Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke Venstre bedre ut av årets valg / hvorfor er ikke Venstre populært? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Nei, det er en feilslutning. Abid Raja konstaterer noe som i dag er tilfellet, han sier intet fra eller til omat innvandrere bør arbeide med slikt, han sier dog at det i dag er slik at innvandrere i stor grad tar seg av slike jobber.

 

Du kan gjerne tolke andres utsagn, men å feiltolke dem og å legge ord i munnen på folk er ikke helt heldig.

 

:)

Det blir forsatt et ganske tåplig utsagn.

 

Hadde vi fjernet hvilken som helst gruppe ville vi ha fått problemer. Dette er ikke et argument for innvandring, fordi hadde vi hatt mindre innvandring ville nordmenn gjort jobbene istedenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tør driste meg til å si at du misforstår Raja fullstendig.

 

Jeg tør driste meg til å si meg enig med Thend og Simon Aldra.

 

Jeg tror Powerpie serverer en svært kreativ tolkning av hva Raja sier, omtrent som en prest tolker en bibel i den retning han selv ønsker.

Problemet her er at ikke alle går på eller er enig i denne tolkningen..

Lenke til kommentar
Nei, det er en feilslutning. Abid Raja konstaterer noe som i dag er tilfellet, han sier intet fra eller til omat innvandrere bør arbeide med slikt, han sier dog at det i dag er slik at innvandrere i stor grad tar seg av slike jobber.

 

Du kan gjerne tolke andres utsagn, men å feiltolke dem og å legge ord i munnen på folk er ikke helt heldig.

 

:)

 

Faktumet er at vi fint kunne klart oss uten innvandrere i kollektiven. Abid Raja nevner alikevel at det er her innvandrere er mest essensielle. Derfor legger jeg ikke ord i munnen hans, jeg sier bare hva han egentlig mener med sine utsagn.

 

Norges økonomi hadde ikke klart seg uten innvandrere. Vi har hentet leger og sykepleiere fra EØS-områder når det var mangel på disse. Faktisk har 15 år med fri innvandring fra EU-landene vært utelukkende positiv. Det her handler ikke om hvor farlige innvandere er, men hvor lite en vil ha å gjøre med disse skummle muslimene.

Lenke til kommentar

Selv asylsøkere er potensielle arbeidsinnvandrere. Hvis vi oppmuntrer til det istedet for å lage klienter av dem. Og det er Rajas poeng: Mange av problemene vi har med asylsøkere skyldes ikke at de ikke vil jobbe, men at vi ikke lar dem. Som han sa det i valgkampen: "Arbeiderpartiet sier: Her er en skje, sett deg og spis mens vi behandler søknaden din. Jeg sier: Her er en spade, sett i gang og jobb!"....

 

FrPs løsning er istedet å lukke asylmottakene. Akkurat som om det vil gjøre det noe bedre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det har seg bare slik at denne "kulturen" som vi visstnok "trenger" har flere tilhengere fra kriminelle miljøer enn det den norske kulturen har, og derfor framstår Abid Raja som hyklerisk. I tillegg støtter han opp under denne negative trenden, som tall fra SSB taler alene for. Alle overfallsvoldtekter som har blitt gjort det siste året ble utført av innvandrere....

Vet du hvor mange prosent av de kvinnelige legene som er kvinner? Betyr det at alle leger er kvinner...?

 

Det er riktig at alle overfalls-voldtekter utført i Oslo de siste tre årene hadde gjerningsmenn med utenlandsk opprinnelse. Hvorfor kan man spekulere i. Det skjedde overfallsvoldtekter i Oslo før også...

 

Du vet sikkert like godt som oss andre at disse overfallsvoldtektene utgjør en forsvinnende liten del av alle voldtekter her i landet, de fleste skjer på fester og andre steder. Og der er det mer enn nok av norske gjerningsmenn. Det som har skjedd er at den etnisk norske voldtektsmannen har trukket innendørs, og voldtar familie, kjente og berusete ungjenter på fest istedet for fremmede på gata. Mye enklere, og mindre sjanse for å bli tatt.

 

Det er i løpet av de siste tre årene begått 41 overfallsvoltekter i Oslo, altså ca 14 i året. Det er forøvrig ikke SSB som sier det, det er politiet i Oslo. De av oss som liker å snuse på SSBs statistikker ser at det årlig er over 700 domfellelser for seksualforbrytelser her i landet, og at de aller fleste begås av etniske nordmenn. Dog er enkelte innvandrergrupper overrepresentert på statistikken, spesielt afrikanske "dagdrivere".

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hadde vi fjernet hvilken som helst gruppe ville vi ha fått problemer. Dette er ikke et argument for innvandring, fordi hadde vi hatt mindre innvandring ville nordmenn gjort jobbene istedenfor.

Nja, det er ikke helt sant. Nordmenn ville ikke gjøre de jobbene som innvandrerne gjorde når de først kom hit. Vi hadde funnet olje må vite, og hadde bedre ting å ta oss til enn å stå på kjøkkenet på Grand eller skifte på hotellsenger. Etterhvert fikk vi bedre ting å ta oss til enn å stelle med våre gamle også, så vi bygget alders- og sykehjem til dem, hvor vi heller ikke gadd å jobbe...

