Gå til innhold

Prosjekt "Verdens ende"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14327632

 

Ny oppdatering er på plass!

 

Anngående det med vannkjøling av maskinen:

 

Jeg har tenkt tanken, og det er fult mulig at jeg gjør det, men jeg må se ann litt.

 

Problemene er slik jeg ser det følgende:

- Absolutt alt som kan festes til bunnplaten, skal festes der. På den måten kan jeg løsne hele det yttre skallet for vedlikehold etc. Av den samme grunnen kommer pumpen som skal la vannet foran skjermen renne, ikke til å bli koblet på all maskinvaren.

- Vannet kommer i kontakt med luft, noe som tillater dannelse av alger. Muligheten for at det kommer dritt inn i systemet er også reel, så jeg tør rett og slett ikke å kjøre dette igjennom prosessorblokker etc. Et filter skal på plass forran pumpen, ene og alene for å beskytte pumpen i seg selv.

 

Det jeg derimot kan gjøre, er å ha to systemer med vann. Det ene pumper vann foran skjermen, mens et annet system kjøler maskinvaren. Jeg har mer enn nok deler til dette.

Lenke til kommentar
Ser du har strippet skjermen bra, men burde ikke du beholde noe skjerming på elektronikken. Den har vel ccfl baklys den skjermen så da er det mye høyfrekvent ute og går fra inverteren.

 

Jeg tenkte på det, men jeg har gjort dette tidligere: http://www.hardware.no/artikler/prosjekt_d...l_-_del_1/27720

 

På det prosjektet fungerte alt helt fint, men om det skulle bli et problem så har jeg utstyr og materialer for å skjerme inverteren. Den ligger faktisk på en liten krets helt for seg selv.

 

"Nilsen", har du faste oppdateringer ?

 

Hmm, egentlig ikke. Jeg legger bare ut oppdateringer fortløpende.

Lenke til kommentar

OCZ har kommet på banen, og sponser prosjektet med en SSD, minne og strømforsyning:

 

ocz_logo.jpg

 

OCZ Agility Series 60 GB

 

PC Power & Cooling Silencer 750W

 

OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB)

 

OCZ XTC Cooler Rev 2

 

Takk takk!

 

Resten av systemet vil forøvrig bli basert på i7.

 

Når det gjelder resten av prosjektet, så fikk jeg gjort litt i går. Minnekortet har jeg derimot glemt igjen hjemme, så bildene kommer ikke med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...