Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
widescreen ja.. bildet auto-skaleres nesten kant-i-kant når du setter den på.. når det ikke er noe mediaavspilling så er det et sted i mellom 4:3 og 16:9.. litt usikker

 

Herlig.. Finnes kun ett minus med N900.. og det er skjermen.. Så lenge jeg ikke drar den med på byen så skal det nok gå greit og holde den tålig ripefri..

 

Du er godt fornøyd med telefonen?

 

absolutt.. men har som sagt ikke fått utforska den godt nok, men til nå er jeg meget fornøyd

Lenke til kommentar

Jeg har teste telefonen litt mer og her er noen ting jeg har testet:

 

- Mail for exchange mot Exchange server 2007 fungerer utmerket. Det er veldig rast og oversiktlig. Noen har klaget på at det ikker er noe rask måte å slette flere mail på. Men det er bare å trykke øverst i vinduet og velge slett epost.

 

- Jeg har også testet litt videoer i divx og xvid format og den spiller de av i meget god kvalitet. Skjermen er veldig god å se på!

- Jeg fant også ut at hvis jeg hadde media deling i windows media player kunne jeg spille av musikk og videoer som ligger på pcene hjemme over wlan. Prøvde en del videoer her også og det fungerer utmerket.

- Du finner pcene når du åpner media player.

 

- Har også installert messenger (butterfly plugin fra extras testing)

- Dette fungerer utmerket :)

 

Det var noen som spurte om applikasjoner og dette er noen jeg har installert:

 

- Personal dataplan monitor - overvåker trafikk på 3g så du vet hvor mye data man har lastet ned

- CPU load - viser i status feltet hvor mye cpu og memory du bruker, fin å følge med på så du ikke bruker masse batteri

- OMWeather - viser vær på skrivebordet

Lenke til kommentar

ARRG! Posten har selvfølgelig dummet seg ut. Bestilte fra MPX med oppkrav, og da kommer den ALLTID på det lokale postkontor, men nå står det plutselig:

 

Forsøkt utlevert Årsak: Avvist pga. manglende legitimasjon Tiltak: Sjåførkort lagt igjen
:roll:

 

Ringte posten og de visste ingenting.. så får vel bare vente og se da.. Skulle da tro at hvis de forsøkte å levere den rett til leiren her at de ikke bare snur i vakta :S

 

UPDATE: Nå har de fjernet den meldingen fra sporingen, og nå står det bare det samme som det gjorde tidligere i dag:

 

Sendingen er lastet opp for utkjøring

 

/me hates posten..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Da er jeg en lykkelig eier av N900. :D

Sitter å skriver på den nå, så dette er skrevet på grom telefonen.

2 mnd ventetid er endelig over. :!: Kan bare si at dette ser passe rått ut, fordet om jeg ikke har rukket å gjøre så mye annet enn å sjekke mail og teste youtube.

 

Lurer litt på em ting da.

Hvordan får jeg nettleser'n til å vise æ, ø og å, istedenfor tegnet � som den viser for alle 3 bokstavene nå... :whistle:

 

Finner vel ut av det, men siden det er flere her som har fått tlf allerede, så regner jeg med dere veit det allerede..

Lenke til kommentar
Da er jeg en lykkelig eier av N900. :D

Sitter å skriver på den nå, så dette er skrevet på grom telefonen.

2 mnd ventetid er endelig over. :!: Kan bare si at dette ser passe rått ut, fordet om jeg ikke har rukket å gjøre så mye annet enn å sjekke mail og teste youtube.

 

Lurer litt på em ting da.

Hvordan får jeg nettleser'n til å vise æ, ø og å, istedenfor tegnet � som den viser for alle 3 bokstavene nå... :whistle:

 

Finner vel ut av det, men siden det er flere her som har fått tlf allerede, så regner jeg med dere veit det allerede..

 

Gratulerer med ny telefon da!

jeg skriver på min n900 nå og har ikke det problemet du har..

Hva er oppsettet på telefonen din iht språk da? Er nok noe der vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Er skjermen virkelig så utsatt for riper? Tåler den så lite?

Folk må da skjønne at de bør bruke et beskyttelselag utapå, den her funker perfekt:

http://www.zagg.com/invisibleshield/nokia-...ins-shields.php

 

En grei investering for å beskytte telefon..

 

Skjermbeskytter er selvfølgelig en god investering.

Angående den stresstesten det var linket til, det er klart at går man inn for å harve skjermen, så blir den harva.

 

Tror jeg skal slite litt for å reprodusere akkurat det der i hverdagen. Men ja, det blir skjermbeskytter!

 

PS! Da var min N900 ankommet terminalen i Trondheim! :D Da kan jeg hente den på postkontoren i morgen med andre ord ;)

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar
Jeg har teste telefonen litt mer og her er noen ting jeg har testet:

 

- Mail for exchange mot Exchange server 2007 fungerer utmerket. Det er veldig rast og oversiktlig. Noen har klaget på at det ikker er noe rask måte å slette flere mail på. Men det er bare å trykke øverst i vinduet og velge slett epost.

