Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

Vp2 velger du jo også selv hvilken A du vil lade opp med ( 0,25, 0,5 eller 1 for kjappest lading). Ser ut som vc2 bare går til 0,5A. Vp2 gir jo også indikasjon på helse til batteriet og kontinuerlig volten på batteriet.

 

Men ja, ser den viser jo ikke mah, men det er veldig kjekt å kunne fyre opp på 1A vist man har litt dårlig tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen av dere testet denne? http://www.ebay.com/itm/XTAR-VC4-LED-USB-Battery-Charger-Li-ion-18650-26650-32650-14500-16340-AA-AAA-C-D-/221829815806?hash=item33a6165dfe:g:K1YAAOSwHnFVqcUw

 

Jeg har nesten 4 batterier i alle mine lykter så er avhengig av litt flere slotter. Blir for mye å bruke 400kr+ flere ladere. Og hvordan virker disse laderene med batterier med beskyttelses krets, har hørt enkelte ikke liker å bli ladet opp så veldig raskt.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Trenger ei lommelykt som passer greit i hånda og kjekk å ha med på tur feks i passende veske som kan henge i beltet. Vil at det skal være mulig å justere lyset, fra å lyse opp et mørkt rom, altså vid stråle til å lyse lang med en smal stråle. Også en fordel at den bruker normale batteri, type AA/AAA eller lignende.

 

Noen å anbefale som kommer under tollgrensa på 350kr? (Ser for meg at man får kjøpt dette billigere i utlandet)

Lenke til kommentar

Skal det være justerbar stråle og AA/AAA så er Led Lenser antagelig et av de bedre valgene.

De er fantastisk bra bygd forresten.

Jeg har en T7 som jeg ble veldig imponert over. Ga bort en drøss av de i julegave for noen år siden og alle har bare godt å si om de.

Det er den eneste lykta jeg har som ikke har CR123 eller 18650 batterier. 

Lenke til kommentar

Hvis du kan bruke en 18650 lykt så er Olight M22 Warrior på 950 lumen et meget godt alternativ.

Den har ikke justerbar stråle, men er bygd som en tanks og lyser ekstremt langt.

Jeg har forgjengeren M21 på 500Lumen og den er fantastisk.

 

Eller så kan man jo sjanse og kjøpe fra Banggood. De har endel lykter som ikke er merkevare til en rimelig pris, men sjekk at den har gode reviews og ikke se på lysstyrken på de for i Kina så ganger de den med 10 av en eller annen grunn.

F.eks noe slikt, http://www.banggood.com/BLF-A6-CREE-XPL-1600LM-7-4modes-EDC-LED-Flashlight-p-991823.html

Den er jo åpenbart ikke 1600lumen, men oppunder 1000 vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Fenix er skikkelig god kvalitet fra min erfaring i alle fall. Jeg har hatt en Fenix TK15 igjennom mange år tjeneste, den fikk også kjøre seg et år i forsvaret. Har noen bruksmerker etter X antall fall og slagg, men fungerer helt utmerket enda. Byttet den dog ut for noen måneder siden med en Fenix PD35 TAC, helt rått lys i denne lille tassen. Samtidig som den enda føles ut som samme robuste Fenix lykt tross størrelsen.

 

Bruker kun kvalitets oppadbare laptop 18560 batterier (ekte Sanyo og panasonic).

Lenke til kommentar

Fordelen med CR123/18650(Lithium Ion) er at de gir max output helt til de er tomme. Lyset vil altså være like sterkt helt til batteriet er tomt.

Stemmer dette? Og gjelder det eksklusivt disse to størrelsene? Hva med 26650 eller andre modeller? Olight har jo flere lykter som har turbo mode som man bare får tilgang til hvis lykten er kjølig nok? SR MINI både 1 & 2 mener jeg er slik? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...