Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

jeg syntes at vi mangler lidt mer feed-back fra de som allerede har fått deres N900. Jeg trenger at få litt flere positive ord før jeg trykke bestill ;-)

 

Sidder med HD2 som jobbtelefon og den er egentlig super, men N900 kunne være en lekker privat mobil ;-)

 

Jeg har dessverre ikke rukket å leke så mye med den ennå, men jeg er fornøyd så langt.

Nettleseren er jo helt rå i forhold til hva som har vært på mobiler tidligere.

 

men hvordan føles integrasjonen mellom Facebook, Twitter, Youtube og dine contacts (exchange eller Gmail). Kommer der f.eks. online feds/oppdatering i UI fra Facebook ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woho da har jeg også bestilt fra lefdal over telefon. De har den på lager, fri frakt og gunstig pris :) 3-5 virkedager

 

Hva er gunstig pris? med abo eller?

 

Lefdal selger den for 4819 kr u/ab. Dette mener jeg er meget gunstig. De sender også gratis når pakken har verdi over 1000 kr (kampanje), så 4819 kr er alt man betaler for telefonen ferdig levert.

 

Det er jo mer eller mindre kostprisen på telefonen så det skal litt til å få den billigere

Lenke til kommentar
jeg syntes at vi mangler lidt mer feed-back fra de som allerede har fått deres N900. Jeg trenger at få litt flere positive ord før jeg trykke bestill ;-)

 

Sidder med HD2 som jobbtelefon og den er egentlig super, men N900 kunne være en lekker privat mobil ;-)

 

Jeg har dessverre ikke rukket å leke så mye med den ennå, men jeg er fornøyd så langt.

Nettleseren er jo helt rå i forhold til hva som har vært på mobiler tidligere.

 

men hvordan føles integrasjonen mellom Facebook, Twitter, Youtube og dine contacts (exchange eller Gmail). Kommer der f.eks. online feds/oppdatering i UI fra Facebook ?

 

Har lagt inn gmail inn i mailsystemet som ikke var noe problem. Henter mail automatisk.

Har en facebook widget som viser statuser på skrivebordet.

Ikke noe integrasjon med twitter og youtube? Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente.

Jeg har lagt inn google chat og skype som er integrert i tlf. Det ligger sammen med kontakter. Det fungerer helt supert.

Lenke til kommentar

Ting og tang og helvete satan!

 

Jeg ringte til Elkjøp og avbestilte telefonen. På en SMS ble jeg forklart at jeg ville få kreditert kjøpsbeløpet i løpet av 14 dager. Jeg har så prøvd å kjøpe hos lefdal.com, men den jævla BankId fortalte meg hele tiden at den ikke greide å koble til banken. Nå står det hos Lefdal at de er utsolgt.

 

Hvor er beste tips til å kjøpe denne telefonen i dag?

Lenke til kommentar

Har folk som vil se den/kjøpe den sjekket med telebutikken?

Min lokale hadde fått inn i går, den er endel dyrere der enn feks lefdal, og de var ikke veldig villig på å gå ned fra 5800, men fikk den for 5600, da slang de med noe freebestash som skullcandy headsett og en oakley lue..

 

Verdt å sjekke om man tåler å betale noen 100 ekstra, men vil ha telefonen Nå ;)

Lenke til kommentar
Om du vil ha den kjappest mulig? Chess og telenor skal ha på lager, men da får du operatølasen med på kjøpet. Mpx sier de får inn i starten av neste uke;)

Jeg trodde operatørlås krevde endringer til OSet på telefon - telenor har ikke hatt tid til å gjøre det ennå (eller Nokia). Det ser ut fra talk.maemo.org (igjen ;) ) at det er lite sannsynlig at N900 har operatørlås.

Lenke til kommentar

Nokia har tidligere uttalt at telefonen skal være åpen. Så ingen får brande den på noe slags vis, så tviler på at noen er opratørlåst. Opratørene prøver bare å selge deg ett abonement i sammeslengen, så får du litt rabatt. Telenor.no er mest intrisert i å få deg som kunde, viss de må gi deg en telefon samtdig (til kost pris)gjør de det :)

Lenke til kommentar

Noen som har fått noe ny info fra Komplett? Jeg føler at de bare utsetter ting, og drar hver eneste nye oppdatering så lenge de kan.

De brukte 14 timer på å "pakke" den. Og nå har det snart gått 24 timer siden den var "sendt" og på posten står det at de fortsatt ikke har fått noe annet en en beskjed fra komplett om at varen er på vei til dem. Får jo heller ikke avbestillt ><

Lenke til kommentar
Ting og tang og helvete satan!

