Gå til innhold

Enter The Matrix, bra eller fiasko?


Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som igrunn synes at ETM var ganske fett til å begynne med, men så virkelig fikk åpna øyene da de leste artikkelen på Itavisen.no ? Les her

 

Det ÈR en fiasko,

Det ÈR kjedelige brett,

Bilkøringen ÈR talentløs og

Det ÈR ingen sammengeng! :evil:

 

Svært skuffende... Hadde gleda meg lenge til det spillet![/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shiny måtte jo "rushe" spillet for å møte deadlinen, her er min god/dårlig liste:

 

Dårlig:

 

1: PC Versjonen føles som en dårlig PS port

 

2: Bilkjøringa og flyginga er elendig(SPESIELT hvis du styrer Ghost, Niobe kan ikke fly eller kjøre i det hele tatt hvis AI'en har kontrollen)

 

3: Skytinga føles litt mongo, eneste måte å treffe på er å gå i bullet time eller hagle på kloss hold

 

4: Lyden forsvinner fra cutscenene noen ganger så du må loade og gjøre brettet om igjen hvis du vil høre hva de sier

 

5: Du kan spamme en kamp combo hele tiden og vinne

 

6: First-Person Mode er E-L-E-N-D-I-G

 

God :

 

1: Høy "replay" faktor, etter du har runda det med Ghost så får du lyst til å prøve med Niobe(btw, sjekk kyssescenen med Niobe :o )

 

2: Mange Kamptriks

 

3: Brilliante FMV'er, gir deg MASSE info som filmen ikke gjorde :yes: (brilliant at de linka "final flight of the osiris" fra animatrix til første brett på ETM og dermed inn i Matrix Reloaded Storylinen (så filmen i usa 15.mai, hører den har ikke kommet på kino her ennå)

 

4: Bretta er..hm...akseptable, hadde forventa litt bedre på dette

 

5: Realistiske våpen, heldigvis ingen plasma gun eller BFG9000k i detta spillet

Lenke til kommentar

Itavisen klagde på at historien var usammenhengende. Kan det være at de ikke vet at spillet og filmen henger såpass mye sammen at de skal utfylle hverandre i historien?

 

Har lest at når du ser filmen og har spilt spillet først skal man kunne vite hva som har skjedd når noen kommer igjen fra et oppdrag, men de som ikke har prøvd spillet får ikke vite dette.

Lenke til kommentar

det er vel ett av de første action spillene jeg synes er bedre på konsoll en på data... data action spill bruker så man kan bruke musa til å sikte.. det er det som gjør cs, max payne, og mange andre spill så sinnsykt mye bedre på pc.. man får feelinga...:) ikk bra å bare bruke musa til å snu personen... men men... Max Payne tror jeg kunne lært de noe..

Lenke til kommentar

Dette er et tyspisk eksempel på hvordan spill enda ikke er en akseptert eller forstått underholdningsform av underholdningsindustrien. Spill sees bare på som noe som skal komplementere filmer og slikt (og noe som skal drive mer penger inn i filmselskap). Jeg har ikke spilt dette spillet, men skjønner at Shiny ikke har fått den tiden de trengte til å utvikle dette spillet ferdig. Der har skaperne av Matrix gjort en stor feil, de har gjort spillet en (mer eller mindre viktig) del av historien (det sies jo at du må spille spillet i tillegg til å se alle matrix og animatrix filmene for å få med deg hele historien), men de har ikke gitt spillet den tiden det trenger for å bli bra. Derfor mener jeg at spill fremdeles bare er akseptert som et komplement og ikke noe som faktisk er viktig. Filmen ville jo ikke blitt rusha fordi spillet ble ferdig først, liksom! Det er synd for det virker (utifra det jeg har lest i alle fall) som at Shiny virkelig hadde noe bra på gang med kampsystemet deres. Vel, vel, om du kjøper et spill laget på en filmlisens så har du egentlig bare deg selv å skylde på. Du burde vite bedre enn som så :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig sett Reloaded, og med tanke på alt snakket om at ETM og Reloaded på en måte skal utfylle hverandre er det et par ting jeg lurer på om spillet gir svar på...

 

1. Hvilken faksjon tilhører Tvillingene, Merovingian og Persephone, ettersom de tydeligvis ikke er på lag med Agentene? (Synes for øvrig Tvillingene var nesten like råe rollefigurer som Gollum fra LotR:tTT, verdt halve billetten alene)

 

2. Hvor i alle dager ble det av den agent-kopien som ble plukket opp av en telefon? (Ganske tidlig i filmen)

 

3. (og mest viktig) Hva skulle Neo med skjea til Spoonboy?

