Gå til innhold

Er jeg i ferd med å bli utsatt for lureri?


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting til som pleier å skje under slike "salg" er at selger "uheldigvis" overfører for mye penger i forhold til avtalt sum. Vedkommende beklager seg på det aller, aller sterkeste og lurer på om du kan sende overskytende beløp med varen eller overføre utenom. Du mister da penger, tid, et salg og selve varen. Men du blir en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Det er svindel, styr unna.

 

Du får tilsynelatende pengene.

Du sender pakken.

Transaksjonen blir annullert og du sitter der med skjegget i postkassen.

 

Send en pakke med en planke i da, hvis han annulerer betalinga, så har han skjegget i postkassa. Hvis han virkelig sender penga, så sender du pc`n

 

THIS! Artig vist scammere hadde blitt litt eid også.

Hvis han tar en slik sjanse så fortjener han nesten å bli svindlet.

 

Det er nok ikke første gangen han fyren har svindlet noen og han vet nok hva han driver med.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg skulle selge en TV for ca. et halvt år siden. Jeg fikk nesten den samme mailen som deg, men jeg lukta lunta til slutt og solgte ikke.

 

De de gjør er å si at pakka har blitt borte i posten og da har DU i hennhold til div. lover i Afrika ansvaret for avtalen og du må erstatte pc'en.

 

IKKE SELG !

Lenke til kommentar
Hehe, fikk en ny mail fra en annen person som utgir seg fra å være norsk. Bare jeg som er i tvil? Jeg må si jeg lo bra første gangen jeg leste emailen :)

 

post-86568-1252934764_thumb.png

 

Haha, hva er det translate.google.com er forno igjen?

 

 

Yes, I want to buy the product. The reason is very interested in buying it for my son as a surprise birthday gift to lead their time I send something beautiful as a gift to him since he was transferred to west africa. And I believe and know that he loves these articles are.

So I want a quote from 4700nok for the item and return with him a registered letter, and I want you to come back to me with IBAMA and BIC number, so I can arrange how to make a deposit in your account.

 

You can call me on +447024042601, so we talk to each other better.

 

even more, what I want to receive the item well packed in order.

 

Regards

 

Oversatt det tilbake til engelsk.

 

Du kan jo skrive:

Jou engels vertaal nie te slim te wees my nie! (din oversatte engelsk lurer ikke meg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...