Scooby snacks Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Hei Hva var poenggrensene for bachelorstudiene til BI i Oslo/Bergen/Trondheim. Evt. siv.øk. (3+2 år). Finner det ikke noen steder. Hvor langt kommer man med ca 45-48 poeng? På forhånd takk for svar.
McMuffin Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50.
Scooby snacks Skrevet 12. september 2009 Forfatter Skrevet 12. september 2009 (endret) Ok, er dette primærkvoten - altså hvis man ikke er rett fra vgs? Takk for svar. Har forøvrig 47 poeng, er helst bachelor i øk.ad. eller finans jeg vil søke, i Oslo. Endret 12. september 2009 av Billy-the-kid
Nostalgisk Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50. Man får vel også tilbud om å bygge på til master etter endt bachelorgrad om jeg ikke tar feil?
krikkert Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50. Man får vel også tilbud om å bygge på til master etter endt bachelorgrad om jeg ikke tar feil? Du kan få opptak til master i økonomi og ledelse (som er siv.øk.-studiets 4. og 5. år) hvis du har en bachelorgrad fra før. Følgende krav kreves for å få opptak til masterdelen: - Minimum 30 studiepoeng bedriftsøkonomi - Minimum 24/25 studiepoeng administrasjon og ledelse - Minimum 15/20 studiepoeng metode - Minimum 15/20 studiepoeng økonomi/finans Det karaktermessige minstekravet er B- i snitt. Utregningen er som følger: A=5.0, B=4.0, C=3.0, D=2.0, E=1.0 ((Karakteren i faget)*(Fagets antall studiepoeng)) / (Totalt antall relevante studiepoeng) Summeres for alle relevante karakterer. Hvis du har en D i et fag kan du nektes opptak hvis faget er spesielt relevant for masterstudiet. Mer informasjon her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå