Gå til innhold

Nytt nettleserforslag fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et annet spørsmål, er hvorfor ikke Opera f.eks reklamerer mer på tv, blader osv. Burde det ikke være en selvfølge at de som ønsker å ta over deler av browser markedet, faktisk hadde tiltro til produktet sitt, og dermed reklamerte for det?

 

Jeg mener at de ville kommet mye lengre ved opplysning og reklame enn det å kjefte på MS.

 

Noen her fortjener å få posten sin sletta...........

De følger bare markeds loven og har rapport et lovbrudd, noe som er viktig. EU hadde MS under etterforskning uansett, men det er ved siden av poenget.

 

Så fordi jeg mener at opera, ff og google burde bruke reklame for å komme seg inn på markedet, mener du at posten min skal slettes?

Og DU klager på at andre ikke diskuterer saklig? Hva med å rydde i sitt eget hus før man rakker ned på andre?

 

Jeg poengterer at de burde bruke mer reklame, opplyse folk om alternativer. I stedet for å forvente at de skal få gratis reklame ved å være med i windows.

Opera f.eks kan vel ikke forvente at de får være med på den valgskjermen egentlig, da de er så små. Hva skal de gjøre om det kun blir firefox, chrome og IE som blir alternativer?

Og hvor går grensen for hvem som skal få være med, for å bruke opera som et videre eksempel, er de bare en liten flekk på kartet i alt av statistikker jeg har sett, hvorfor fortjener de å være med over andre små ikke kjente browsere?

Lenke til kommentar
vi er vel alle enige at det gale er ikke at IE kom samme med Windows, men andre faktorer ?

 

Kom deg ut av tråden, nå. Les mer om saken, og kom igjen. Noe annet ville vært å fortsette forsøplinga di.

 

du har tydeligvis misforstått hva jeg mente

 

Så forklar hva jeg quote da? Du bør ha et rimelig godt argument, for det du sier her burde du enten ha skrevet [/ironi] vis du mener dette direkte sarkastisk. Det som er galt er bundlinga(IE + Windows), og det er det MS skal straffes for.

Noen spørsmål?

 

Jeg poengterer at de burde bruke mer reklame, opplyse folk om alternativer. I stedet for å forvente at de skal få gratis reklame ved å være med i windows.

Opera f.eks kan vel ikke forvente at de får være med på den valgskjermen egentlig, da de er så små. Hva skal de gjøre om det kun blir firefox, chrome og IE som blir alternativer?

Og hvor går grensen for hvem som skal få være med, for å bruke opera som et videre eksempel, er de bare en liten flekk på kartet i alt av statistikker jeg har sett, hvorfor fortjener de å være med over andre små ikke kjente browsere?

 

Og du sier jeg skal rydde opp? Ballot skjermen skal tvinges inn som straff for at MS brøt loven, ingen annen grunn.

Lenke til kommentar

blundinga ja. der er jeg bare delvis ening med deg .

 

- jeg er ening med deg i at det er galt å hindre at andre slipper til

- de jeg er uenig med deg i ar at de å levere IE sammen med Windows er galt

som du er ikke enten ja elle nei , men en plass mellom .

 

 

hvis man ser på resultat til EU slik det foreløpig ser ut til å bli så vil IE også komme der bland valgene.

her kan jeg ikke se at de kan gjøre så mye mere.

Lenke til kommentar

her må jeg spesifiser at å la deg velge IE under eller etter en installasjon av Windows er for meg det samme som å levere den samme med Windows.

 

selv om IE skulle komme samme med Windows så betyr det ikke at de bør være integrert som en del av Windows. det er heller ikke til hinder for at man kan velge andre nettlesere.

det er greit nok at man blir presentert for flere valg.

 

hvis poenget med valget er å få flest mulig til å velge bort IE så har jeg vanskelig å tro at EU og gjengen er fornøyd etter at folket ha valgt . det er ikke nok personer som velger vekk IE til fordel for andre nettlesere.

da måtte de fjerne IE helt og det måtte bli forbudt å bruke IE, noe som neppe noen lover tillater.

 

EU kan alltids forsøke å gjøre IE vanskelige tilgjengelig , men det vil neppe hjelpe.da de som vil likevel kommer til å bruke IE.

 

her er det kun informasjon om de forskjelige nettlserene som hjelper.

da er det ikke nødvendig å endre så mye i forhold til dette forslaget .

