Gå til innhold

Den store Batman: Arkham Asylum tråden! SI DIN MENING!


Anbefalte innlegg

Har spilt det en god stund nå (er ca halvveis) og liker det, men det har definitivt sine svakheter. Hva er poenget med å måtte hamre løs på A bare for å ta bort et gitter? Det blir bare irriterende i lengden. Snikingen er grei nok, men mister en del av sjarmen siden det ikke gjør noe særlig å bli oppdaget. Det er for lett å stikke av, og fiendene besvimer bare man ser stygt på dem. Enten det, eller Batman trenger bedre deodorant. :p

 

Men for all del, det er et meget bra spill. Det er nok et av de bedre superheltspillene jeg har spilt, men Marvel: Ultimate Alliance 2 er akkurat kommet. Vi får se hvem som er mest underholdende av de to. (merk: ikke "best", men "underholdene". Det er en forskjell der.) ;)

 

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på?

 

Jeg spiller bare på den vanlige, men kampene er bare en bagatell. Det er mye annet jeg ikke liker helt som jeg tviler på har noe med vanskelighetsgraden å gjøre. Det verste er det evige maset om å hamre løs på A for å åpne gitter, men det er mye annet også. Bosskampene er for kjedelige da de har så lite variasjon, og Riddler Challenges er idiotiske. Mange er så kryptiske at det er nærmest umulig å tenke seg frem til løsningen, så jeg finner de fleste ved en tilfeldighet. Det igjen er ikke så vanskelig da det bare er å holde utkikk med ting som ikke passer helt inn. Om det er lange, tomme korridorer og det henger et eneste bilde der skal det ikke mye til for å skjønne at det er løsningen på en RC. ;)

 

Men når det er sagt er det et meget bra spill, og jeg kommer nok til å gå helt gjennom det. Det skjer omtrent aldri i andre spill nå for tiden. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte dette dagen det ble sluppet, brukte et par dager på å komme meg gjennom alt. Et absolutt glimrende spill. Noe repetisjon på slutten, men underholdningsverdien var fortsatt på topp. Var også kjekt å spille gjennom challenges. Var i min mening mye underholdning for pengene.

 

Selv synes jeg at gåtene var en meget kjekk del av spillet, fant alle forholdsvis fort. Gåtene er helt forståelige, synes nå jeg. Man bruker iallfall hodet mer enn i det gjennomsnittlige actiospill. At de låser opp character bios og annet snacks gir også spillet noe ekstra! Ikke fan av batman før nå, men dette spillet var særdeles god underholdning!

 

Å måtte trykke litt på X knappen ble i lengden noe irriterende, men ødela absolutt ingenting ved spillet. Må også påpeke at det er svært lett å dø, dersom man spiller på de øvre vanskelighetsgrader.

 

Alt i alt et kjempespill. Løp og kjøp for de som ikke har gjort det!

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Så det holder ikke å bare samle på "?" altså? Man må også løse dem? Hvordan finner man svarene da, være i Detectiv mode og se etter spor eller bruke Environmental scan?

 

Når du går inn på "riddler-siden" kan du lese gåtene, noen trenger detective mode. Andre krever at du finner noe (pleier å være lett å skjønne ut ifra gåten). Om jeg husker rett holder du bare L2 (ps3) inne i noen sekund når du ser på løsningen, så har du gåten i boks. Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar

Noen som har fullført på Hard, Alle challenges 3 medels og alle Riddles? Altså hvis du spille på X360 så skal du være veldig nærme 1000G på det. Eg klarer ikke Combat Challenges, meste eg har fått på Combos er 56. Men det var der i den gangen på vei til Jokers party. På Combat så klarer eg ikke noe særlig. Ligger mellom 15-20 på det meste. Men det man må klare er jo å få Freeflow som er å opprettholde combos over hele runden uten å misse, 1000 pr runde. Og ikke bli truffet 500pr runde. Det er vel noe man må klare for å få 3 medels. Predator Challenges var faktisk ikke så altfor vanskelige hvis man bare finner ut hvilken taktikk man skal bruke

Lenke til kommentar

Har rundet på Easy i dag. Foreløpig blir det Challenge og Joker-modus (PSN nedlasting av "Play as Joker") som skal bli prioritet. Har fortsatt en del Challenges som ikke er låst opp, men får dra på utforskning senere.

