Gå til innhold

Mindre kjente serier


Anbefalte innlegg

Off Centre er en ganske ukjent serie, som er ganske bra og morsom.

støtter den! Fantasisk den serien der :D

 

Ellers av "ukjente" serier kan jeg anbefale John doe, Two Guys and a Girl, ,The Inbetweeners

, The IT crowd, Traveler ( kom kun ut 8 episoder av denne serien , men jeg likte den meget godt!) , the shield og the 4400 er også verdt en titt om du like sci fi.

 

Lykke til med å finne en god serie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny serie som har kjørt i sommer: Better of ted. Handler om en som jobber i veridian dynamics. Ett selskap som lager det meste, så lenge de kan tjene penger på det. At de må fryse ned ansatte i ett par år er etiske detaljer som ikke er så viktig. Overaskende morsom serie.

 

Ellers er Nurse Jackie en serie som har gått ca en sesong nå på showtime.

 

Hør om the Boondocks? Handler om en famile som på består av granddad og de to barnebarna hannes. Gamlingen er lei av ghettoen og niggas, så han flytter til det hvite suburbia. Serien spiller mye på rasisme osv. Og hvordan den "hvite mann" undertrykker de svarte. Og ellers hva som er galt med det amerikanske samfunnet. Artig anime som jeg ville gitt en sjangs. Sinnsykt bra soundtrack også. Med artister som Gangtsalicious og Thugnificent. Med fete låter som "Thuging love". ^^

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Jeeves and Wooster

 

Fin og DYR serie med Stephen Fry og Hugh Laurie, veldig speisel, og veldig engelsk.

 

Hownblower også en fin og dyr serie, bare 8 episoder laget men hver episode er 90min lang, fantatisk drama og mye action.

 

 

Sharpe Litt av det samme som Hornblower, bare noe mer overdrevet. full av klisher og slikt, men fremdeles fryktlig festlig å se på, brukbar action og greit drama, vet ikke som serien er best som en seriøs serie eller parodi på seg selv.

Tenk deg James Bond satt til tidlig 1800tallet og du har serien i et nøtteskall.

16 90 min episoder laget

 

Dilbert

Kjempe fin animasjons serie med selveste dilbert, bare 30 episoder men alle er gull, masse kjente stemmer med osv.

Syns serien var på høyde med futurama og synd det ikke ble noen flere episoder

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er en serie som er veldig allmenn kjent, men jeg ble hvertfall veldig skuffet når Studio 60: On the sunset strip ble kansellert i USA etter én sesong, pga. lave seertall. I hovedrollene har vi bl.a. Matthew Perry (kanskje mest kjent som Chandler i Friends), Bradley Whitford (mest kjent som Josh Lyman i "The West Wing" (eller "Presidenten" her i Norge)).

 

Serien handler to produsenter som skal lage et satireshow om det som skjer i de amerikanske mediene. Her er det veldig mye spennende humor, og veldig mange bra replikker. Man merker godt at det er Aaron Sorkin (samme mann som skrev "The West Wing") jobbet med denne serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Carnivàle (litt usikker på hvorvidt den er kjent eller ei, men den har blitt vist på NRK2) har 9.0 på IMDB og er absolutt verdt å få med seg. Serien ble desverre kansellert etter 2 sesonger, men slik jeg forstod det var det planlagt 6 sesonger som skulle represetere 3 "bøker", altså ble en bok fullført. Mange ble ganske forbanna da HBO ikke gadd å fortsette historien pga lave seertall, men serien har oppnådd en slags kultstatus og har mange ihuga tilhengere som disker opp med underskriftskampanjer for å bringe serien til liv igjen. Kort fortalt handler serien om et omreisende tivoli og en baptistprest (to ulike historier, altså) i USA under depresjonene på 1930-tallet. Serien tar seg veldig opp etter noen få episoder ut i første sesong. Får gåsehud bare jeg tenker på sesong 2. Endret av walløe
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hørt om Point Pleasant? Det ble bare en sesong, og flere episoder ble ikke sendt i rett rekkefølge. Noen episoder ble ikke ikke engang sendt, så det er ganske få som har hørt om den. Du får heldigvis hele sesongen på dvd, og i stedet for sesongavslutning får du avslutning på hele serien.

 

Kort sagt handler det om en liten by kalt Point Pleasant. En dag blir de overrasket av en storm, og folk flykter fra stranden. En badevakt ser derimot en tenåringsjente ligge og flyter helt livløs i vannet og redder henne. Denne jenta er en fremmed med hukommelsestap (selvsagt) :p og flytter inn hos en familie som har mistet den ene datteren sin. Alle trives, helt til merkelige ting begynner å skje rundt den nye jenta...

 

Vær obs på at den fikk høy aldersgrense på grunn av "bloody violence", men det er ikke verre enn i de fleste andre serier av denne typen. Det starter litt tregt, men tar seg fort opp etter noen episoder og holder seg der. Anbefales.

 

 

Før det første: Vet det er en gammel tråd, men samma det.

 

Finnes det ingenting etter episode 13? har sett alt til da og vil se mer!!

Lenke til kommentar

Leste du idet heletatt emnetittlen? Tror du virkelig at American Dad er en mindre kjent serie når den har så mye reklamer den har på f. eks Viasat 4?

Ja, er klar over emnetittelen..

 

Men allikevel så er den mindre kjent en Family Guy, The Simpsons og South Park f.eks

 

Så ja, jeg syntes det er en av de mindre kjente tegneseriene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...