Gå til innhold

"Fete" stillinger i luftforsvaret?


Anbefalte innlegg

hei hei.

 

Er i rekrutten nå i luftforsvaret og lurer litt på tjenesten etter rekruttskolen.

 

jeg er en aktiv type, ganske grei form (3000m på rundt 13min, forhåpentligvis litt under).

føler i grunn alle stillingene videre heter noe som "vakt-og sikring", iallefall noe med vakt, eller sikring. Det høres kjedelig ut. Jeg danner meg bilder hvor jeg sitter i en liten bod på KNM HH i 11 måneder og stempler inn rekrutter! :(

 

noen som har litt tips og erfaringer fra luftforsvaret? Hvilke stillinger som er gode og spennende. har lyst å løpe litt i skog og mark også nemlig, oppleve det harde liv! Hundefører står som nr.1 så langt, men må ha litt backup. og hvilke muligheter har man til å flytte over til hæren nå mens man allerede er rekrutt i luft?

 

tre av.

over&ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det feteste (Les: mest operative) du får i fgtj luftforsvaret er hundefører og NIS, noe som gjør at du står igjen med hundefører som eneste valg, da NIS kun har opptak fra Januar- og Juli-skolen.

Skal begynne tjenesten min i NIS om akkurat ei uke, og jeg gleder meg som en liten unge. Ryktes rundt 80 døgn i felt som OZ-Racing sier.

 

Og nei, doorgunner blir du ikke i fgtj.

Lenke til kommentar

Er vel bare marskontigenten som kan velge luftvern? Akkurat som at bare januar og juli kan velge NIS. Nasjonal Innsatsstyrke er nok det beste du kan få ut av luftforsvaret. Det ble nevnt pilot, men det er en krigsskoleutdanning.

 

NIS har jo også støtte av både hundeførere og en egen sambandstropp. Hvis du ikke er sååå aktiv men vil være mer aktiv enn å hilse på folk i bommen, så funker jo sambandstroppen for NIS. Få plasser, vel og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...