Gå til innhold

Velg passordet med omhu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En anonym bruker skal angivelig ha lagt ut på nettet brukernavn og passord til over 10 000 Windows Live Hotmail-kontoer som nylig ble stjålet.

 

Dette var ikke noe særlig bra norsk setning?

 

 

Bruker selv å se meg litt rundt, og kombinere forskjellige bokstaver og tall jeg har rundt meg. For eksempel modellnummeret på printeren og skjermprodusentens navn, noe slikt som HpLaserjet1012Mirai. Synes det fungerer greit, vanskelig for folk å gjette nøyaktig hva jeg har slags produkter :>

Lenke til kommentar

En anonym bruker skal angivelig ha lagt ut på nettet brukernavn og passord til over 10 000 Windows Live Hotmail-kontoer som nylig ble stjålet.

 

Dette var ikke noe særlig bra norsk setning?

 

 

Bruker selv å se meg litt rundt, og kombinere forskjellige bokstaver og tall jeg har rundt meg. For eksempel modellnummeret på printeren og skjermprodusentens navn, noe slikt som HpLaserjet1012Mirai. Synes det fungerer greit, vanskelig for folk å gjette nøyaktig hva jeg har slags produkter :>

Ditt passord er T61corsair650W

 

Hvor mye vinner jeg? :D

Lenke til kommentar

Ja passord er viktig, men pokkers så irriterende, samtidig skal alt bli så mye bedre etter hvor mye mer avanserte dei blir.

 

Begynte på jobb i '96; passord var da navn på dama.

3mnd senere, må bytte passord. Med passord bytte kvar tredje mnd så har til slutt hele famlilien snart vært brukt opp.

Så blir ny regel innført. Det skal være tall med. Og vi kan begynne på nytt. Navn til dama1. 3 mnd senere, dama2 etc etc..

Årene går og alt er supert. Dama blei byttet ut, og ein kunne igjen begynne på 1 :)

Desverre så blei ei ny regel innført. Passord skal nå være over seks bokstaver. Etter ein ferietur til Dubai blir det nye passordet : jumeirah1. Supert, men etter ett år begynner det å bli vanskelig å plukke lange navn fra dubai. Heldigvis er redningen der.

Ny regel er: må ha stor bokstav. "Jumeirah1" :)

Så nå er det kun 3mnd til neste skifte..

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar

Jeg KAN ikke mine passord, men klarer å skrive den når jeg ser et tastatur. Fine greier.. jeg kan jo ikke avsløre dem i søvne engang :-) 8 tegn som regel, men så er det jo sære nettsteder som ikke takler annet enn små bokstaver eller .. ikke:;øå_+\æ'.,

 

Nå har jeg som regel fikset det og. Ett passord på alt og alltid "strong" eller bedre... 8 tegn etter det jeg husker.

Lenke til kommentar

2 innlegg på rappen..? Vel, søk med f.eks google på ditt passord så kan du jo få et hint om hva det er verdt.

fikk 65000 på mitt dårligste passord, 1500 på mitt ca vanligste, og 50 på mitt mest ønskelige (men ofte ikke akseptert)

Mjolnir-117 ga 6370 treff..

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

Bruker ikke samme passord to steder.

Benytter meg av noen av bokstavene i domenenavnet på nett, for å plassere innimellom visse steder i et slags "standard"passord, som i utgangspunktet består av små/store bokstaver + noen tall.

Da gjør det ikke så mye om noen får stjelt passord fra facebook, da de fortsatt kun får facebook-passordet mitt :)

Lenke til kommentar
2 innlegg på rappen..? Vel, søk med f.eks google på ditt passord så kan du jo få et hint om hva det er verdt.

fikk 65000 på mitt dårligste passord, 1500 på mitt ca vanligste, og 50 på mitt mest ønskelige (men ofte ikke akseptert)

Mjolnir-117 ga 6370 treff..

 

Søket på - [PASSORD] - fant ikke samsvar med noen dokumenter.

Lenke til kommentar

Passord systemer saboterer jeg svært ofte ja.

Ta skolemaskinene hvor jeg brukte en uke på å endre passord (Tillot bare en endring per dag) for å endre passordet slik at jeg kunne ta ibruk det jeg hadde før.

Siden de ikke tillot å bruke de 6 siste.

 

Ellers har jeg passordene i system, hvor kritiske saker får kompliserte passord utenfor mitt unifiserte passord system, mindre viktige saker slik som for eksempel forum hvor jeg kun leser eller sider hvor jeg trenger en konto for å kun lese så blir det ett simpelt passord som er gjenganger.

Lenke til kommentar

[Enkelt passord] google søk: 351 samsvarende dokumenter

[enkelt passord med tall] 0 samsvarende dokumenter

[Vanskelig passord] 0 samsvarende dokumenter

 

Bruker alltid enkelt passord med tall (hender tallene varierer) på sider som jeg ikke bryr meg stort om om noen kommer inn på.

 

Det vanskelige bruker jeg andre steder.

Lenke til kommentar

Og hvor trygt er det å søke etter passordet sitt på google tror dere? De hadde en 'hva søker andre på' mulighet for en stund siden. Hvis dere absolutt skal teste passordkvaliteten med et google søk så vennligst bruk et passord dere akkurat har sluttet å bruke, ikke et dere bruker fortsatt... Cheesus... :roll:

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...