 

Den siste irriterer meg veldig... Kan hende jeg bare henger meg opp i detaljer, men på den annen side er det veldig typisk Wachowski'ene å ikke la noe være opp til tilfelidghetene...

 

Kan jo hende jeg får svar i november, ettersom Reloaded og Revolutions nærmest er to deler av samme film, men det er jo verdt å spørre...

 

Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig sett Reloaded, og med tanke på alt snakket om at ETM og Reloaded på en måte skal utfylle hverandre er det et par ting jeg lurer på om spillet gir svar på...

 

1. Hvilken faksjon tilhører Tvillingene, Merovingian og Persephone, ettersom de tydeligvis ikke er på lag med Agentene? (Synes for øvrig Tvillingene var nesten like råe rollefigurer som Gollum fra LotR:tTT, verdt halve billetten alene)

Har ikke noe godt svar til deg. Men de var jo tydeligvis program på avveie, slik som agent Smith og også orakelet. Tvilling gutta var jo tydeligvis spøkelser. Det ble jo også nevnt at spøkelser og slikt var feilslåtte program som man gjerne prøvde å finne og slette.

 

2. Hvor i alle dager ble det av den agent-kopien som ble plukket opp av en telefon? (Ganske tidlig i filmen)

Det var han som kom mot Neo med kniv idet de skulle forlate Zion for å ut på oppdrag igjen.. Da Neo fikk skjeen. Det var også han som var den eneste som hadde overlevd angrepet som vi fikk høre om på slutten av filmen. Han lå på bordet ved siden av Neo..

 

(han så da ikke ut som Agent Smith, men som han karen som Agent Smith drepte)

 

Ettersom Agent Smith kan gå ut av the Matrix tyder jo på at det kanskje ligger enda en matrise utenpå. På slutten av filmen "føler" og kortslutter jo Neo disse dronetingene, noe som også kan peke i den retningen

 

3. (og mest viktig) Hva skulle Neo med skjea til Spoonboy?

Aner ikke.. Kanskje bare for å gi ham en oppmuntring? Skjeen hjalp jo Neo til å se The Matrix som et program i eneren. (altså å innse at det meste var fake og at han dermed kan gjøre de tingene han kan)

 

Mulig den også var til corn flakesen ;)

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig sett Reloaded, og med tanke på alt snakket om at ETM og Reloaded på en måte skal utfylle hverandre er det et par ting jeg lurer på om spillet gir svar på...

 

1. Hvilken faksjon tilhører Tvillingene, Merovingian og Persephone, ettersom de tydeligvis ikke er på lag med Agentene? (Synes for øvrig Tvillingene var nesten like råe rollefigurer som Gollum fra LotR:tTT, verdt halve billetten alene)

Har ikke noe godt svar til deg. Men de var jo tydeligvis program på avveie, slik som agent Smith og også orakelet. Tvilling gutta var jo tydeligvis spøkelser. Det ble jo også nevnt at spøkelser og slikt var feilslåtte program som man gjerne prøvde å finne og slette.

 

2. Hvor i alle dager ble det av den agent-kopien som ble plukket opp av en telefon? (Ganske tidlig i filmen)

Det var han som kom mot Neo med kniv idet de skulle forlate Zion for å ut på oppdrag igjen.. Da Neo fikk skjeen. Det var også han som var den eneste som hadde overlevd angrepet som vi fikk høre om på slutten av filmen. Han lå på bordet ved siden av Neo..

 

(han så da ikke ut som Agent Smith, men som han karen som Agent Smith drepte)

 

Ettersom Agent Smith kan gå ut av the Matrix tyder jo på at det kanskje ligger enda en matrise utenpå. På slutten av filmen "føler" og kortslutter jo Neo disse dronetingene, noe som også kan peke i den retningen

 

3. (og mest viktig) Hva skulle Neo med skjea til Spoonboy?

Aner ikke.. Kanskje bare for å gi ham en oppmuntring? Skjeen hjalp jo Neo til å se The Matrix som et program i eneren. (altså å innse at det meste var fake og at han dermed kan gjøre de tingene han kan)

 

Mulig den også var til corn flakesen ;)

 

jeg tror å at det er en "matrix" utenfor "THE matrix", for å kontrollere de som ikke aksepterte systemet (zion-folket), det var derfor plutseli neo sa at han følte noe va annerledes, så tok han sæ av dem sentinelsan...

