Gå til innhold

FrP og deres innvandringspolitikk? Jeg vil gjerne ha andres synspunkter på dette.


Anbefalte innlegg

De tingene jeg ønsker konkret svar på er;

 

-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

-Skal vi ha færre kvoteflyktninger fra FN?

-Burde Krekar sendes hjem?

-Hva synes dre om FRPs 100 dagers program?

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

-Er UDI sine saksbehandlingstider ok?

-Skal man hindre familieinnvandring?

 

Andre synspungter taes og så imot med takk :thumbup:

Endret av liselotte1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i for mye av FRP sin politikk, feks nedleggelsen av Lånekassen etc.

 

Uansett har jeg forhåndsstemt FRP, hovedsaklig for å hindre innvandring, for få strengere straffer, fjerne formue- og arveavgiften og fremme det frie markedet. Jeg er stolt over kunne si om kansje 10 år(forutsetter at FRP kommer i regjering) at jeg var med på å løse Norges største trussel og stoppe fri innvandring. (Jeg gidder ikke å høre klager om rasisme, alle mennesker består av de samme grunnstoffene og er derfor like. Kall meg gjerne egosentrisk, fordi jeg har problemer med å akseptere kulturer jeg overhodet ikke har noe til overs for.) Norges største problem kommer til å bli all innvandringen, det problemes må løses nå, snart er det for sent. Spesielt Oslo er presset til sine ytergrenser.

 

-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

 

Bra, ett av de bedre tiltakene foreslått i valgkampen.

 

-Skal vi ha færre kvoteflyktninger fra FN?

 

Nei, enkelte har krav på beskyttelse. Det må bli mindre i andre enden.

 

-Burde Krekar sendes hjem?

 

Ja, eller til ett annet land. Norske skattebetalere skal ikke betale noe fengsel for han nei.

 

-Hva synes dere om FRPs 100 dagers program?

 

Fantastisk. Endelig ett parti som prøver å få til forandring, men de tør å gjøre det og. Norge trenger opprydning.

 

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

 

Kan jeg svare på det uten bli stemplet som rasist?

 

-Er UDI sine saksbehandlingstider ok?

 

Nei, derfor rettningslinjene er alt for uklare har jeg inntrykk av. Med frp/høyre tror jeg disse kan bli klareredet norske samfunn skal ikke bruke penger på å ha utenlanske statsborgere her som ikke bidrar. Ofte tyr også disse menneskene til tyveri og annen kriminalitet.

 

-Skal man hindre familieinnvandring?

 

Vet ikke.

Lenke til kommentar
-Burde Krekar sendes hjem?

 

Strengt talt har man faktisk en avgjørelse fra Høyesterett på at Krekar skal utvises. Grunnen til at han dette ikke har skjedd er at vi ikke sender personer hjem til land når de risikierer dødsstraff. Om det er riktig eller feil politikk er et annet spørsmål, og FrP synes tydeligvis det er greit å sende personer tilbake til hjemlandet selv om de risikerer døden eller lignende sanksjoner (eks. tortur).

Lenke til kommentar
De tingene jeg ønsker konkret svar på er;

 

-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

 

Dette spinner på dilemmaet om alle skal anses skyldige eller skal alle sees på som uskyldige inntil bevist. Begge metodene har sine fordeler og ulemper. Dog er jeg for en middelvei. Er man asylsøker så er man "rettsløs" i den forstand at det skal kun anmeldelse eller politietterforskning til, for at man bli plassert på lukket asylmottak. Denne løsningen har sine klare svakheter den og.

Men at asylsøkere pr def skal lukkes inne, nei.

 

-Skal vi ha færre kvoteflyktninger fra FN?

 

Nei, men man må være selektive i hva man tar imot. Man ikke ta imot analfabeter fra Somalia.

 

-Burde Krekar sendes hjem?