 

Èn ting ble jeg skrekkslagen av: (spoiler for de som ikke har kommet til siste del enda)

 

 

Da man møter Scarecrow for 3. gang og en effekt av dopen blir skjermen "ødelagt"/kræsj i spillet. Så bytter man roller og man får styre Joker en liten stund, før han skyter deg. "Press the middle button to avoid ..." får man opplyst, men blir "drept" likevel og den vanlige skjermen kommer. Fy søren som jeg skvatt der, trodde et originalt og førstegangsbrukt spill var ødelagt. Skjønte etterpå det var en tvist av designerne.

 

Hvordan reagerte du på det?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hei alle lynvingen fans!

Har bare ett spørsmål og jeg gidder ikke lage en ny tråd.

 

Vurderer og kjøpe spillet, og det jeg lurer på er følgende:

Kan jeg bruke en xbox 360 usb stikke til å spille dette spillet ?

 

Edit:

Har funnet ut at det går ann å bruke x360 controller til pc, men ville bare ha full bekreftelse på dette før jeg går til innkjøp :)

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Myst; Ble litt redd der ja :)

 

Runnet spillet på normal i går, skal gå løs på alle riddles og annet små snask før jeg tar en runde på hard! =)

 

Sykt bra spill mener jeg! Eneste spillet jeg har på ps3 som jeg faktisk skal spille IGJEN! Fantastisk sniking, selv om de sakene som kommer på folket senere i spillet (dere som har spilt det forstår) ødelegger for min del, er vandt med hitman jeg ;) Drep og gjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Imponerende spill!

Spiller på PC med X360 wireless stikke og det når alle forventninger, herlig kontrollstyring og takedown metodene er ville.

 

Rått spill!

Lenke til kommentar

Ja, får gjøre nytt forsøk da, etter et velskrevet innlegg måtte forsvinne med en restart.

 

Kom på noe i dag angående generell progresjon. Det vil si at spillet følger en rett linje fra start til slutt. Man får oppgaver å løse (redde en vakt f.eks.), og om man ikke klarer dem, må man starte på nytt. Hadde ikke det vært mer interessant om den linja kunne fordele seg? Mulighet for valg og flere endinger. Syns noen av oppgavene er bare overflødig og gir ingen utvikling i spillet. Har spilt spill før med egne valg og syns det var mer interessant. Kanskje noe å tenke på for neste spill?

 

Tenkte ført jeg skulle droppe konkrete detaljer (pga spoilers) men for en videre (interessant) diskusjon, setter jeg dem i spoiler. Hvis noen mener mot det, fjerner jeg dem med en gang.

 

 

Som nevnt over får vi diverse oppgaver som å redde leger og vakter. De mest... alvorlige, vil jeg si, er Dr. Young, et par vakter fra å bli stekt og et par i bur. Dr. Young spiller riktignok en sentral rolle og bør reddes, men syns ikke vaktene har så særlig å bidra med. Om ikke de blir behjelpelige og sørger for adgang andre steder selvsagt. Syns det hadde gitt et annet helhet og et valg fører til en annen utvikling. Redde alle og dømme skurkene til livstid, eller "drepe" noen slik at enkelte hemmeligheter forble skjult (good endings). Gjelder også fra skurkenes side. Å avslutte spillet i Scarecrows verden og se at alt var en illusjon eller se Joker ta over og forurense byen (bad endings). Kanskje ikke noe særlig gøy, men interessant å se, og spille flere ganger for å få forskjellig endinger. Bare mine tanker.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Batman har en regel.

 

Han tar ikke livet av mennesker.

 

Skjekk spoiler de som har spillt igjennom spillet:

 

Man ser at Batman får en sjangse til å ta livet av Joker i begynnelsen, men siden Batman ikke tar liv så dropper han det og kampen om hevn fortsetter igjennom Arkham.

 

 

Hadde ikke høye forventninger til spillet, men nå er jeg igang med å runde spillet på nytt, jeg syns det var storlagent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...