Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan deler jeg ADSL med en BredbåndsRouter


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått Online ADSL fra telenor for noen uker siden. Med i tilbudet fikk jeg også en bredbåndsruter. Jeg skal dele bredbåndet mellom 2 maskiner, men jeg får ikke routeren til å virke. Den fungerer fint som switch på lan, men når jeg kobler Adsl ledningen inn i Uplinkporten/WANporten, og pcen min i en annen port klarer jeg ikke og koble til.

Routeren er en D-link DI-604 4-port ethernet Broadband Router.

 

Ruteren må også innstalleres, men det er flere alternativer jeg ikke hvet hva er.

Hvis noen har delt ADSL fra telenor med Router før, så hadde jeg vært takknemlig for noen råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har fått Online ADSL fra telenor for noen uker siden. Med i tilbudet fikk jeg også en bredbåndsruter. Jeg skal dele bredbåndet mellom 2 maskiner, men jeg får ikke routeren til å virke. Den fungerer fint som switch på lan, men når jeg kobler Adsl ledningen inn i Uplinkporten/WANporten, og pcen min i en annen port klarer jeg ikke og koble til.

 

Du skal _ikke_ bruke noen form for oppkobling på PC-en, du må sette opp routeren med PPPoE og ditt brukernavn/passord fra telenor, husk @online.no etter brukernavnet.

Lenke til kommentar

Hvis du leser bruksanvisningen så står alt der.. :lol:

Du kommer inn i menyen til routeren med og skrive IP. adressa i EXploreren din les så finner du ut av det..

 

Det er som agvg sa i en post lenger opp her. du må lagre brukernavn/passord i routeren i menyen. Telenor bruker PPPoE... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...