 

I prinsippet ja. Men ikke hvis det bryter prinsippene vi har her i landet. Men man burde heller stille mannen for en domstol for forbrytelser mot menneskeheten og drap på kurdere.

 

-Hva synes dre om FRPs 100 dagers program?

 

Tåpelig gimmick. Men det ligger i politikkens vesen. Fremdeles tåpelig dog.

 

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

 

For min del, nei.

 

-Er UDI sine saksbehandlingstider ok?

 

Statlige etater er statlige etater. Det sier det meste.

 

-Skal man hindre familieinnvandring?

 

Nei, men vilkårene kan settes mye strengere. F.eks tilknytning til landet må være over xx år, krav om forsørgerbidraget styrkes osv, vandelstest f.eks ,kun barn og kone/mann etc. Dvs, man kan godt få familiegjenforening så lenge vandelen er prikkfri og man har hatt lønnet inntekt de årene man har vært i landet og at man vil klare å forsørge familien hvis den kommer hit.

Lenke til kommentar
-Burde Krekar sendes hjem?

Det er en bred enighet om at Krekar skal sendes hjem.

 

Den store forskjellen er på hvilke betingelser som skal til.

Sittende regjeringer, m.fl., sier at han ikke kan, utfra humane hensyn, bli sendt hjem før irakiske styresmakter kan garantere at han ikke vil bli møtt med tortur og evnt dødsdom.

 

Når så er tilfelle, så ønsker Frp å sette ham i forvaring, som sittende regjering m.fl. avviser da mullaen ikke er dømt for noe som helst i norsk rett.

Altså vi fengsler ikke folk uten dom.

 

Men alle partier er like enig om at han ikke er ønsker i landet.

Endret av Fin Skjorte
Lenke til kommentar
Nei, men man må være selektive i hva man tar imot. Man må ikke ta imot analfabeter fra Somalia.

 

Syns du sier mye fornuftig, men akkurat den kommentaren her var litt på jordet. Vi må føle oss rimelig selvgode om vi syns vi bare kan ta inn de "bedre" innvandrerne. Vi skal ta i mot folk som trenger hjelp, ikke velge og vrake i alle krigsflyktninger.

Lenke til kommentar
Strengt talt har man faktisk en avgjørelse fra Høyesterett på at Krekar skal utvises. Grunnen til at han dette ikke har skjedd er at vi ikke sender personer hjem til land når de risikierer dødsstraff. Om det er riktig eller feil politikk er et annet spørsmål, og FrP synes tydeligvis det er greit å sende personer tilbake til hjemlandet selv om de risikerer døden eller lignende sanksjoner (eks. tortur).

 

Mener du da at det er Norges oppgave å håndtere utenlandske kriminelle fordi landet han kommer fra har en inhuman rettspraksis? Er det vår jobb å overprøve besluttn inger tatt av andre regjeringer? Legg merke til at dette ikke representerer mine meninger. Det er kun et spørsmål :)

 

Nei, men man må være selektive i hva man tar imot. Man må ikke ta imot analfabeter fra Somalia.

 

Mener du da altså at to mennesker fra f.eks. samme krigssone har forskjellige krav om beskyttelse fordi den ene kan lese og den andre ikke?

 

Syns du sier mye fornuftig, men akkurat den kommentaren her var litt på jordet. Vi må føle oss rimelig selvgode om vi syns vi bare kan ta inn de "bedre" innvandrerne. Vi skal ta i mot folk som trenger hjelp, ikke velge og vrake i alle krigsflyktninger.

 

Skal da de norske skattebetalerene betale for skolegang så innvandrere som er analfabeter skal kunne lære seg å lese og skrive? Man kommer tross alt ikke langt i våre dager uten disse kunskapene.

 

Den store forskjellen er på hvilke betingelser som skal til.

Sittende regjeringer, m.fl., sier at han ikke kan, utfra humane hensyn, bli sendt hjem før irakiske styresmakter kan garantere at han ikke vil bli møtt med tortur og evnt dødsdom.

