Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

 

Fordelen med CR123/18650(Lithium Ion) er at de gir max output helt til de er tomme. Lyset vil altså være like sterkt helt til batteriet er tomt.

Stemmer dette? Og gjelder det eksklusivt disse to størrelsene? Hva med 26650 eller andre modeller? Olight har jo flere lykter som har turbo mode som man bare får tilgang til hvis lykten er kjølig nok? SR MINI både 1 & 2 mener jeg er slik? 

 

Nei, det gjelder Lihium Ion batterier. Dyrere lykter vil justere led'en når de blir for varme, det har ikke noe med batteriet å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det jeg liker best med S1R er muligheten til å koblet den til en powerbank og bruke den mens en går, jeg har en liten powerbank på 2800 mah, og selv den skal i teorien gi lykten mulighet til å lyse på 300 lumens  i rundt 5 timer. Så har jeg jo også en powerbank på 16000 lumen, nok til å lyse i moonligthmode i rundt 400 døgn :)

Lenke til kommentar

Det jeg liker best med S1R er muligheten til å koblet den til en powerbank og bruke den mens en går, jeg har en liten powerbank på 2800 mah, og selv den skal i teorien gi lykten mulighet til å lyse på 300 lumens  i rundt 5 timer. Så har jeg jo også en powerbank på 16000 lumen, nok til å lyse i moonligthmode i rundt 400 døgn :)

Blir du ikke blendet av powerbanken din når den er så lyssterk? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det jeg liker best med S1R er muligheten til å koblet den til en powerbank og bruke den mens en går, jeg har en liten powerbank på 2800 mah, og selv den skal i teorien gi lykten mulighet til å lyse på 300 lumens  i rundt 5 timer. Så har jeg jo også en powerbank på 16000 lumen, nok til å lyse i moonligthmode i rundt 400 døgn :)

Blir du ikke blendet av powerbanken din når den er så lyssterk? :p

 

 

 

Hehe, er faktisk en lykt på powerbanken min men 16000 lumen er den neppe :), mente selvfølgelig 16000 mAh

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utålmodig som jeg var ventet jeg ikke til den kom på lager hos Valostore, men kjøpe den via Goinggear.com, de har 2 dagers shipping til europa, koster mye. Betalte 2570kr, (310 USD) Fikk 10% rabatt med rabattkoden reddit. Dette er inkludert shipping. Så blir det 650kr i moms når den ankommer norge, så totalt ca 3250kr. Tenker meg at valostore kommer til å selge den snart for 3500kr, så med mindre du vil sende lykten til utlandet for garanti kan det være bedre å vente. Dette er forresten kittet, som kommer med 4 batterier og lader.

Lenke til kommentar

Utålmodig som jeg var ventet jeg ikke til den kom på lager hos Valostore, men kjøpe den via Goinggear.com, de har 2 dagers shipping til europa, koster mye. Betalte 2570kr, (310 USD) Fikk 10% rabatt med rabattkoden reddit. Dette er inkludert shipping. Så blir det 650kr i moms når den ankommer norge, så totalt ca 3250kr. Tenker meg at valostore kommer til å selge den snart for 3500kr, så med mindre du vil sende lykten til utlandet for garanti kan det være bedre å vente. Dette er forresten kittet, som kommer med 4 batterier og lader.

Du får også rabattkode på deres youtube videoer som regel, samme 10% der også. Det er mitt favorittsted å handle lykter fra. Null stress med å rydde opp i feilsendt ordre hvor det ble batterikrøll, endte til slutt opp med 2 ekstra batterier uten kostnad pga ventetid. 

 

Huff, når jeg tenker meg om vil jeg ikke tenke på hvor mange penger jeg har gitt de :O

Lenke til kommentar

Utålmodig som jeg var ventet jeg ikke til den kom på lager hos Valostore, men kjøpe den via Goinggear.com, de har 2 dagers shipping til europa, koster mye. Betalte 2570kr, (310 USD) Fikk 10% rabatt med rabattkoden reddit. Dette er inkludert shipping. Så blir det 650kr i moms når den ankommer norge, så totalt ca 3250kr. Tenker meg at valostore kommer til å selge den snart for 3500kr, så med mindre du vil sende lykten til utlandet for garanti kan det være bedre å vente. Dette er forresten kittet, som kommer med 4 batterier og lader.

2 dager shipping er ikke noe å klage på!

Forhørte meg med valostore og de skulle visstnok endelig få de på lager denne uken. Redd for at lommeboken kan bli litt slankere :rofl:

Lenke til kommentar

Skal få levert lykten på døren i kveld, men er på jobb. Skal høre om de orker å stikke innom jobben da den er 2 min unna adressen min. Så at valgstore har fått den på lager ja. 

Morro!

 

Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått prøvd den :) Klør litt her nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...