Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får du opp score i selve 3dmark06 programmet, jeg må legge det inn i orb, kan noen være så snill å fortelle meg hva man skal gjøre for å få til visning av poengsum i 3dmark06 uten å gå innom orb?

 

Cpu'en har enormt mye å si 3dmark06. Det du skal gjøre er å teste med spill, og se på fps under spillet. Jeg har min i7 på 4.1ghz. Derfor får jeg mye høyere score enn deg. Og du kan godt klokke ditt 5850 høyere opp, prøve med 800core og 1100mem først.

 

3dmark 06 skalerer elendig med flere skjermkort. 3dmark Vantage skalerer bedre :) Test det også samye83. Når du er i farta kan du jo like greitt kjøre alle testene som jeg har gjort i denne tråden :p

vantage er under lasting, hehe. Snart ferdig.

Lenke til kommentar
Jeg har jo i7 @ 4Ghz og 5870 og får 25500 i 3dmark 06.. :S Hvordan kan du få mere enn meg da? :p

 

Det er jo ikke mye annet en CPU og GPU som blir brukt under testen.

 

Har dog ikke testet 3dmark06 med overklokket skjermkort enda. Skal ta og gjøre det nå, og se da. :p

Lol, jeg så ikke på brukernavnet før jeg svarte, sorry mate, min feil, hehe. Jeg skulle egentlig ha hatt mer enn 25k med 1000 på core, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke blir mer.

 

Edit: Da har jeg kjørt vantage. Fikk 18805 poeng.

post-74183-1258752421_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja det tror jeg. For nå overklokket jeg skjermkorte til 950mhz på core, og fikk nesten 1000k mindre enn hva jeg fikk tidligere. :p

 

Samye83: Du fikk heldigvis ikke mere i Vantage enn meg da. :p Fikk ca. 1000 mere enn deg. ^^ Selv om det er ganske lite.

 

 

Edit: Hvilken driver er den nyeste / beste ? Bruker nå en Beta driver verson: 8.14.10.0700.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Jeg sier bare hva det kan være, har opplevd at scoren går ned hvis jeg har klokket litt for mye.

Poenget var at det kan være mye og man må bare prøve seg frem.

Og det med forskjell på score på foreks. samme klokk er veldig vansklig og si siden ingen oppsett er like.

Hvis forskjellen er veldig stor så kan det være et problem en plass ja.

Men liker bedre vantage-testen med 5870 enn 06.

Jeg syns det varierer for mye i 06, hva grunnen er vet jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Ja det tror jeg. For nå overklokket jeg skjermkorte til 950mhz på core, og fikk nesten 1000k mindre enn hva jeg fikk tidligere. :p

 

Samye83: Du fikk heldigvis ikke mere i Vantage enn meg da. :p Fikk ca. 1000 mere enn deg. ^^ Selv om det er ganske lite.

 

 

Edit: Hvilken driver er den nyeste / beste ? Bruker nå en Beta driver verson: 8.14.10.0700.

 

Jeg bruker den 9.11 til ati nå, kanskej skal jeg bruke en beta og teste? Nizzen testa en beta, og han mente at den var bedre. Får se om det blir mer å hente ved å klokke minne opp i vantage. Får kjøre den etter stalker testen.

 

Edit: Da kommer resultat for stalker dx11. Ble mye bedre nå enn med stock gpu.

post-74183-1258753510_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

kan være det ja, du får skru på ht og prøve da. men da skal jeg teste vantage med beta driveren som du bruker. Men problemet er at jeg ikke kan laste opp poengsum, da får jeg ikke vite hva jeg har fått. Har du en løsning til det eller? Bortsett fra å kjøpe det seff.

 

Hvor kan jeg finne den beta driveren som du har brukt?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
ATi Catalyst 9.12 beta (8.663.1) vista/win7 "Hemlock/Shift driver" online :)

 

Jeg kan sende den over msn eller.no hvis noen vil teste den.

 

Sånn:

 

http://www.mediafire.com/?j1gvntzzdyz :thumbup:

 

Dette var beta driveren jeg brukte.

 

Har Memory Clocken mye å si for ytelsen? Jeg får ikke skjermkorte stabilt i det heletatt vist jeg øker den. :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...