Gå til innhold

Tror du Iphone er populær?


Anbefalte innlegg

Denne saklige argumentasjonen er det nok bare du og andre frelste som kan se. strands innsamlede info og fakta er feil, mine meninger er rett. De som tror på han og ikke meg er lettlurt. Det finnes ingenting saklig og relatert til diskusjonen i det du har skrevet. Det er bare ideoti og skrive slikt. Uuvitende. Så lavt nivå er det ikke vits å diskutere på en gang. Men det er bra du trives med telefonen din. Så får du og stråmannen din bare fortsette å tro at det er en revolusjon og at den va først ute med alt, og det beste og mest populere som er å oppdrive.

 

Som sagt er det ikke vits å diskutere når du ikke har noe relevant og saklig on topic å komme med.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne saklige argumentasjonen er det nok bare du og andre frelste som kan se. strands innsamlede info og fakta er feil, mine meninger er rett. De som tror på han og ikke meg er lettlurt. Det finnes ingenting saklig og relatert til diskusjonen i det du har skrevet. Det er bare ideoti og skrive slikt. Uuvitende. Så lavt nivå er det ikke vits å diskutere på en gang. Men det er bra du trives med telefonen din. Så får du og stråmannen din bare fortsette å tro at det er en revolusjon og at den va først ute med alt, og det beste og mest populere som er å oppdrive.

 

Som sagt er det ikke vits å diskutere når du ikke har noe relevant og saklig on topic å komme med.

Jepp, det er selvsagt ikke on-topic når det jeg har skrevet er enten direkte svar på det du har skrevet, eller saklig drøfting av noen hovedpunkt fra Strands rapport. Det er selvsagt ikke i nærheten av topic når jeg kommer med flere sitat fra Strands rapport, kommenterer disse og inviterer til diskusjon.

Derimot så er det selvsagt 100% on-topic når du _unngår_ å svare på noe som helst, men bare gjentar dine påstander om frelste, religiøse Apple-kunder, og presterer løgner som at " 99,9% av de som handler apple prdukter, forguder produktene uansett hvor ræva de måtte være". Jaddaaaa...

 

Men hyggelig at du endelig har lært deg hva en stråmann er da! Gratulerer! Neste trinn i din mentale utvikling til å ble et normalt, tenkende menneske bør være at du oppdager hvor utrolig lett det er å gjennomskue stråmanns-metoden din i et slikt forum. Alle og enhver kan lese hva jeg _faktisk_ har skrevet og mener, og sammenligne med din sitatforfalskning og oppspinnet som du er frekk nok til å påstå er mine meninger, men som ikke er annet enn din egen stråmann.

Men NÅ er det virkelig nok tull fra deg, jeg gidder ikke kjøre en diskusjon om diskusjonen mot en som åpenbart ikke har annet enn FUD, fordommer og løgn å komme med, og konsekvent nekter å forholde seg til sakens innhold.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke satt meg inn i din lille verden med stråmenn, og kommer heller ikke til å gjøre det, da jeg ikke helt ser behovet for det, eller behov for å snakke med stråmenn. Du får jatte med stråmennene dine i fred.

 

Og som sagt, før du kommer med noe saklig, og ikke prater om stråmenn og annet tull som bare eksisterer i din verden er ikke dette vits å diskutere.

 

Alle skjønner nok hvordan det ligger ann når du mener det er saklig drøfting og argumentasjon å si at Stand innsamlede fakta og info er feil og man er lettlurt om man tror på det, og at din synsing er det eneste rette. Samtidig som du vil at jeg skal svare på din og disse stråmennene din sin synsing rundt en rapport.

 

Men som du skriver. Folk har heldigvis mulighet til å se hva du _faktisk_ synser om, og de har mulighetene til å lese fakta i rapporten. Så får folk ta stilling til dette selv. Jeg har vertfall ingen behov for å diskutere dine synsinger, når man kan lese hva som faktisk er tilfelle ved å lese hva Strand har hentet inn av info.

 

Jeg er vertfall glad for at noen har tatt tak i dette, og dokumentert det. Det er en grunn til at dette er nødvendig. At noen tar seg bryet med det. Og jeg tror den grunnen er folk som deler din oppfatning av produktet Iphone. Eller det er vel ikke så mange, men vertfall folk som har gått rundt å trodd at Iphone var "større" enn den egentlig er, pga markedsføring og mediaoppmerksomhet.

 

Nå har de en mulighet til å få dette saklig avkreftet, selv om dette faller deg tungt på hjerte. Det var ikke meningen å såre deg, beklager.

Lenke til kommentar
Men hyggelig at du endelig har lært deg hva en stråmann er da! Gratulerer! Neste trinn i din mentale utvikling til å ble et normalt, tenkende menneske bør være at du oppdager hvor utrolig lett det er å gjennomskue stråmanns-metoden din i et slikt forum. Alle og enhver kan lese hva jeg _faktisk_ har skrevet og mener, og sammenligne med din sitatforfalskning og oppspinnet som du er frekk nok til å påstå er mine meninger, men som ikke er annet enn din egen stråmann.

Men NÅ er det virkelig nok tull fra deg, jeg gidder ikke kjøre en diskusjon om diskusjonen mot en som åpenbart ikke har annet enn FUD, fordommer og løgn å komme med, og konsekvent nekter å forholde seg til sakens innhold.

Second that!

 

Når det gjelder stråmenn ser det ut til at du tok seieren litt på forskudd.

Lenke til kommentar
@EldarH:

 

Så med andre ord, du tror fullt og fast på denne rapporten, selv om dens åpenbare feil er påpekt gang på gang?

 

Hvilken smarttelefonmodell har i såfall solgt mer enn f.eks iPhone 3G? Og kan du vise til en kilde?