 

Det kan hende at uten innvandrere hadde nordmenn blitt nødt til å ta drittjobbene selv, men det er en annen sak. Idag har vi jo en regjering som i sin tid løste arbeidsløsheten ved å sluse alle 19-åringer inn på universiteter og høyskoler, selv skoleleie gutter med lyst på fagbrev og snekkerlinje, og vi ble neppe noe mindre kresne av det.

 

Det hadde vært interessant å se hvor lenge Norge gikk rundt om alle innvandrerne la ned arbeidet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Idag har vi jo en regjering som i sin tid løste arbeidsløsheten ved å sluse alle 19-åringer inn på universiteter og høyskoler, selv..
Ap gjorde kanskje det, men regjeringen? Nå løser de arbeidsledigheten ved å uføretrygde folk i stedet. et blir visst en penere arbeidsledighetsstatistikk av sånt.
Lenke til kommentar

Dette er sikkert nevnt tidligere siden jeg ikke har tid til å lese alt alle har skrevet, uansett hvorfor det er sånn er nok fordi: De åpnet ikke for samarbeid på borgerlige side noe som Høyre gjorde, og de gikk veldig frem.

 

Sponheim skrev under på den tullete avtalen sin at han ikke ville være eller støtte en regjering med FRP i, noe som gjør at alle realister som vil ha en borgerlig regjering byttet hvem de skulle stemme på.

 

Han ville slå sammen kommuner, noe som gjorde at de kommunene venstre hadde størst oppslutting i sluttet å stemme på dem.

 

Også mulig at han kanskje gikk litt for langt med miljø politikken sin.

Lenke til kommentar
Sponheim skrev under på den tullete avtalen sin at han ikke ville være eller støtte en regjering med FRP i, noe som gjør at alle realister som vil ha en borgerlig regjering byttet hvem de skulle stemme på.

Jeg tenker ikke borgerlig og sosialistisk, jeg tenker på partiet jeg liker mest og den regjeringen som vil komme av å stemme på den. Jeg tror jeg har mange med meg om å si at det ikke er så viktig om det ikke blir borgerlig regjering hvis det krever at FrP deltar i den.

Lenke til kommentar
Nei? Ikke det jeg sier heller... men jeg sier at det er viktig for noen, og jeg er veldig veldig sikker på at de mistet stemmer på det, om det ikke hadde noe å si for deg er urelevant.

Alle avgjørelser gjør at man tjener og mister stemmer, så jeg er enig med deg i at det førte til at de tapte noen stemmer. Hvorvidt de tapte mer enn de tjente er noe annet, og der er jeg ikke like sikker.

Lenke til kommentar

Men det er jeg veldig sikker på :p tror det var en av de viktigste faktorene sammen med sammenslåingen av kommunene. Tror også det var viktig for Høyre sin fremgang at de viste at de var åpen for alle alternativer for en borgerlig regjering, som viste velgerne at hvis de ville ha en borgerlig regjering var det smarteste å stemme på Høyre.

Lenke til kommentar
Nei? Ikke det jeg sier heller... men jeg sier at det er viktig for noen, og jeg er veldig veldig sikker på at de mistet stemmer på det, om det ikke hadde noe å si for deg er urelevant.

Alle avgjørelser gjør at man tjener og mister stemmer, så jeg er enig med deg i at det førte til at de tapte noen stemmer. Hvorvidt de tapte mer enn de tjente er noe annet, og der er jeg ikke like sikker.

Selv om noen velgere ikke tenker sosialistisk, eller borgelig, gjør mange det. Veldig mange på borglig side ønsker å forandre samfunnet i borgelig retning og mange på venstresiden ønsker å forandre samfunnet i venstrevridd retning. En stemme til Venstre er en stemme til status quo + liberal innvandring. Det er fordi Venstre vil støtte en AP-regjering om de kommer på vippen.

Lenke til kommentar
Faktumet er at vi fint kunne klart oss uten innvandrere i kollektiven. Abid Raja nevner alikevel at det er her innvandrere er mest essensielle. Derfor legger jeg ikke ord i munnen hans, jeg sier bare hva han egentlig mener med sine utsagn.

Du legger definitivt ord i munnen på Raja. Raja påpeker en konkret tilstand som allerede er aktuell, han advokerer ingen tilstand han ønsker med sitt utsagn.

 

Om jeg sier at "det er mange fra Sri Lanka som gjør en god jobb i oppdrettsnæringen" konstaterer jeg fakta, jeg sier ikke at folk fra Sri Lanka bør arbeide i oppdrettsnæringen. Du gir Raja meninger han ikke har gitt uttrykk for, og det er å legge ord i munnen på Raja.

 

Det blir forsatt et ganske tåplig utsagn.

 

Hadde vi fjernet hvilken som helst gruppe ville vi ha fått problemer. Dette er ikke et argument for innvandring, fordi hadde vi hatt mindre innvandring ville nordmenn gjort jobbene istedenfor.

Det skal jeg ikke si noe på, mitt argument er at Powerpie anklaget Raja for å mene noe Raja ikke har gitt uttrykk for.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...