 

Når så er tilfelle, så ønsker Frp å sette ham i forvaring, som sittende regjering m.fl. avviser da mullaen ikke er dømt for noe som helst i norsk rett.

Altså vi fengsler ikke folk uten dom.

 

Men alle partier er like enig om at han ikke er ønsker i landet.

 

Takk for inspill :thumbup:

Mener du da at han skal bli stilt for retten her i Norge og sone i et norsk fengsel?

 

name='Luftbor' date='31/08-2009 : 12:39' post='14283644']

 

Dette spinner på dilemmaet om alle skal anses skyldige eller skal alle sees på som uskyldige inntil bevist. Begge metodene har sine fordeler og ulemper. Dog er jeg for en middelvei. Er man asylsøker så er man "rettsløs" i den forstand at det skal kun anmeldelse eller politietterforskning til, for at man bli plassert på lukket asylmottak. Denne løsningen har sine klare svakheter den og.

Men at asylsøkere pr def skal lukkes inne, nei.

 

Synes du det er mere humant at innvandrere går på vent i åresvis, delvis integreres, skaper seg relasjoner og mister tiknytning til hjemland bare for å bli send ut?

Skaper ikke det flere fortvilede og ikke minst rotløse mennesker enn hvis de blir holdt tilbake fra samfunnet for så å raskt bli sendt tilbake?

Dette forutsetter i såfall en maks saksbehandlingstid på et par måneder.

 

Tåpelig gimmick. Men det ligger i politikkens vesen. Fremdeles tåpelig dog.

 

He he her må jeg si meg enig med deg :!:

 

Nei, men vilkårene kan settes mye strengere. F.eks tilknytning til landet må være over xx år, krav om forsørgerbidraget styrkes osv, vandelstest f.eks ,kun barn og kone/mann etc. Dvs, man kan godt få familiegjenforening så lenge vandelen er prikkfri og man har hatt lønnet inntekt de årene man har vært i landet og at man vil klare å forsørge familien hvis den kommer hit.

 

Mener du at hvis en person feks får livstruende kreft så skal vedkomne ikke ha lov å leve sammen med ektefelle/barn fordi vedkomne må over på trygd/attføring.

Hvordan kan det ikke kalles diskriminering?

Endret av Robert
Flettet flere innlegg fra samme bruker.
Lenke til kommentar
-Burde Krekar sendes hjem?

Det er en bred enighet om at Krekar skal sendes hjem.

 

Den store forskjellen er på hvilke betingelser som skal til.

Sittende regjeringer, m.fl., sier at han ikke kan, utfra humane hensyn, bli sendt hjem før irakiske styresmakter kan garantere at han ikke vil bli møtt med tortur og evnt dødsdom.

 

Når så er tilfelle, så ønsker Frp å sette ham i forvaring, som sittende regjering m.fl. avviser da mullaen ikke er dømt for noe som helst i norsk rett.

Altså vi fengsler ikke folk uten dom.

 

Men alle partier er like enig om at han ikke er ønsker i landet.

Syns vi skal sende han hjem pga at han kan bli en trussel for norge, vis irak bestemmer seg for at de vil henrette han pga det han har gjort. ;)

Lenke til kommentar

Ok jeg har et pørsmål til hvis det er noen der ute som vil gjøre seg noen refleksjoner omkring det.

 

Hva sier dere til at mulla krekar får bli, mens en familiefar blir utvist av Norge på grunnlag av mulig ulovlig opphold og tvil om identitet? Vel og merke under forutsettning at han ikke har bedrevet noen form for annen kriminalitet.

Endret av liselotte1
Lenke til kommentar
Nei, men man må være selektive i hva man tar imot. Man må ikke ta imot analfabeter fra Somalia.

