Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter ikke etter Windows oppgradering.


Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær Acer Aspire pc med vista home premium. Jeg har lest så mye om at Windows 7 er bedre enn Vista så jeg tok sjangsen og oppgraderte Vista til Windows 7. Det skulle jeg nok ikke ha gjort. Installasjon gikk greit å alt så bra ut helt til slutt prossessen med restart av pc. Da startet den opp og det kom en tekst på skjermen,noe sånn cirka: Updating DMI pool...Success... Å der sto den i lengre tid. Tilsutt så det ut til at den hadde "fryst" seg fast, så jeg restartet pc,men nå skjer ingenting. Vifter starter opp,men det er alt å. Skjerm er helt svart å alt virker dødt,bortsett fra vifter å diverse som suser og går. Er det noen som har noen anelse om hva jeg kan gjøre for å få maskina til å starte igjen? Helst uten å sende den på service i ett par måneder hvor de bare formaterer og kjører recovery. Kan det være at jeg var dum og avbrutte installasjonen ved restart så maskina mangler operativ system?

Håper noen har noen forslag så jeg får den i gang igjen. Tusen Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg endte med å måtte levere min på service i minst 3-4 uker jeg. Jeg sa jeg fikk tips om å re-sette BIOS som en mulig løsning men han i butikken mente det ikke hadde noe å si. Så da måtte den sendes inn.

Regner med at den blir formatert og får inn windows vista på nytt, så da kan jeg jo bare kjøre en clean install av windows 7 når jeg får den tilbake. Forhåpentligvis fungerer det bedre enn en oppdatering. Ser det er flere som har fått samme problem ved forsøk på oppdatering. Kan det være oppdateringen av windows som gir problemer? Altså at man ikke tar en clean install, men bare oppdaterer det man har?

Eller kan det være at hardware rett og slett ikke takler windows 7? Litt rart det å,med tanke på at vista og windows 7 er ganske likt. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...