Gå til innhold

Google Phone / Nexus One


xenoxz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legg denne som bokmerke med en gang: :-)

 

XDA Developers - APNs for Android

 

Har innstilinger for de fleste nettverkene i Norge.

Har lagt inn denne på min nexus, men får ikke tid å sende mms..

 

Har onecall. Legger også merke til at når jeg har "APN Type" uten noe skrevet i kan jeg flytte den grønne prikken over fra onecall internet til onecall mms i APN's. Når jeg skriver inn "mms" i APN Type(som jeg skal gjøre utifra linken du skriver), så har jeg ikke dette valget, da er den grønne prikken bare i onecall internet og kan ikke flyttes. Samme om jeg har noe skrevet i Apn type eller ikke, så klarer jeg ikke sende mms. No mer som må gjøres?

Hei!

Er jeg som har lagt ut og samlet inn innstillingene til de ulike operatørene. Jeg har kun Telenor selv, så har ikke fått sjekket at de andre faktisk virker. Har kun gått ut i fra den informasjonen som ligger tilgjengelig på sidene til de ulike operatørene, som i teorien skulle virke :)

 

Det eneste jeg ser som ikke står i infoen til OneCall, er at MMSport står på 80 i mine innstillinger, men OneCall nevner ikke dette i configen til iPhone, så kanskje denne ikke gjelder for Android heller. Er vært et forsøk å prøve å fjerne dette fra APNet.

 

Si i fra om det funker eller ikke, så kan jeg redigere wikien.

 

edit:

Har oppdatert wikien med Telenor, NetCom og Chess, da både NetCom og Telenor har endret innstillinger siden sist.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

OneCall og Network Norway funker med disse:

 

Name: NWN Internett

APN: internet

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC:

MMS port:

MCC: 242

MNC: 05

APN type: default

 

Lag deretter APN for MMS.

 

Trykk Menu knapp, velg New APN.

Name: NwN MMS

APN: mms

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS Proxy: 188.149.250.10

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type: mms

Lenke til kommentar
OneCall og Network Norway funker med disse:

 

Name: NWN Internett

APN: internet

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC:

MMS port:

MCC: 242

MNC: 05

APN type: default

 

Lag deretter APN for MMS.

 

Trykk Menu knapp, velg New APN.

Name: NwN MMS

APN: mms

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS Proxy: 188.149.250.10

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type: mms

Takk, har lagt de til wikien.

 

Apn-settingsene der har aldri stemt med det netcom har på sine sider. ("netcom" som apn, ikke "internet.netcom.no")

Sjekket bare hva som funket med iPhone, men de innstillingene jeg så på var vel et par år gamle når jeg tenker meg om. De er endret nå.
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Det å gå fra Spore, skikkelig gode Tower Defense spill osv over til det marginale utvalget på Nexus One er en aldri så liten nedtur!

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Det å gå fra Spore, skikkelig gode Tower Defense spill osv over til det marginale utvalget på Nexus One er en aldri så liten nedtur!

 

Kan være at de beste spilla er paid apps som vi dessverre ikke har tilgang på her i Norge..

Kanskje noen som har "åpnet" tlf kan svare på det?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Det å gå fra Spore, skikkelig gode Tower Defense spill osv over til det marginale utvalget på Nexus One er en aldri så liten nedtur!

 

Kan være at de beste spilla er paid apps som vi dessverre ikke har tilgang på her i Norge..

Kanskje noen som har "åpnet" tlf kan svare på det?

De beste spilla koster penger ja. Så eneste løsning er å roote telefonen og installere Market Enabler.

Er selv veldig fornøyd med Robo Defence, en versjon av Tower Defence. Har ikke orket å kjøpe så veldig mange flere, da G1en min ikke har mest futt i verden, men regner med at det blir å endre seg når jeg får Nexusen :)

Lenke til kommentar
Hei lønner det seg å bestille via slektiger i usa o be de sender nexus one som gave ? eller blir det samme om jeg bestiller viajetcarrier? takk.

 

Lønner seg nok det tror jeg, for jetcarrier sender ikke som gave, og derfor må du betale moms og toll

 

Nå skal det sies at gaver slipper momsen om prisen er under 1500 kroner. Dermed slipper du aldri unna momsen om du ikke forfalsker kvitteringene. Som igjen høres litt ulovlig ut.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Det å gå fra Spore, skikkelig gode Tower Defense spill osv over til det marginale utvalget på Nexus One er en aldri så liten nedtur!

