Gå til innhold

[Løst]Jente trenger hjelp med kjøp av Ny PC!


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe ny Pc, skal brukes til spill, video/bilde redigering samt musikk..

Er denne bra nok eller er det noe som bør endres hvis noe er dårlig...? noen erfaringer?

 

Satt sammen dette på Komplett for 10703.30 KR

 

 

 

Komplett Gamer - AMD Dragon

 

 

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

CM Storm Scout Midi Tower Sort

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

ASUS M4A78T-E, Socket-AM3

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,

XFX Radeon HD 4870 1GB GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Samsung SpinPoint F3 500GB

Samsung SpinPoint F3 500GB

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Premium Engelsk

MS Win Vista Home Pr. PUP 64bit

Garanti 3 år - Sende inn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden foregår i denne tråden her? Heddahedda har satt opp en helt grei PC og spør etter forslag til endringer - og til svar får hun bare noe vage forslag til en mye dårligere spesifisert PC.

 

Grafikkminne spiller ikke all verdens rolle, så lenge det er raskt. Mye minne trengs bare hvis en spiller i høy oppløsning. XFX 4870 er vel greit med tanke på ytelse per krone.

 

Angående oppsettet fra Komplett: Hvorfor to stk. harddisker? Hvis du skal kjøre de i RAID 1 eller 0 kan jeg forstå litt av det; Men hadde det ikke vært bedre å kjøpt en større og raskere disk på terabyten eller mer - og spare pengene til en SSD eller en større HDD senere? 1 TB til videoredigering er kanskje litt i minste laget - særlig til lagring av HD-materiale?

 

Ellers forstod jeg ikke helt hvor mange Windows-lisenser som er med i oppsettet...

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar
I og med at dustinhome er ny, så er vel det alt for tidlig å si at kundebehandlingen er bra. Vent til de har fått en bred kundemasse, da først kan man se hvordan ting er.

Om "alle" skal vente til kundemassen er stor, så går jo butikken dukken skjønner du vel :p

 

Nei dustinhome har fått gode kritikker enn så lenge, og de var veldig billige på oppsettet til itspersonal, så det tror jeg er den beste løsningen for deg. Be de sette den sammen for deg og hør om de vil installere et operativsystem for deg. Vil anbefale 64bit siden du har valgt 4GB ram.

Lenke til kommentar
I og med at dustinhome er ny, så er vel det alt for tidlig å si at kundebehandlingen er bra. Vent til de har fått en bred kundemasse, da først kan man se hvordan ting er.

Om "alle" skal vente til kundemassen er stor, så går jo butikken dukken skjønner du vel :p

 

Men "alle" gjør ikke det skjønner du vel. Derfor kan det være greit å vente til de har blitt større. Men dersom man skal teste dem, så kan det være greit å ikke blåse 10.000 kroner der, men heller noen produkter.

Lenke til kommentar

Det er en ok rigg til å være ferdigbygged, men til den prisen er det godt mulig å få med f.eks radeon 5850 + +

 

Du trenger da å bygge selv. Eller eventult få Netshop til å bygge etter dine spesifikasjoner, de tar vel gjerne 500 for det husker jeg ikke feil.

 

Hovedtrekk, mye likt det som komplett dragon er, bare bedre grafikkort, mer minne, og rimeligere.

 

PhII 955, 8 gb DDR3 1333 mhz, 1 tb hdd, radeon 5850, 75o w psu, hk med mulighet for CF, Windows 7, samme kabinett som kompletts dragon.

 

Phii 955 kr 1499-

Radeon 5850 kr 2195,-

8 gb DDR3 1333 mhz minne kr 1390,-

Corsiar 750W psu kr 995.-

Colermaster Storm kr 819,-

Samsung 1 TB HDD kr 585,-

Sony DVD brenner kr 220,-

windows 7 kr 875,-

790Gx hk med mulighet for _CF,. kr 850,-

 

Totalt kr 9428,- men så kommer nok en ca 500 i tillegg for bygging hos Netshop.

