar inn en widgets som du så må kløne for å få bort igjen. De fleste av dem er også bare tull og tøys (antall dager fra røykeslutt, osv ...)

 

* Når du får SMS og trykker på "Vis" må du ofte trykke på skjermen flere ganger, ofte 5 - 6 ganger før noe skjer. Irriterende!

 

* Når du skal skrive SMS, i skrivevinduet er det ingen "piltaster" for å flytte markøren inne i teksten, du har bare slettetast. Dvs. at hvis du skal redigere noe feil midt inne i meldingen, må du prøve med neglen å plassere markøren der du vil skrive / rette. Knølete!

 

* Musikkspilleren, når du lager spillelister, så spilles låtene alfabetisk bakfra! Du får ikke spilt dem forfra. Ikke noe dødelig problem, men et symptom på koreansk annerledeshet. Du kan heller ikke fintune equalizeren, men må nøye deg med forhåndsinnstilte.

 

* Kamera ikke noe å rope hurra for, OK bilder når sola skinner, men ellers ... Nei."

 

 

 

 

Widget'sene er meget nyttige, du kan ha favorittkontaktene dine framme på skjermen slik at du kan ringe uten å måtte åpne telefonboken. Flere nettwidgeter er også greie sånn som youtube, google og facebook. Alle de tåplige widgetene kan du fjerne fra listen hvis de er irriterenes.

 

Du trenger ikke trykke fem ganger, du trykker én gang, og vips så vises meldingen. Det har skjedd at jeg har måttet trykke flere ganger for å åpne, men det er det samme med alle widgetene. Holder du for lenge inne tror telefonen at du skal flytte på widgeten og uthever den, ikke åpner. Trykker du lett én gang, åpnes den med en gang.

 

Jeg har ingen problemer med å treffe der jeg skal redigere, mobilen treffer så å si alltid der jeg trykker.

 

Jeg kan spille av sangene i riktig alfabetisk rekkefølge(A-B-C...) det var det den automatisk gjorde første gangen, og jeg kan sette på tilfeldig rekkefølge..

 

Jeg synes kameraet er kjempebra. Kanskje jeg ikke er ekspert, men kameraet er ikke dårlig. Mye bedre en femmegapixlers-digitalkameraer, (jeg har sammenlignet med 4) og det blir sylskarpt når du viser dem på AMOLED-skjermen.

 

En ting jeg har problemer med er youtube-kvaliteten. ALLE filmene jeg har spilt av derfra er innmari kornete og ganske dårlige. Er det sånn det skal være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tænkt e sku kjøp den her etter å ha sjekka ørtn testa og videoa. I følge testa sies det at den bruka mye mindre strøm enn andre mobila i og med at den har OLED skjerm mens diverse "brukera" si av erfaringe at den må lades KVÆR DAG. E dette tilfelle eller e det bare fortsatt slik at 90% av "bruker-erfaringer" kommer fra folk som stort sett ikke har snøring?

Lenke til kommentar

Å spør hvor mange ganger en må lade en Jet i uka, er som å spør hvor mange ganger en må fylle bensin på en volvo i måneden.

 

Og så er det alltid sånn at de som elsker Jet 'bare' må lade hver andre uke, mens de som hater 'Jet' må lade oftere enn hver dag.

 

Husk at dette er en smarttelefon med en 800 mhz prosessor og stor skjerm. Batteristørrelsen er midt på treet (1100 mAh). En kan derfor ikke forvente all verdens av telefonen, men det går for alle slike telefoner i det segmentet.

Lenke til kommentar

En venn av meg har Samsung Jet, hun prøver å lage ringetoner av mp3-filer hun har overført til mobilen. Hun sier at selv om hun prøver å legge forskjellige sanger på foskjellige kontakter er det bare en sang som blir felles for alle som ringer. Hvordan skal hun gå fram for å få ulike sanger på de som ringer henne?

Lenke til kommentar

Har prøvd å få lagt inn epostbrukeren min på denne tlf etter alle kunstens regler. Vært i kontakt med alt som kan krype og gå for å finne en løsning, men det er kul umulig. Denne tlf holder overhode ikke mål. Det må være en beta versjon på et eller annet fanteprodukt vi har fått til landet. Med mindre du pusher pølser på torget er denne tlf ubrukelig i enhvert jobbsammenheng. I tillegg har den en hel rekke andre feil. Feks restarter telefonen rett som det er når man bruker nettleseren, til og med vanskelig å få scrollet kjapt gjennom vg. Av og til underer jeg virkelig på om amobil stort sett bare flipper produktet mellom fingrene en liten stund før de flesker til med imponerende terningkast og anbefalinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...