Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skifte IP-adresse? ASAP


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger å skifte IP adresse fortest mulig, jeg ble bannet fra en side. Hvordan gjør jeg dette?

Prøvd proxyservere men det står fortsatt at jeg er bannet når jeg bruker den. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig når det har fungert tidligere å bruke den når jeg blir bannet.

 

Jeg har ikke mulighet til å restarte modement da jeg ikke vet hvor det er, i og med at min internettledning går direkte fra pc inn i veggen.

 

Noen som vet om noen muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har internett fra veggen?

Hvis nettkabelen din ender opp i en router som du kan logge deg inn på, så kan du muligens koble ned internettforbindelsen der, for så å velge å koble den opp igjen etter noen sekunder/minutter (- er du for rask kan du vel teoretisk sett få den samme adressen igjen -).

 

Har du ikke tilgang, så få du heller gyve løs på hovedsikringene i bygget ....

Da stopper det meste.

Lenke til kommentar

Ja i kjelleren finner du noen store dører med "lyn" på. Gul og trekantet.

Så går du bort til det skapet som har 3 store håndtak som det står 16000A på og legger en skiftenøkkel eller noe av metall mellom to av disse.

Da vil du havne på sykehus og der kan du bruke trådløs nett med ny IP i en lang periode gratis.

 

Er du på en skole? Hjemme? Hos fritzel?

Det er vel ikke bare bare å snike seg inn på datarommet i offeltlige bygg.

Lenke til kommentar
skal si folk er hjelpsomme her... virkelig.

Kødder du?

Hvis du ikke har tilgang til konfigurasjonsoppsettet til den routeren du er tilkoblet, så er det ikke annet enn et strømbrudd (for routeren/modemet) som hjelper. (Det med hovedsikringen var selvsagt en spøk, men jeg trodde faktisk at du ville ta den. My mistake.)

 

er det INGENTING jeg kan gjøre for å skifte ip adresse uten å ha tilgang til den boksen?

Lenke til kommentar

Som moderator har eg muligheiten til å sjå ipen du har posta frå, gitt at dette er same du er banna for så gir dns-oppslaget ein dårlig peikepinne på bytte av ip-adresse.

for det står static.cust som ein del av den. Noko eg tolker veldig som at der du sitter betaler for statiske ip-adresser.

Det du spør om er nok ikkje mulig i utgangspunktet.

 

Så her har du nok dritte på leggen så det halve kunne ha vore nok.

Realitetene er at har ein ikkje kontroll over nettresussene sjølv så bør ein oppføre seg slik at ein ikkje blir banna i utgangpunktet.

Lenke til kommentar
Vi er vanligvis ikke hjelpsomme til folk som er ute etter på bryte regler og omgå straffer.

Word. Vi er så skikkelig av oss at jeg må smile av dette her :wee:

 

Edit:

Jeg personlig ønsker at du skal sitte uten tilgang til denne siden. I alle fall en stund. Du har sikkert fortjent det.

 

Men sånn alikevell. Det er mulig de er mer behjelpelig med slikt på andre forum, du kan jo prøve FreakForum

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
hva med en såkalt ip switch? kan ikke nokk om at eg vet kor man får tak i det men vet at mange hackere bruker det for å unngå å bli tatt.

Du kan jo prøve følgende:

1. Gå til en kommandolinje i Windows (cmd.exe)

2. Skriv ipconfig /renew

 

Etter noen sekunder skal nettverkskortet ditt ha fått ny IP-adresse.

 

(ipconfig /all viser deg den til enhver tid gjeldene TCP/IP-konfigurasjonen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...