 

Syns du sier mye fornuftig, men akkurat den kommentaren her var litt på jordet. Vi må føle oss rimelig selvgode om vi syns vi bare kan ta inn de "bedre" innvandrerne. Vi skal ta i mot folk som trenger hjelp, ikke velge og vrake i alle krigsflyktninger.

 

Hvorfor det?

Det er mange krigs- og politiske flyktninger i verden. Helt legalt å si at vi tar inn andre grupper. Heller iranere enn somaliere for å si det slik. Man velger også idag, UD drar rundt og plukker ut folk som blir kvoteflyktninger. Eneste forskjellen er at kriteriene blir forandret.

 

 

Hva sier dere til at mulla krekar får bli, mens en familiefar blir utvist av Norge på grunnlag av mulig ulovlig opphold og tvil om identitet? Vel og merke under forutsettning at han ikke har bedrevet noen form for annen kriminalitet.

 

Tåpelig. Men det er en effekt av lover sitt innebygde paradoks.

Lenke til kommentar
De tingene jeg ønsker konkret svar på er;

 

-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

Bra

 

-Burde Krekar sendes hjem?

 

ja.

 

-Hva synes dre om FRPs 100 dagers program?

 

Høres bra ut..men det er bare tull, de kommer aldri til å gjennomføre noe av det..sånn er det alltid, de lover og lover men gjør aldri en dritt.

 

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt me

Ja, alt for mange.. :S

Blir jo skremt om man ser en gjeng med dem stå på gata... Mother fucker westside yo! Skjer a bror! Do ike kødde med meg

 

Skjønner...?

Endret av timb
Lenke til kommentar
name='timb' date='31/08-2009 : 16:24' post='14284509']

 

 

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt me
Ja, alt for mange.. :S

Blir jo skremt om man ser en gjeng med dem stå på gata... Mother fucker westside yo! Skjer a bror! Do ike kødde med meg

 

Skjønner...?

 

Hmm vil du karakterisere dette som fremmedfrykt?

Synes du det er greit i så tilfelle?

Tror du FRP kommer til å hindre at du møter skumlinger på gata?

Lenke til kommentar
Mener du da at det er Norges oppgave å håndtere utenlandske kriminelle fordi landet han kommer fra har en inhuman rettspraksis? Er det vår jobb å overprøve besluttn inger tatt av andre regjeringer? Legg merke til at dette ikke representerer mine meninger. Det er kun et spørsmål :)

 

Det er ikke et spørsmål om å overpørve beslutninger fra andre regjeringer, men at vi ikke sender personer til land der man risikerer å effakturere en dødsstraff. Dette punktet har man ansett så viktig, at man har tatt det med i utleveringsloven. Siden Irak ikke kan gi noen skikkelig garanti for at de ikke vil henrette Krekar, så sendes han ikke nedover. Det er verdt å merke seg at denne bestemmelsen har vi hatt siden 75, og det er først nå visse partier vil fjerne denne.

Lenke til kommentar

Til KVTL

Det er ikke et spørsmål om å overpørve beslutninger fra andre regjeringer, men at vi ikke sender personer til land der man risikerer å effakturere en dødsstraff. Dette punktet har man ansett så viktig, at man har tatt det med i utleveringsloven. Siden Irak ikke kan gi noen skikkelig garanti for at de ikke vil henrette Krekar, så sendes han ikke nedover. Det er verdt å merke seg at denne bestemmelsen har vi hatt siden 75, og det er først nå visse partier vil fjerne denne.

 

Takk :D

Der der du man lærer så lenge man lever?

Jeg visste faktisk ikke at det sto i utlendingsloven.

Du fortalte tidligere at høyesterett har besluttet å utvise han. Hvordag kan de komme til den kjennelsen hvis det er lovfestet at det ikke kan gjøres?

Jeg mener imidlertid at hvis han skal være her så må han straffeforfølges! Han kan ikke slippe straffeforfølgelse bare fordi han er heldig med Norges lovverk..

Endret av liselotte1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...