 

Kommer seg nok etterhvert. Synes Robo Defense og Spiral Defense er ganske gode tower defense spill, så du kan teste de hvis du ikke allerede har gjort det. Ellers synes jeg mobilspill er ganske traurige greier generelt sett, så jeg får dekket mine spill-behov gjennom snes-emulatoren Snesoid. Touchkontroller i platform spill kan være en tålmodighetsprøve av og til, men funker som regel ganske bra.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Kan være at de beste spilla er paid apps som vi dessverre ikke har tilgang på her i Norge..

Kanskje noen som har "åpnet" tlf kan svare på det?

 

De er vel de også tilgjengelige fra produsentens eller andre hjemmesider? F.eks. ser jeg at Spore også kan kjøpes her: http://store.handmark.com/p/123687/Android...re-for-Android/

 

Det er vel ingen som kun releaser stuff på Android Market og ikke andre steder, sånn som man er tvunget til for iPhone?

Lenke til kommentar
Legg denne som bokmerke med en gang: :-)

 

XDA Developers - APNs for Android

 

Har innstilinger for de fleste nettverkene i Norge.

Har lagt inn denne på min nexus, men får ikke tid å sende mms..

 

Har onecall. Legger også merke til at når jeg har "APN Type" uten noe skrevet i kan jeg flytte den grønne prikken over fra onecall internet til onecall mms i APN's. Når jeg skriver inn "mms" i APN Type(som jeg skal gjøre utifra linken du skriver), så har jeg ikke dette valget, da er den grønne prikken bare i onecall internet og kan ikke flyttes. Samme om jeg har noe skrevet i Apn type eller ikke, så klarer jeg ikke sende mms. No mer som må gjøres?

Hei!

Er jeg som har lagt ut og samlet inn innstillingene til de ulike operatørene. Jeg har kun Telenor selv, så har ikke fått sjekket at de andre faktisk virker. Har kun gått ut i fra den informasjonen som ligger tilgjengelig på sidene til de ulike operatørene, som i teorien skulle virke :)

 

Det eneste jeg ser som ikke står i infoen til OneCall, er at MMSport står på 80 i mine innstillinger, men OneCall nevner ikke dette i configen til iPhone, så kanskje denne ikke gjelder for Android heller. Er vært et forsøk å prøve å fjerne dette fra APNet.

 

Si i fra om det funker eller ikke, så kan jeg redigere wikien.

 

edit:

Har oppdatert wikien med Telenor, NetCom og Chess, da både NetCom og Telenor har endret innstillinger siden sist.

 

 

OneCall og Network Norway funker med disse:

 

Name: NWN Internett

APN: internet

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC:

MMS port:

MCC: 242

MNC: 05

APN type: default

 

Lag deretter APN for MMS.

 

Trykk Menu knapp, velg New APN.

Name: NwN MMS

APN: mms

Proxy:

Port:

Username:

Password:

Server:

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS Proxy: 188.149.250.10

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type: mms

 

Takk gutter,dette hjalp meg! Måtte fjerne "80" som MMs port i mitt tilfelle :-)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om noen gode spill til Nexus One enda?

Må helt ærlig innrømme at utvalget virker utrolig snevert sammenlignet med iPhone (jepp, jeg måtte si det!)

 

Kan være at de beste spilla er paid apps som vi dessverre ikke har tilgang på her i Norge..

Kanskje noen som har "åpnet" tlf kan svare på det?

 

F.eks. ser jeg at Spore også kan kjøpes her: http://store.handmark.com/p/123687/Android...re-for-Android/

 

Wow, det var da latterlig dårlig grafikk kontra iPhone utgaven? :blink:

Lenke til kommentar

Dere må huske på at Apple har lansert 3 iphone modeller så langt. Enklere å utvikle programmer / spill til Iphone en til en Android telefon.

Dette grunnet ganske så lik HW i de 3 modellene.

 

Android telefoner kommer med en del forskjellig HW, noe som gjør det vanskeligere å utvikle noe. Lite hensiktsmessig å utvike et spill til kun N1.

 

Derfor vil nok spill kjøre i Java og ikke se like bra ut som på Iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...