Gå til innhold

Dell XPS 16, ufrivillig bytte fra RGBLED til WLED


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for noen dager siden XPS 16 med RGBLED skjerm hos Dell.

 

Fikk kvittering på RGBLED skjerm skulle følge med i eposten min;

 

"LCD

Bakdeksel i svart skinn: 15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED-skjerm"

 

 

mens på ordrebekreftelsen min står det;

 

"Display : Black Leather 15.6in Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display"

 

 

Prøver Dell her å sno seg unna med å sende meg en billigere skjerm?

 

Er det flere som har oppdaget dette problemet?

 

Hvis du har bestilt RGBLED skjerm fra Dell anbefaler jeg at du dobbeltsjekker at det er det du får, om ikke annet!

 

Jeg sendte på torsdag mail til Dell om dette, men har ikke fått noen tilbakemelding enda.

Jeg oppdaterer emnet om hva som videre skjer i saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror at

 

Bakdeksel i svart skinn: 15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED-skjerm"

 

og

 

"Display : Black Leather 15.6in Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display"

 

er akkurat det samme

 

men kan ta feil så sjekk for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar

Det er langtifra det samme.

 

RGBLED koster for det første 2500 kr mer en WLED.

 

RGBLED gir mye bedre farger og kontraster i fargene. Skjermen lyses opp av små Rød, Blå og Grønne lys, noe som hjelper stort på fargene.

 

På WLED lyses opp skjermen bare av hvite lys, noe som følgelig gir dårligere fargegjengivelse.

 

Gjetter på at det er flere som har bestilt samme maskinen som ikke er helt klar over dette og dette sparer jo Dell inn en del penger på.

 

Sleipt spør du meg.

Lenke til kommentar

Har selv XPS 16. Da jeg bestilte fikk jeg vite at det var noe lengre bestillingstid på RGB-LED, noe jeg sa klart ifra om at jeg hadde tid til. Enten har de gjort en feil, eller muligens noen har dratt en snarvei. Jeg har dog ikke funnet noen måter å sjekke hva jeg faktisk har fått, dog - kanskje jeg også burde gjort det.

 

Anbefaler deg å ringe Dell og sjekke det opp.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Jeg bestilte for noen dager siden XPS 16 med RGBLED skjerm hos Dell.

 

Fikk kvittering på RGBLED skjerm skulle følge med i eposten min;

 

"LCD

Bakdeksel i svart skinn: 15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD RGBLED-skjerm"

 

 

mens på ordrebekreftelsen min står det;

 

"Display : Black Leather 15.6in Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display"

 

 

Prøver Dell her å sno seg unna med å sende meg en billigere skjerm?

 

Er det flere som har oppdaget dette problemet?

 

Hvis du har bestilt RGBLED skjerm fra Dell anbefaler jeg at du dobbeltsjekker at det er det du får, om ikke annet!

 

Jeg sendte på torsdag mail til Dell om dette, men har ikke fått noen tilbakemelding enda.

Jeg oppdaterer emnet om hva som videre skjer i saken.

Ser ut som akkurat det samme har skjedd med meg. Har bestilt samme skjerm. Skal prøve å kontake dell for å få klarhet i dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...