Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Johnny™ - 50mm f/2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oktober er en lang måned, og det er ikke uvanlig at man blir lit smålei midt i. Da kan det være greit å sette seg ned og pønske ut et par bildeideer som det kan være en ide å prøve ut.

 

Er enig med ditt førstevalg av Frognereterbanen. Er snart ikke noen igjen av de gamle vognene ...

 

Tom

 

Har brukt opp mange av ideene allerede, men skal nok fullføre. :thumbup:

 

Ble et koselig barnebilde - for noen nydelige øyne!

Skumle mannen på vei til Frognerseteren - må da være fra halv sju-tida? (Huff - hvor mange tar sånne referanser her inne?)

Kanskje litt avslørende gulskjær(e) angående knallfargene i fugl? ;)

Takk, er helt enig ang. øynene, men er ikke helt objektiv ;)

Referansen fra halv-sju? Tok ikke den jeg heller, mente du programmet fra 80-tallet? Er gammel nok til at jeg husker det, men tok ikke helt kommentaren uansett.

 

Når det gjelder gulskjær(e) (yes - den tok jeg!) - jeg får det f... ikke hvitt. Er rimelig grønn på redigering, så det blir stort sett default gjennom lightroom, + litt vibrance/saturation. Hvis jeg drar ned fargetemp så ser det ut som om himmelen er lagt på i etterkant :dontgetit:

 

Noen som har lyst til å kjøre en råfil (.ORF) gjennom ps/lightroom så jeg får et inntrykk av hvordan det kan bli/burde se ut?

Lenke til kommentar
)

Referansen fra halv-sju? Tok ikke den jeg heller, mente du programmet fra 80-tallet? Er gammel nok til at jeg husker det, men tok ikke helt kommentaren uansett.

Joda, bare en kommentar om at han så ut som en eller annen skurk fra et eller annet halv-sju program - var noe veldig 80-talls over ham, syntes jeg. Han kunne godt vært en av håndtlangerne til Audun Automat eller noe. ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder gulskjær(e) (yes - den tok jeg!) - jeg får det f... ikke hvitt. Er rimelig grønn på redigering, så det blir stort sett default gjennom lightroom, + litt vibrance/saturation. Hvis jeg drar ned fargetemp så ser det ut som om himmelen er lagt på i etterkant :dontgetit:

Prøv å bruke pipette-verktøyet i LR - klikk med det på noe som skulle vært hvitt eller grått og se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
)

Referansen fra halv-sju? Tok ikke den jeg heller, mente du programmet fra 80-tallet? Er gammel nok til at jeg husker det, men tok ikke helt kommentaren uansett.

Joda, bare en kommentar om at han så ut som en eller annen skurk fra et eller annet halv-sju program - var noe veldig 80-talls over ham, syntes jeg. Han kunne godt vært en av håndtlangerne til Audun Automat eller noe. ;)

 

Åh ... nå tok jeg den ... - den burde jeg ha tatt tidligere - Jeg er til og med så gammel at jeg har vært med i Halv sju ... :D , men det er veldig lenge siden og jeg var veldig ung og jeg prøver å glemme.

Lenke til kommentar
Åh ... nå tok jeg den ... - den burde jeg ha tatt tidligere - Jeg er til og med så gammel at jeg har vært med i Halv sju ... :D , men det er veldig lenge siden og jeg var veldig ung og jeg prøver å glemme.

Haha, pics or it didnt happen :p

 

To utsagn fra Tom som jeg bare kan si meg enig i.

 

Ellers ble barneportrettet ganske så fint.

Takk :)

Lenke til kommentar
Har brukt opp mange av ideene allerede, men skal nok fullføre. :thumbup:

Da er alternativ to en mulighet - ta bilde av alt du ikke pleier å ta bilde av og/eller bildevinkler du ikke bruker til vanlig. Stå på.

 

Noen som har lyst til å kjøre en råfil (.ORF) gjennom ps/lightroom så jeg får et inntrykk av hvordan det kan bli/burde se ut?

Det bør være mulig å få til - men det er mulig at bildet blir helt kjedelig. Tror nok at det er en del reflektert gult lys fra løvene som farger fuglen her. Syntes gulfargen kledde fuglen, jeg.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det objektivet er utrolig skarpt. Jeg skulle ha kjøpt den som var tilsalgs på foto.no, 2400kr. var et godt tilbud. Kan angre nå :(

 

16. okt. var bra. Du får frem den sure høststemningen.

Takk, det var en uggen morgen.

 

Skarpt er det, så de bildene som ikke blir skarpe er ikke objektivets skyld. Tror nok du kommer til å klare deg lenge med sigma 50mm, den er vel skarp så det holder den også?

 

18. oktober - linjer

post-59142-1255896562_thumb.jpg

ISO400 1/250 f8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...