Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Johnny™ - 50mm f/2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pent komponert. Det må være noe svært viktig som foregår der inne, sikkerhetsforanstaltningene tatt i betraktning.

 

Takk, har ingen anelse hva de har der inne, men det er høyt gjerde med piggtråd på toppen og en hel mengde overvåkingskameraer. Sikkert noe spennende.

 

skal få lagt opp bilder for de siste dagene i løpet av dagen, har vært litt travelt i det siste.

Lenke til kommentar

Likte komposisjonen på 18.oktober. Selv hadde jeg kanskje konvertert det med litt mer punch i lights/highlights. Hadde nok gjort seg bra på vegg og det bildet.

 

19.

Det er noe som ikke helt stemmer med "bølgete" linjer. Tipper du kunne ha truffet litt bedre på fokusen. Selve komposisjonen er fin. Typisk motiv som pleier å gjøre seg i kvadratiskformat også, gitt at det ikke blir for trangt.

Endret av ET!
Lenke til kommentar
Pent med farger og komposisjon med koselig gammeldags vindu. ..Og så kameraet, som endrer alt sammen. :)

Gracis amigo.

 

22. oktober var knall. Jeg likte dette utsnittet.

 

På 24. har du fått utnyttet gjerdet ganske bra til å skape dynamikk.

Ganske fornøyd med 22. oktober selv, det var mennesker helt til høyre i bildet også, men de var bare forstyrrende, gjorde seg mye bedre med en crop. 24. oktober ble bedre enn forventet, vanskelig å få det bra med 50mm, tror jeg skal tilbake dit med 14-54mm når oktoberfesten er over. Det hjalp ikke at det blinket "low battery" på displayet når jeg tok bildet, ble litt småstressa.

 

Likte komposisjonen på 18.oktober. Selv hadde jeg kanskje konvertert det med litt mer punch i lights/highlights. Hadde nok gjort seg bra på vegg og det bildet.

 

19.

Det er noe som ikke helt stemmer med "bølgete" linjer. Tipper du kunne ha truffet litt bedre på fokusen. Selve komposisjonen er fin. Typisk motiv som pleier å gjøre seg i kvadratiskformat også, gitt at det ikke blir for trangt.

 

18. oktober er et av de bildene jeg er mest fornøyd med så langt, skal ta en runde til på redigeringen og forsøke det du nenver. Tror det kan bli bedre - og godt mulig at det skal på veggen etterhvert ja.

 

19. - nødløsning. Det er en knallhard crop av et mislykket bilde av et veikryss, men det var et eller annnet med linjene og morgenlyset som jeg syns ble litt kult, og bedre enn alternativene den dagen.

 

Takk for kommentarer og kritikk! Oktoberfesten så langt har vært lærerik. Begynner så smått å føle at jeg får litt kontroll på hva jeg driver med, selv om det ikke

 

edit:manglet et ord

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar

And finally - the end.

 

31. oktober

post-59142-1257067448_thumb.jpg

 

Alternativ av samme motiv i spoiler

 

 

post-59142-1257067515_thumb.jpg

 

 

 

Det har vært en lang måned, men jeg er fornøyd med å gjennomføre. Tenker umiddelbart at neste gang så kommer jeg til å holde meg til det nivået jeg setter, og heller forsøke å legge opp bilder jeg er fornøyd med heller enn å legge opp bilder hver dag selv om jeg er langt ifra fornøyd.

 

Takk til alle som har tatt seg tid til å se på bildene, og til Tom for å arrangere oktoberfesten. Jeg har gjort mange feil denne måneden, men har også lært en del, og det var vel det som var poenget.

 

Nå skal 14-54 på kameraet, og så skal jeg se på et par av motivene fra oktoberfesten med en normalzoom :)

Lenke til kommentar
Jeg har gjort mange feil denne måneden, men har også lært en del, og det var vel det som var poenget.

Man blir satt under press ved å måtte levere hele tiden, og det tvinger en til å fokusere, både bokstavlig og billedlig talt. Selv om jeg ikke var happy med dette på enkelte av dagene, så ender det opp som du sier. Man lærer en del.

 

Festen din ender i et sort hull, og veien dit føres best av linjene i det utvalgte bildet. Takk for følget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...