 

Hvilke åpenbare feil er det du sikter til?

 

Har ikke sagt at noen telefon har solgt mere enn iphone. Er jo eneste telefonen til apple, så applefans har ikke så mye valg. Men om noen ikke har solgt en enkelt telefon modell mer enn Iphone betyr ikke det at Iphone så populær som media oppmerksomheten skulle tilsi. Betyr heller ikke at det er solgt sykt mye. Bare at det er mer en andre enkelt modeller. Hvor stor bragd dette er, er jo veldig relativt

 

På samme måte som det at ingen har noen programvarebutikk som er større eller har flere nedlatinger enn Apple sin, så betyr ikke dette automatisk at det er den suksessen det blir framstilt som. Det betyr bare helt enkelt at ingen andre har hatt så mange nedlastinger. Igjen, hvor bra dette er, er jo veldig relativt. Og med tanke på at dette ikke var vanlig før det ble eneste måten å få program til Apples produkt, så var det ikke så mye å konkurrere mot akkurat.

 

Men igjen, hvilke feil sikter du til og dokumentasjon på dette hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan vise til en annen smarttelefonmodell som har solgt mer, må du vel være enig i at iPhone 3G er den mest populære smarttelefonen totalt sett?

 

Når det gjelder feil kan du lese tråden igjen selv.

 

Lest tråden, finner ingen dokumentasjon på noen feil.

 

Hvorfor skal Iphone konkurere mot en smarttelefon? Burde den ikke sammenlignes med telefonen i sin klasse? Godt mulig at mange billigmodeller har solgt mer enn Iphone også. Har ikke sett noen tall på dette.

 

Men skal man sammenligne Iphone med smartelefoner vil jeg tro at Symbian S60 solgt med valgfritt utseende er LANGT mer populært. Dette gjør vel S60 til den mest populære smarttelefonen, og man kan i tillegg velge utvendig utseende. At andre har forskjellige modeller og applefans ikke har noen alternativ er vel ikke positivt?

 

Men det som er saken er at Iphone ikke er så populær som den blir framstilt som. Faktisk har den veldig liten markedsandel. Nesten ubetydelig sammenlignet med de store aktørene. Likevel har de fått den plassen de har i media. Skremmende hvor mye markedsføring har å si.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Ja å verken Ferarri eller Porsche er de mest populære bilene. En drøm for mange, men absolutt ikke 1 valget til mange som også har råd til det.

 

Uansett så er Ferarri og Porsche bilmerker ikke modeller. Så ok Nokia er da blant annet mer populær enn Iphone.

 

Man kan også si at Nokias N serie og at Nokias E serie er mer populær enn Apples Iphone serie.

 

Og man kan veldig fint sammenligne slik rapporten gjør, ingenting galt med det. At mange ønsker seg en Ferarri gjør det ikke til den mest populære bilmerket. Det bilmerke som er solgt mest av er det mest populære bilmerke.

 

Igjen hvilke feil i rapporten er det? Og hvor er dokumentasjonen på disse feilene?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Men er Ferrari og Porsche populære bilmerker blant supersportsbilene?

Toyota selger langt fler vanlige biler, men det er et totalt annet marked.

Regner man ukritisk markedsandelen er jo Ferrari og Porsche mikroskopiske i forhold til Toyota og konklusjonen blir at de er fryktelig upopulære bilmerker.

Lenke til kommentar

Men det er jo de også. De aller fleste kjøper jo andre typer merker. Ergo er disse merkene mer populær. Hvor populære de er blant supersportsbilene kommer litt ann på hva du kaller for supersportsbiler. Veldig mange merker lanserer jo ting de kaller for sportsbiler.

 

Igjen hva er feil i rapporten? Og hvor er dokumentasjonen som beviser at det er feil?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Så med andre ord du forstår ikke poengene som er lagt frem i denne tråden i det hele tatt siden du faktisk skriver det du skriver. Enten det, eller så er du bare ute etter å provosere.

 

Jeg håper for din skyld det er det siste som er sant.

 

Nei jeg forstår ikke hva som er galt med denne rapporten og jeg etterlyser dokumentasjon som viser disse feilene rapporten inneholder.

Slik lesning er veldig interessant så vist du kunne vise meg til denne dokumentasjonen hadde jeg satt stor pris på det.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

De som bare er ute etter en enkel simpel telefon er i et annet marked enn de som ser seg om etter en smarttelefon, ikke sant?

 

Bør så de som vil ha en enkel telefon telles med?

En riktig analyse ville vært en sammenligning mellom tilsvarende modeller fra de forskjellige produsentene.

Der vil iPhone 3G falle igjennom blant de enkle og billigste da den slett ikke er i den gruppen, og markedsandelen vil være tilnærmet null.

Blant smarttelefoner derimot vil den være i teten da den har solgt veldig bra, og har en ganske bra markedsandel i forhold til tilsvarende modeller.

 

Det vil si at den er upopulær blant de som bare vil ha en enkel billig telefon, i likhet med alle andre avanserte, dyre telefoner.

Den er derimot populær blant de som er ute etter en avansert telefon.

Lenke til kommentar

Nå blir det jo ikke riktig å sammenligne Iphone med en smarttelefon heller.

 

Men om man gjør det, så er f.eks Nserien og Eserien til Nokia langt mer populær enn Appels Iphone serie.

 

Og om man ser bort fra de enkle telefonene er det vel flere merker som har solgt langt flere smarttelefoner enn Apple har solgt Iphones. Så da er vel f.eks Nokias smarttelefoner mye mer populær enn Appels Iphones modeller.

 

Jeg prøver igjen. Hva er feil i rapporten? Og hvor er dokumentasjonen som beviser at det er feil?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...