 

hvorfor han besvimte vet jeg ikke; kanskje kreftan han måtte bruke for å kortslutte dem blei for mektig, eller kanskje han fikk sjokk når han skjønte "sannheta"

Lenke til kommentar
Shiny måtte jo "rushe" spillet for å møte deadlinen, her er min god/dårlig liste:

 

 

 

God :

 

1: Høy "replay" faktor, etter du har runda det med Ghost så får du lyst til å prøve med Niobe(btw, sjekk kyssescenen med Niobe  :o )

 

2: Mange Kamptriks

 

3: Brilliante FMV'er, gir deg MASSE info som filmen ikke gjorde  :yes: (brilliant at de linka "final flight of the osiris" fra animatrix til første brett på ETM og dermed inn i Matrix Reloaded Storylinen (så filmen i usa 15.mai, hører den har ikke kommet på kino her ennå)

 

4: Bretta er..hm...akseptable, hadde forventa litt bedre på dette

 

5: Realistiske våpen, heldigvis ingen plasma gun eller BFG9000k i detta spillet

 

 

hvordan får du vist fmv filene i hackinga? jeg skulle absolutt ha vist det

Lenke til kommentar
Har ikke noe godt svar til deg. Men de var jo tydeligvis program på avveie, slik som agent Smith og også orakelet. Tvilling gutta var jo tydeligvis spøkelser. Det ble jo også nevnt at spøkelser og slikt var feilslåtte program som man gjerne prøvde å finne og slette.

Ja, det burde jeg jo ha tenkt på i farta, er med deg på den teorien. Selv om jeg ikke tror Persephone er et program, er i alle fall ikke helt sikker...

Det var han som kom mot Neo med kniv idet de skulle forlate Zion for å ut på oppdrag igjen.. Da Neo fikk skjeen. Det var også han som var den eneste som hadde overlevd angrepet som vi fikk høre om på slutten av filmen. Han lå på bordet ved siden av Neo..

 

(han så da ikke ut som Agent Smith, men som han karen som Agent Smith drepte)

 

Ettersom Agent Smith kan gå ut av the Matrix tyder jo på at det kanskje ligger enda en matrise utenpå.  På slutten av filmen "føler" og kortslutter jo Neo disse dronetingene, noe som også kan peke i den retningen.

Jeg hadde vel en anelse om dette, det var liksom det som gav mest "sense", jeg la bare ikke merke til at de var like... Uansett får vi vel ganske sikkert se ham igjen i Revolutions... Er for øvrig med på din og NoLimit_^ sin tese...

 

Aner ikke.. Kanskje bare for å gi ham en oppmuntring? Skjeen hjalp jo Neo til å se The Matrix som et program i eneren. (altså å innse at det meste var fake og at han dermed kan gjøre de tingene han kan)

Godt poeng, mulig det er et lite vendepunkt der, ja...

 

Er det jeg liker med disse to filmene, det er mer enn ett vendepunkt her...:) Håper Revolutions følger opp i samme stil...:)

Lenke til kommentar
Aner ikke.. Kanskje bare for å gi ham en oppmuntring? Skjeen hjalp jo Neo til å se The Matrix som et program i eneren. (altså å innse at det meste var fake og at han dermed kan gjøre de tingene han kan)

Godt poeng, mulig det er et lite vendepunkt der, ja...

 

Er det jeg liker med disse to filmene, det er mer enn ett vendepunkt her...:) Håper Revolutions følger opp i samme stil...:)

 

man trenger jo ikke ta alt så alvorlig/seriøst :p så bare på den skje-scenen som et friskt pust som trakk litt på smilebåndet :)

Lenke til kommentar
Ettersom Agent Smith kan gå ut av the Matrix tyder jo på at det kanskje ligger enda en matrise utenpå.  På slutten av filmen "føler" og kortslutter jo Neo disse dronetingene, noe som også kan peke i den retningen

 

Hadde vært litt rart om det lå en matrise utenpå the matrix, men det er vanskelig å si. Kan jo være Neo's hjernebølger som komuniserer med sentinellene. Tipper uansett at Neo kommer til å kontrollere sentinellene, og stoppe "prosjekt ødelegg Zion". Tipper det blir rå action :wink:

 

Skjeen hjalp jo Neo til å se The Matrix som et program i eneren. (altså å innse at det meste var fake og at han dermed kan gjøre de tingene han kan)

 

Dette er godt mulig, men skjeen er jo full av bulker, hva betyr det? Er spoonboy ute av the matrix? For hvordan skulle spoonboy ellers ha sendt skjeen?(eller hvem var det egentlig som sendte den?(husker ikke navnet)) Oraklet sa jo at de var "other potentials", potensielle hva? potensielle "The one"?

 

Hva er vel et menneske, annet enn biologi men programvare? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...