 

- Jeg har også testet litt videoer i divx og xvid format og den spiller de av i meget god kvalitet. Skjermen er veldig god å se på!

- Jeg fant også ut at hvis jeg hadde media deling i windows media player kunne jeg spille av musikk og videoer som ligger på pcene hjemme over wlan. Prøvde en del videoer her også og det fungerer utmerket.

- Du finner pcene når du åpner media player.

 

- Har også installert messenger (butterfly plugin fra extras testing)

- Dette fungerer utmerket :)

 

Det var noen som spurte om applikasjoner og dette er noen jeg har installert:

 

- Personal dataplan monitor - overvåker trafikk på 3g så du vet hvor mye data man har lastet ned

- CPU load - viser i status feltet hvor mye cpu og memory du bruker, fin å følge med på så du ikke bruker masse batteri

- OMWeather - viser vær på skrivebordet

 

Så det har ikke skjedd noe galt når du la inn messenger fra extras testing? Har veeeldig lyst å integrere messenger, men er redd for at det skal skje noe galt. Er ingen superbruker akkurat :)

Har du evt en link til butterfly plugin?

Lenke til kommentar
Da er jeg en lykkelig eier av N900. :D

Sitter å skriver på den nå, så dette er skrevet på grom telefonen.

2 mnd ventetid er endelig over. :!: Kan bare si at dette ser passe rått ut, fordet om jeg ikke har rukket å gjøre så mye annet enn å sjekke mail og teste youtube.

 

Lurer litt på em ting da.

Hvordan får jeg nettleser'n til å vise æ, ø og å, istedenfor tegnet � som den viser for alle 3 bokstavene nå... :whistle:

 

Finner vel ut av det, men siden det er flere her som har fått tlf allerede, så regner jeg med dere veit det allerede..

 

sitter også på telefon min nå, ikke noe problem med æøå...

Lenke til kommentar

Hmm, ingen andre om sliter med å komme seg på nett med telefonen? Den spør etter WPA koden som jeg skriver inn, riktig, men den sier bare at det er feil kode hele tiden. Har prøvd å restarte modem og mobil flere ganger :S Rart at den ikke kommer seg på. Jeg har 2 laptops, iphone, N95, og PS3 på samma nettverket og samma passord. Bare N900 som ikke vil logge seg på :/

 

Noen som har noen råd? :S

Lenke til kommentar
Hmm, ingen andre om sliter med å komme seg på nett med telefonen? Den spør etter WPA koden som jeg skriver inn, riktig, men den sier bare at det er feil kode hele tiden. Har prøvd å restarte modem og mobil flere ganger :S Rart at den ikke kommer seg på. Jeg har 2 laptops, iphone, N95, og PS3 på samma nettverket og samma passord. Bare N900 som ikke vil logge seg på :/

 

Noen som har noen råd? :S

 

Har du æ, ø eller å i passordet? Hadde problemer med å komme meg på nett med iPod Touch en gang, da løste det seg ved å fjerne særnorske tegn..

Endret av kau
Lenke til kommentar
Jeg har teste telefonen litt mer og her er noen ting jeg har testet:

 

- Mail for exchange mot Exchange server 2007 fungerer utmerket. Det er veldig rast og oversiktlig. Noen har klaget på at det ikker er noe rask måte å slette flere mail på. Men det er bare å trykke øverst i vinduet og velge slett epost.

 

- Jeg har også testet litt videoer i divx og xvid format og den spiller de av i meget god kvalitet. Skjermen er veldig god å se på!

- Jeg fant også ut at hvis jeg hadde media deling i windows media player kunne jeg spille av musikk og videoer som ligger på pcene hjemme over wlan. Prøvde en del videoer her også og det fungerer utmerket.

- Du finner pcene når du åpner media player.

 

- Har også installert messenger (butterfly plugin fra extras testing)

- Dette fungerer utmerket :)

 

Det var noen som spurte om applikasjoner og dette er noen jeg har installert:

 

- Personal dataplan monitor - overvåker trafikk på 3g så du vet hvor mye data man har lastet ned

- CPU load - viser i status feltet hvor mye cpu og memory du bruker, fin å følge med på så du ikke bruker masse batteri

- OMWeather - viser vær på skrivebordet

 

Så det har ikke skjedd noe galt når du la inn messenger fra extras testing? Har veeeldig lyst å integrere messenger, men er redd for at det skal skje noe galt. Er ingen superbruker akkurat :)

Har du evt en link til butterfly plugin?

 

Det står godt forklart hvordan du går frem her: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=32423

Bruker det selv uten noen problemer.

 

Må legge inn rootsh i application manager, deretter legg inn extras testing i repository (http://wiki.maemo.org/Extras-testing). Kjør kommandoen i terminal på telefonen: # apt-get install telepathy-butterfly account-plugin-butterfly

Da vil du se msn dukke opp under IM.

Endret av Tenchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...