Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hastighetssensor tatt kvelden. Prisalternativer sett bort ifra mercedes sine priser?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde mercedesen på et verksted igår, diagnosen sa at hastighetssensoren ga feilmeldinger. Desverre var prisen hos mercedes skyhøy (11.000,- derav 7.000,-+ bare for delen). Hva er alternativene mine? Det er jo en helt latterlig pris, da ordner jeg heller en sensor fra utlandet om Bergs automatservice ikke kan hjelpe meg (skal kjøre inn bilen imorra, for en ekstra gratis diagnose. Han på bergs sa at jeg burde ta en diagnose og se på det, så det er da hva jeg skal gjøre).

 

Shed some light please?

 

ps: 1997 mod, C220 Diesel, w202 med 722.5 girkassa. Gått 240.000km.

Endret av MartiniusV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der må være noe forbanna tull.

 

Hastighetssensoren er det samme som ABS sensoren på disse bilene. Siden det er bakhjulstrekk er det de sensorene her som også styrer girkassa (tror jeg) Så det er garantert en av de bak. Sensorene koster 6-700kr pr stykk på mekonomen og er relativt lett å bytte.

 

Søsters C200 (bensin 1997) hadde nettopp samme problem, men der hadde verkstedet ikke sånne fantasipriser. Men uansett bytta jeg den på 20 min da det var litt ventetid på verkstedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...