Gå til innhold

Android market og paid apps


Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig lei av Googles måte å håndtere market.

Hvorfor skal det ikke være lov å kjøpe applikasjoner i blant annet Norge?

Overalt ser jeg forum der folk spør etter alternative måter å

kjøpe applikasjoner de ikke får kjøpt via Android market bare fordi

de ikke får tilgang til applikasjoner som koster penger via market.

 

Er dette Google sin måte å kjøre Open Source, så er jeg skuffet!

Kan Apple få det til, så må det vel også være mulig for Google?

 

Dette er noe amobil burde skrive en artikkel om og komme til bunns med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si meg mer enig!

 

Har hatt iPhone før HTC Magic og nå HTC Hero. Og jeg må si at App Store er genialt; Man har alle mulige applikasjoner rett under fingertuppen når man trenger de!

 

Det er rett og slett tullete at Google/Teleoperatørene ikke har lansert Android Market betal applikasjoner i blant annet Norge!

 

Amobil burde definitivt ta tak i denn saken.

 

EDIT: Tenkte jeg skulle tipse om denne; http://www.google.com/support/androidmarke...p;answer=138294

Endret av effbiai
Lenke til kommentar

Har fått et svar fra HTC når det gjelder denne saken;

 

Hei Idar,

 

Android market vil bli åpnet for betalbare applikasjoner så snart Google har godkjent Norden som region for dette. Dessverre har vi ikke en dato for dette - men forventer at dette skjer snart!

 

Med vennlig hilsen/Best regards

P.M.C (Navn sensurert - idar)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har fått et svar fra HTC når det gjelder denne saken;

 

Hei Idar,

 

Android market vil bli åpnet for betalbare applikasjoner så snart Google har godkjent Norden som region for dette. Dessverre har vi ikke en dato for dette - men forventer at dette skjer snart!

 

Med vennlig hilsen/Best regards

P.M.C (Navn sensurert - idar)

 

Dette er jo hårreisende. Var akkurat på nippen til å bestille en HTC Hero, men om jeg blant annet ikke får kjøpt GPS navigasjonsprogramvare jeg trenger (CoPilot) som selges gjennom Android Market så får jeg heller gå får iPhony da.

 

En Android telefon uten full tilgang til android market er jo ikke mye verdt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Det her stresser jeg ikke med. foreløpig har jeg ikke hatt noe problem med og kun få gratis programmer, selv om Robo defense hadde vært kult i fullversjon!

 

Men jeg kan sette penger på at det helt sikkert kommer Støtte for betaling så snart Android 2.0 kommer til Hero med sense!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

litt necro dette, men;

 

Noen som har testet dette?

hvis du rooter telefonen vil du kunne kjøpe apps på markedet.

correct me if im wrong

 

Jeg har fortsatt ikke tilgang til paid apps på Android market.. :/

Har forsåvidt ikke rootet telefonen, men har heller ikke lest at det skal ha noe å si før nå.

Lenke til kommentar

Det KAN jo tenkes at det er en del lisenser og handelsavtaler og reglement og EU og EØS-sertifiseringer og gud vet hva som må kjøres gjennom og godkjennes før Google får lov å selge noe som helst på den måten i Europa? Det er slett ikke "hårreisende" av Google at de ikke har kommet i gang med dette i Europa enda, det er helt greit. Forskjellige markeder, forskjellige regler, forskjellige inntjeningsmåter.

 

Og til trådstarter: Du trenger ikke trykke enter hver gang teksten når slutten på tekstfeltet, forumet ordner linjeskift for deg ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg snublet akkurat over WWW.slideme.org. det skal visst være ett internasjonalt android marked. Har ikke fått testet det ut så mye, men det er noen paid apps der vertfall. Er også ett marked til slideme.org som kan lastes ned som heter SAM.

Endret av tgarpestad
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har ikke testet dette, men kanskje man kan installere betalbare applikasjoner fra AppBrain?

 

her finnes det nå en funksjon som gjør at man installerer apps rett fra nettet via PC'en, man laster altså ikke ned med telefonen. Det hele synkroniseres gjennom din google-konto.

 

Du kan finne en bruksanvisning her: Webinstallasjon med AppBrain

 

Her får man i hvert fall opp betalings-applikasjonene, med install-knapp. Uansett er dette en meget anvendbar måte å installere apps på!

Endret av steehans
Lenke til kommentar

Her får man i hvert fall opp betalings-applikasjonene, med install-knapp. Uansett er dette en meget anvendbar måte å installere apps på!

 

Joda, men det eneste install-knappen gjør, er å starte installasjonen på mobiltelefonen. Og da er vel ikke appen tilgjengelig lengre?

Lenke til kommentar

Her får man i hvert fall opp betalings-applikasjonene, med install-knapp. Uansett er dette en meget anvendbar måte å installere apps på!

 

Joda, men det eneste install-knappen gjør, er å starte installasjonen på mobiltelefonen. Og da er vel ikke appen tilgjengelig lengre?

Korrekt.

 

Skjønner ikke hva som tar så uutrolig lang tid, fått høre "snart" i årevis .. (føles det som)

Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på Google jo mere jeg tenker på det her.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Har fått et svar fra HTC når det gjelder denne saken;

 

Hei Idar,

 

Android market vil bli åpnet for betalbare applikasjoner så snart Google har godkjent Norden som region for dette. Dessverre har vi ikke en dato for dette - men forventer at dette skjer snart!

 

Med vennlig hilsen/Best regards

P.M.C (Navn sensurert - idar)

 

Dette er jo hårreisende. Var akkurat på nippen til å bestille en HTC Hero, men om jeg blant annet ikke får kjøpt GPS navigasjonsprogramvare jeg trenger (CoPilot) som selges gjennom Android Market så får jeg heller gå får iPhony da.

 

En Android telefon uten full tilgang til android market er jo ikke mye verdt.

 

 

 

 

Copilot kan du likevell kjøpe. Mange apps får du kjøpt gjennom produsentenes hjemmesider

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...