 

så må de bruke en nettside for å presentere valgene.

i tillegg til det jeg har ment tidligere om at man bør bruke en "nettleser" (i en eller annen variant ) for presentere valgene så vil det gjør valget tilgjengelig i alle nettlesere for dem som ønsker å endre nettlesere eller bruke flere. på denne måten ville det være mulig å bruke denne siden på andre os-er også

Lenke til kommentar

når EU er misfornøyd med forslaget som presenteres her , hva er det de ikke liker ?.

her kan man jo velge flere nettlesere på en enkel måte.

 

det jeg prøver å diskuter er hvordan valgene bør presenteres.

her mener jeg at valgene bør være tilgjengelig fra hvilken som helst nettleser. men da trengs det et program for å vise den siden, Dermed er det enklest bruke en eksisterende nettleser.spørsmålet er hvilke.

 

problemet er at anti trust gjengen og EU ønsker at såpass mange velger bort IE at den ikke dominerer markedet. hvor denne grensen går er det vist ingen som vet. jeg tror at ikke mange nokk velger bort IE slik at de blir fornøyd. folk er vant med IE , den er kjent og de velger den .

 

dermed hvis de får informasjon om valgen så har de et bedre grunlag til å ta valget.

 

 

Og så påstår dere at jeg ikke forstår det

 

 

det er et punkt som det ser ut som MS for skylden for ( uten at jeg har fått helt med meg hvorfor ) og det er at inntil for en stund siden så var det ingen kjente steder som viste noe om de andre nettleserne . ikke en gang alle disse databladene som omtaler datamaskiner. i pcvorld ble netscape omtalt da det eksisterte , elles så har det vær lite om de andre nettleserne. er det ikke derfor så få viste om dem ?

og det ville man gi MS skylden for ?

Lenke til kommentar
når EU er misfornøyd med forslaget som presenteres her , hva er det de ikke liker ?.

her kan man jo velge flere nettlesere på en enkel måte.

 

At den JÆVLA dialogboksen er i IE, og ikke i eget lite vindu ment for å velge nettleser.

Det er feilen, har du problemer med å forstå dette?

 

de brukte IE som eksempel for at de ønsker å bruke valgene presentert som en web-side.

dar det enklest å bruke en eksisterende nettleser til presentasjonen hvis man også tar hensyn til hvor lett det er oppdatere.

siden. er det så vanskelig å forstå ? du ønsker et spesial utviklet nettleser program kun for dette valget ?

 

hvis du er redd for at folk velger IE lettere av den grunn så tror ikke jeg det.

igjen er poenget å gi folk nok opplysninger slik at de kan ta et realt valg og ikke drive med antireklame mot IE.

Lenke til kommentar
de brukte IE som eksempel for at de ønsker å bruke valgene presentert som en web-side.

dar det enklest å bruke en eksisterende nettleser til presentasjonen hvis man også tar hensyn til hvor lett det er oppdatere.

siden. er det så vanskelig å forstå ? du ønsker et spesial utviklet nettleser program kun for dette valget ?

Hvorfor skal valgene på død og liv være presentert på webside?

Det tar ca. 3 minutter å lage det samme i .NET, og da kan man kjøre installasjonsprogrammene direkte i tillegg. På en nettside må programmet lastes ned og kjøres av brukeren.

Lenke til kommentar
når EU er misfornøyd med forslaget som presenteres her , hva er det de ikke liker ?.

her kan man jo velge flere nettlesere på en enkel måte.

 

At den JÆVLA dialogboksen er i IE, og ikke i eget lite vindu ment for å velge nettleser.

Det er feilen, har du problemer med å forstå dette?

I tillegg bør ingen av broswerene være forhåndsvalgt, de bør omtales med like nøytral ordlyd og rekkefølgen bør være tilfeldig fra oppstart til oppstart.

 

Igjen er denne debatten ganske håpløs. En del har tilsynelatende ikke satt seg inn i saken, ihvertfall maktes de ikke å informere om det er EUs vurdering om at bundlingen er lovstridig de er uenige i eller om de er uenige i at et slikt lovverk bør eksistere.

 

Microsoft velger her å gå fra skanse til skanse for å gi slipp på så lite som mulig. Og det er jo forståelig, de fleste selskaper ville gjort det samme. Men det skuffer meg at EU later til å gå med på dette.

Lenke til kommentar
de brukte IE som eksempel for at de ønsker å bruke valgene presentert som en web-side.

dar det enklest å bruke en eksisterende nettleser til presentasjonen hvis man også tar hensyn til hvor lett det er oppdatere.

siden. er det så vanskelig å forstå ? du ønsker et spesial utviklet nettleser program kun for dette valget ?

Hvorfor skal valgene på død og liv være presentert på webside?

Det tar ca. 3 minutter å lage det samme i .NET, og da kan man kjøre installasjonsprogrammene direkte i tillegg. På en nettside må programmet lastes ned og kjøres av brukeren.

 

installasjonen må da lastes ned før installasjon uansett.

det kan også gjøres automatisk fra en nettside. ( jeg har vert ute for det flerre ganger )

 

når ser valgene presentert i en FTP ut som en dialogboks eller vindu i stil med resten av Windows eller en web side.

 

for meg er valgene i et FTP program lik l mappen og filen i fil behandleren.

det er ikke alle som forstår bruken der. det er heller ikke alle som har særlig kjennskap til fil behandleren.

 

er det i det hele tatt mulig å få det til å se ut som noe som ligner en dialogboks med valgmuligheter ved å bruke et FTP program til dette.

 

selv om man ikke absolutt må bruke en web side så bør det være noe i nærheten av det når valgene presenteres

Lenke til kommentar
installasjonen må da lastes ned før installasjon uansett.

det kan også gjøres automatisk fra en nettside. ( jeg har vert ute for det flerre ganger )

Å la IE kjøre programmer ved hjelp av ActiveX eller liknende er skittent. Når du klikker på linken til f.eks Firefox, så kan du banne på at det er en vanlig link som linker til nedlastingsfilen til Firefox. Deretter må brukeren lagre denne filen på disken, og til slutt åpne/kjøre den.

 

Å skrive en .NET-klient som henter info, linker, bilder, rating osv. fra en database hos Microsoft (eller et fritt foretak som har som mål å spre objektiv info om nettlesere til alle plattformer) er piece of cake for utviklerene som har laget den største OS-suksessen på 90 og 2000-tallet. Alt det kan presenteres på en liknende måte som det gjøres på nettet, og en knapp under hver nettleser starter en automatisert nedlasting og installasjon der brukeren ikke trenger å bevege en muskel.

Lenke til kommentar

jonnor

 

Får du kjøpt win 7 Retail uten IE : Ja eller Nei?

 

Om bundling lese her LexUriServ.pdf

 

Send inne dine merknader. Men du må vel forstå at det er ikke MS oppgave å gi deg nøytral opplysninger om eget produkt, som noen i de grader har bedt dem om gjøre noe med? I det minste må IE være installert?

Er det ikke logisk? (ikke blande da inn i bilde IE standard og alt det der, for at fremtiden vil vise at alt går i sirkel)

Og det er sagt noe ganger før. Dere må løfte hode og se på de mulighetene som kan gis til diverse leverandører, inkludert MS, å rævkjøre deg og meg som bruker, med en prissamarbeid senere. Ønsker du anti-trust case igjen om noe år? når andre kanskje små IT selskaper vil prøve seg mot MS, Google, Opera?

Ser du ikke at alle de selskapene suger penger ut av deg, ut fra dem som reklamere for sine produkter.?

Ærlig talt. Det er på tiden å løfte armen fra den haka som er på plata.

Hvem betaler til slutten? Jeg og deg. Så ta et standpunkt som holder mål og med rikelig visjon i det.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

men ,blir informasjonen om hvilke nettlesere som er gått ut ,hvilke som er nye o.s.v oppdatert hele tiden slik at man slipper å oppgradere nettleseren i flere omganger etter en slik installasjon. kord og god vil det hele tiden ligge de nyeste versjon tilgjengelig her.

 

hva med de adressen ( vet ikke hvordan de gjør det i nett klienter ) som det linkes til. vil de også bli oppdatert hele tiden ?

Lenke til kommentar
men ,blir informasjonen om hvilke nettlesere som er gått ut ,hvilke som er nye o.s.v oppdatert hele tiden slik at man slipper å oppgradere nettleseren i flere omganger etter en slik installasjon. kord og god vil det hele tiden ligge de nyeste versjon tilgjengelig her.

hva med de adressen ( vet ikke hvordan de gjør det i nett klienter ) som det linkes til. vil de også bli oppdatert hele tiden ?

Det går fint an å lage dynamiske systemer helt uten nettsider. Jeg skrev at all nødvendig info blir hentet fra en database hos Microsoft, og dermed er det fryktelig lett å tilby brukeren den nyeste versjonen av alle tilgjengelige nettlesere. De kan utvide fra 10 til 100 nettlesere hvis GUI tillater det.

Hvordan tror du Microsoft Update klarer seg uten nettsider? Der kommer det hele tiden nye oppdateringer, den holder oversikt over hva som er installert og ikke, og kan til og med foreslå helt andre og nye programmer.

 

Edit: Og det trengs ikke å linkes til noe addresse. Programmet laster automatisk ned binærfiler og installerer de på foretrukket måte uten at du trenger å gjøre noe som helst.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...