Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

minhund: Klarer du å overklokke gpu til litt over 1000 får du oppimot 500poeng bare der. og cpu på 4,3 ghz, så er du nesten i boks :)

 

Hvilket merke av 5870 har du?

 

Bra å se at flere kjører 5870 crossfire :thumbup:

Jeg har Powercolor 5870, det som er litt rart er at jeg har en 920 D0 som trengte mindre volt enn denne Xeonen på 4,0 GHz

 

Nizzen hvor mye volt må du ha for å nå 1000 på gpu?

 

HMM kommer ikke over 900 på gpu det er jo en sperre der.

 

Vantage runde:

 

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg måtte opp i 1.290 for å fa de stabile i crysis på 1000mhz på gpu. Rammen klarer jeg nesten ikkje å klokke i crossfire.

Det er vel bare på Asusu og MSI sin kort at du kommer over 900 MHz på gpu uten og flashe inn ny bios?

 

Det kan stemme det ja.

 

En grunn for at jeg sikret meg Asus 5870 kort første dagen :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg måtte opp i 1.290 for å fa de stabile i crysis på 1000mhz på gpu. Rammen klarer jeg nesten ikkje å klokke i crossfire.

Det er vel bare på Asusu og MSI sin kort at du kommer over 900 MHz på gpu uten og flashe inn ny bios?

 

Det kan stemme det ja.

 

En grunn for at jeg sikret meg Asus 5870 kort første dagen :thumbup:

Kansje jeg skal vente med å sette på vannblokkene og bytte til Asus kort, men jeg vet ikke om jeg gider å vente på at de kommer :ermm:

 

Der passerte jeg 30k i 06 :woot:

 

 

 

Synes jeg må ha mye vcore på cpu, kjører med BCLK på 207 og 21 multi vcore 1,3750 resten på auto.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Fikk lånt meg et par Asus 5870 til testing en sødang for noen uker siden så tenkte og poste resultatene.

Er vel ikke mange som har kjørt 2 så bra kort på et så gammelt system :)

(specs i signatur)

Gpu kjører på 1003mhz core og 5200mhz på mem.

 

Syns resultata er brukbare mtp at fler ut av testene så va cpuen så bottlenecka at det var ikke forskjell på 850mhz og 1003 mhz på core.

 

 

post-166959-1258295219_thumb.png

Lenke til kommentar

Overklokke langt?

 

Increase CCC limits

 

!! This function has been disabled by default for safety reasons! Note that neither MSI nor HWBOT is responsible for your overclocking actions !!

Go to installed directory of MSI Afterburner, default: C:\Program file\MSI Afterburner

Use notepad to edit “MSIAfterburner.cfg”

Change the parameter of “EnableUnofficialOverclocking” from “0” to “1”. :mrgreen:

 

http://hwbot.org/article/news/msi_afterbur...pass_ccc_limits

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...