Gå til innhold

Tror du Iphone er populær?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke så viktig om tallmaterialet i rapporten er galt eller riktig. Rapporten sier jo bare det man egentlig vet fra før av. Ingen blir vel forbauset over det faktum at 600 millioner indere heller kjøper Nokia 1112 enn iPhone, og at det innebærer at iPhone har lav markedsandel.

 

En ting er i alle fall sikkert, og det er at iPhone i f.eks. Norge har høyere markedsandel enn 1,9 %, og at den i Norge ER en populær telefon.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Egentlig ikke så viktig om tallmaterialet i rapporten er galt eller riktig. Rapporten sier jo bare det man egentlig vet fra før av. Ingen blir vel forbauset over det faktum at 600 millioner indere heller kjøper Nokia 1112 enn iPhone, og at det innebærer at iPhone har lav markedsandel.

I India selges det faktisk en god del dyre smarttelefoner, men iPhone har ikke helt slått an. Ser ut til at de fortrekker Nokia.

 

Ellers ser Kina og Japan til å være lovende markeder. Ser ut til at Kina krever en spesialvariant pga. mobilnettet der, og det jobbes det med. De store multinasjonale mobilmerkene har stort sett hatt problemer med å komme inn på det Japanske markedet, men iPhone ser ut til å være klar for utfordringen. Kanskje ikke den siste modellen, men kommende generasjoner.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke så viktig om tallmaterialet i rapporten er galt eller riktig. Rapporten sier jo bare det man egentlig vet fra før av. Ingen blir vel forbauset over det faktum at 600 millioner indere heller kjøper Nokia 1112 enn iPhone, og at det innebærer at iPhone har lav markedsandel.

 

En ting er i alle fall sikkert, og det er at iPhone i f.eks. Norge har høyere markedsandel enn 1,9 %, og at den i Norge ER en populær telefon.

 

Det blir påstått at raporten inneholder gale tall, da syns jeg faktisk det er greit om noen kan vise til disse feilene og dokumentere dem. Jeg syns det er viktig.

 

Og jeg er ganske sikker på at Iphone har en lav markedsandel også i Norge, mye lavere enn man skulle tro ut fra markedsføring/mediadekning og at den derfor ikke er så populær som man skulle tro. Mulig den er høyere enn 1,9, men lav tror jeg den er.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du den har lav markedsandel i Norge, og hvilken annen smarttelefonmodell har større?

 

Rapporten bærer preg av an man alt har bestemt svaret, men bestilte en statestikk som passer.

Eneste måten det svaret kunne bevises var å ta med alle telefonmodellene, ikke bare smarttelefonmodellene.

Tallene i seg selv er for alt jeg vet helt riktige, men brukes feil for å få et forhåndsbestemt/bestilt svar.

Lenke til kommentar

Du snakker noe om smarttelefoner. Hva har det med Iphone og gjøre?

 

Her er det snakk om hvor populær Iphone er, da må du ta alle telefoner solgt i Norge, se hvor mange Appels telefoner det finnes, er det et flertall av Appels telefoner så er de veldig populær. Er det flest av Nokia er det de som er mest populær.

 

Dersom du ønsker å plukke ut enkelte punkter for å få Iphone til å bli mer populær, får du bedre resultat om du sier f.eks Iphone er den mest populære telefonen med kapasitive skjerm. Eller Iphone er den mest populære telefonen med OSX.

 

Så da er det slik å forstå at det ikke er noe galt i rapporten, det er bare ikke tilpasset ved å fjerne enkelte telefoner, slik at Iphone kommer best ut, og dermed så blir ikke resultatet slik du ønsker?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Nå babler du igjen for å unngå å svare. Hvilken smarttelefon har høyest markedsandel i Norge pr. i dag?

Er det N97, Omnia HD, iPhone 3G eller kanskje Htc Hero?

 

Hvis man skal sammenligne alle mobiler solgt er alle smarttelefonene upopulære da de billige enkle telefonene selger betydelig mer.

Lenke til kommentar
Nå babler du igjen for å unngå å svare. Hvilken smarttelefon har høyest markedsandel i Norge pr. i dag?

Er det N97, Omnia HD, iPhone 3G eller kanskje Htc Hero?

 

Hvis man skal sammenligne alle mobiler solgt er alle smarttelefonene upopulære da de billige enkle telefonene selger betydelig mer.

 

Nå snakker du tull igjen. Må svare da, hva har Iphone med smarttelefoner å gjøre?

 

Men siden du maser, den mest populære smartelefonen vil jeg tro er nokias Nserie. Spesifikt modell vet jeg ikke, vil tro det er noe i Nokias N serie.

 

Og ja det stemmer, både Iphone og smarttelefoner er ikke blant de mest populære telefonene på markedet.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

PL610:

Feil, det er du som babler, eller ror som det også kan kalles.

Dette handler ikke om smarttelefoner, men om mobiltelefoner.