 

Det er i hovedsak på grafikkfronten denne er meget bedre, 5850 ligger godt over 4870 i ytelse samt at det er støtte for directx 11.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

holder sikkert med 350 watts psu. Men det er på kornet. 750 watt er vel å ta litt i.

Cl på 9 på 1333mhz er ganske høyt. Nå er rammen så billig at en kan kjøpe lavest mulig cl uten noe reellt prisnivå.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490457

skjermkort til 1500kr som er noen prosent bedre.

 

hvassere ram

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=487806

 

billigere psu

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347165

 

Hvis du er i tvil gå på clas olson og kjøp en watt-måler til 130 watt og sett i veggen så vil du se at pcer sviver på 130-170 watt på idle og pluss på 50-120 watt når du spiller.

 

Pcen min bruker nå 179 watt inkl skjerm. Når jeg skriver i denne stund.

Har x2 og gtx260 pluss noe annet i kabinettet. Er ikke store forskjellen på et 4870 kort, enn at det bruker noen skarve mer watt samt at en x4 bruker noen skarve mer watt. Tipper toppen 50 effektive watt. Maskinen min har aldri vært over 300 watt tror jeg. Dvs uten skjerm. Så 750 watt er vanvittig mye power. Men alt for å hjelpe ikke for å forvirre.

 

Jeg synes det er synd at folk bruker kansje litt mye penger når jeg ser dem kunne fått mye mer for pengene. Mener folk sier at video-redigering er best på intel I7 system. Men det vet jeg ikke noe særlig mer om enn at folk sier. Og folk sier at du trenger ofte større psu enn en egentlig trenger. Det beste er en kvalitets psu om den er mye watt eller ikke. Tror ikke de vanlige kjedene selger så mye dårlig lenger. Sånn som beryktede Q-tec.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

i og for seg med et skjermkort 4870/5850, og phii 955, 1 hd, 300 w er å be om bråk og mulig ustabil rigg, 750 w er overkill for det, men straks en har cf av f.eks 5850 og noen flere disker, så sikrer det stabil maskin, samt et en holder åpent for oppgraderinger, både når det gjelder flere disker og for mulig crossfire.

 

Men hos komplett betaler en faktisk et par tusen formeget, desverre. Slik at hedda bør gå til netshop, få de til å bygge, det jeg satte opp er en vesentlig bedre rigg på mange områder og rimeligere enn kompletts dragon.

 

Og jørn var greit nok til å linke til det os et jeg skulle linket til :), norsk versjon av win 7

Endret av Osse
Lenke til kommentar
ok pizza, dattra mi spiller mer enn meg- er ikke så gerne råd du gir, men de er litt ute av sammenheng. OG HIMMEL EN ANBEFALER IKKE SÅ LAV psu til et hk som er laget for CF eller sli, da går en ned på hk til 1 x pcie 16 og bruker penger andre plasser.

 

Har fått inntrykk av at asus ikke selger et eneste hovedkort utenom micro-atx som har 1 pci-x16 2.0. Ergo skal en kjøpe et kvalitets hovedkort som er bra å klokke på er en nødt å kjøpe et hovedkort med 2stk skjermkortplasser. Kunne tenkt meg at de sparte den utgiften og satte inn en sonar ds chip på onboard lydkortet istedenfor. Et forbruker bevisst hovedkort, et perfekt mellomklasse kort.

 

vel, har hatt pc en del år nå. Første indikasjon på om pcuen er bra eller ikke var å høre på den og kjenne på hvor varm den var. I benchmarks. Nå har jeg den clas olson duppeditten, samts informasjon om 12volts iforhold til skjermkort. Så nå vet jeg iallefall hvor langt ned jeg kan gå. Så prøver bare å formidle dette.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=46139...led#ProductTabs

 

+3.3V - 18 A

+5V - 25 A

+12V1 - 14 A

+12V2 - 16 A

-12V - 0.3 A

+5VSB - 2.5 A

ikke akkurat en vanlig 350 watts psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...