Og om jeg ikke husker feil så var den første Iphone ikke en sikkelig smarttelefon uten at du jailbreaker den.

 

Om hvilken smarttelefon som det har blitt solgt mest av kan diskuteres, men det funnes utrolig mange smarttelefoner der ute.

 

Faktisk så er de fleste nye telefoner smarttelefoner, Sony Ericsson bla har hatt smarttelefoner lenge før Iphone kom på markedet. Og de fleste SE telefonene i dag er smarttelefoner.

 

Så selv da kan vi faktisk si at Iphone muligens ikke leder på smarttelefon markedet engang, og hvertfall ikke på telefonmarkedet med sine 1,9%

 

 

Om OS X til Iphone banker Windows Mobile ned i støvlene er ingen overraskelse, WM er lenge kjent for å være midelmådig. Nokia/Trolltech lager det som nå kan bli det beste mobil OS'et hittil.

 

Du kan ro så mye du vil, men det er du som unngår å svare på det vi har spurt om flere ganger.

Lenke til kommentar

@EldarH:

Endelig kom du med noe som kunne ligne et svar. Takker og bukker.

Skulle vært morsomt å få se en oversikt over salgstall av de forskjellige modellene.

 

I den ene linken min kan man lese av tallene at iPhone selger mest av alle smarttelefonene på verdensbasis, men jeg aner ikke hvordan det ligger til i Norge.

Jeg personlig tror iPhone har plass på pallen, og antagelig leder. Men har ikke sett noen tall enda.

 

@AlecTBM:

Da forstår du ikke poenget mitt.

La oss snu på flisa og sammenligne Nokia N97 på samme måte.

Den vil da fremstå som svært upopulær da andre telefoner selger i bøtter og spann i forhold.

 

Derfor er rapporten feil og sier egentlig ingenting.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke svart på noe av det jeg har spurt om.

 

Hvorfor dirver du å maser om smarttelefoner. Iphone ville selvfølgelig ikke hatt noen palleplass. Det hadde jo ikke vært med i en skikkelig sammenligning av smarttelefoner. Da en slik oversikt faktisk burde inneholde smarttelefoner.

 

Så det du mener er feil i denne rapporten er altså at man ikke plukker bort de mobilene som vil gjøre at Iphone får en høyere markedsandel? Det er jo ingen feil. Det er jo det som er poenget.

 

Men om man uansett skulle se på hvilket selskap som solgte mest av over gjennomsnittlig avanserte telefoner så selger jo Apple mindre enn Nokia uansett. Du skjønner vel det?

 

Men når man skal finne ut hvilken telefon som er mest populær må man selvføgelig ta med alle telefonmodeller. Ikke plukke ut de som vil gjøre at ønsket merke kommer bedre ut.

 

Så hvorfor så opptatt av Iphone vs smarttelefoner?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Ja det er ikke noe å diskutere, jeg bare påpekte hvor feil det blir å sammenligne en telefon som ikke kan kjøre f.eks spotify i bakgrunnen med en som kan det. Du ville jo sammenligne telefoner i samme klasse? Ergo ble det en feil sammenligning

 

Men uansett hva så?

Nokia selger flere telefoner enn Apple.Så nokia er langt mer poppulær enn Apple. N-serien og E-serien selger mer enn Iphone serien. Så da er vel Nokia langt mer populær enn Apple også dersom man sammenligner smarttelefoner + Iphones.

Lenke til kommentar
Så hvorfor så opptatt av Iphone vs smarttelefoner?

Fordi det er en mer relevant sammenligning en iPhone vs "alle mobiltelefoner". Vi kan jo ta med telefoner med tråd også, så kommer iPhone enda dårligere ut. Du kan også bruke den som bredbåndsmodem, og for alt jeg vet er den mye mindre brukt til det enn andre produkter som man vanligvis får fra Telenor og Netcom.

Lenke til kommentar
Så hvorfor så opptatt av Iphone vs smarttelefoner?

Fordi det er en mer relevant sammenligning en iPhone vs "alle mobiltelefoner". Vi kan jo ta med telefoner med tråd også, så kommer iPhone enda dårligere ut. Du kan også bruke den som bredbåndsmodem, og for alt jeg vet er den mye mindre brukt til det enn andre produkter som man vanligvis får fra Telenor og Netcom.

 

Det er vel å dra det litt langt.

 

Men å sammenligne mobiltelefoner mot mobiltelefoner er vel det mest riktige. Det er jo en gang slik at det ikke er smarttelefoner eller iphones som er de mest populære mobilene. Selv om man av og til skulle begynne å lure med tanke på mediadekning.

 

Og nå har jo "ikke-smarttelefonene" også begynt å bli ganske avansert. Mange har mange/de fleste av de mulighetene Iphone har. Så jeg syns ikke det er ikke så merkelig å ta med disse i en slik sammenligning som dere skal ha det til. Forskjellen er blitt mindre og mindre.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...