 

Jeg ringte til Elkjøp og avbestilte telefonen. På en SMS ble jeg forklart at jeg ville få kreditert kjøpsbeløpet i løpet av 14 dager. Jeg har så prøvd å kjøpe hos lefdal.com, men den jævla BankId fortalte meg hele tiden at den ikke greide å koble til banken. Nå står det hos Lefdal at de er utsolgt.

 

Hvor er beste tips til å kjøpe denne telefonen i dag?

 

Nå vet jeg ikke hvor du bør, men Nokia Store oslo har det. Og de har NOK av de. Hør med dem kanskje de sender det i posten???? Du vet jo aldri

Lenke til kommentar
noen som har fått pidgin til å fungere egentlig?

evt. andre IM'er som fungerer strålende..? :p

Prøvd dette? http://talk.maemo.org/showthread.php?t=32423

 

prøvde - men de var ikke tilgjengelige, så jeg må legge til repo tenker jeg, men det sto det ingenting om der (når jeg leste i farta) - forslag?

 

så, over til telefonen

 

jeg er dritfornøyd så langt, veldig lite å utsette på foreløpig

- terminal er elskbar

- sms/im virker også topp, bruker foreløpig kun gtalk-im, og integrasjonen virker bra

- forecast-applikasjonene:

* forecaweather (inkludert) ser ut til å ha kun for Oslo

* forecast (fra maemo.org) manglet Sarpsborg (men hadde Fredrikstad, Halden, osv. :hrm: )

 

- facebook-appen kutta jeg ut etter kort tid --den sto og pøste ut statusmeldinger i ett, så jeg så ikke hensikten

- youtube-integrasjon kan jeg ikke si jeg har sett noe til

 

skal prøve å komme tilbake med flere inntrykk etterhvert..

 

dere andre som har fått den - kom gjerne med anbefalinger til apps dere har kommet over! :)

 

btw, noen som vet når ovistore for n900 er ment å komme?

Endret av marthhan
Lenke til kommentar
Noen som har fått noe ny info fra Komplett? Jeg føler at de bare utsetter ting, og drar hver eneste nye oppdatering så lenge de kan.

De brukte 14 timer på å "pakke" den. Og nå har det snart gått 24 timer siden den var "sendt" og på posten står det at de fortsatt ikke har fått noe annet en en beskjed fra komplett om at varen er på vei til dem. Får jo heller ikke avbestillt ><

 

Jeg bestillte fra komplett i går, og nå er pakken min innlevert til terminal og videresendt i følge posten. Forventet leveringsdag 05.12.09.

Tror nok de har gjort en tabbe med deg ja..

Lenke til kommentar

N900`n kan bestilles ifra Telenor sine nettsider(50 på lager)!

 

Jeg har en kompis som har en høyere stilling i kundeservice, og han sier at ingen av telefonene er/blir låst til Telenor lenger. De er uansett pliktig til å gi deg opplåsningskoden dersom du spør om den.

 

Han anbefalte meg å bestille den med kort og kontant, fordi den er billigere enn de rimeligste på prisguiden dersom man gjør det. (kr. 4.718,- inkl. frakt hos Telenor, og billigst i prisguide.no UTEN frakt er kr. 4.837,-)

 

Jeg bestillte igår kveld, og den ble sendt klokken 11:09 idag.

 

Har ventet på denne i mange måneder så jeg gleder meg som en adhd-unge på julaften!! ;-D

 

Link til nettbutikk i Telenor:

 

http://nettbutikk.telenor.no/ProductSubscr...p;varekat=mobil

 

Link til prisguide.no:

 

https://prisguiden.no/produkt/113165

Lenke til kommentar

Bestilte fra Telenor i går kveld, og nå er pakken sendt :):

 

Sendingen er ankommet terminal og videresendt
03.12.2009 20:51, 0024 OSLO
Forventet levering: 05.12.2009
NB! Avvik kan forekomme

Hendelse 	Tid 	Sted
Sendingen er ankommet terminal og videresendt
03.12.2009 20:51 	0024 OSLO
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
03.12.2009 15:06 	3169 STOKKE

 

Står at den er antatt 05.12, men håper på i morgen, i og med at den allerede er på terminalen i Oslo :). Bor i Oslo for øvrig, så skal ikke lange veien :)

 

Ang telefonen, så er det nok ikke en telefon for folk flest enda. Kommer nok til å bli en del forbedringer etter hvert, så den potensielt kan bli det.

Selv er jeg Linux entusiast, så den delen som trekker så mye opp at jeg kan overse en del av kritikken mot telefonen. Personlig kommer jeg til å bruke telefonen med mobilt bredbånd, og beholde min E61i til samtale/sms inntil videre. Telefondelen virker noe fersk enda, etter hva jeg leser på nettet, men bruker for det meste internett på mobilen som det er, så er ikke så farlig :). ssh (med X forwarding!), vpnc, vnc, osv er ting som trekker opp for meg i tillegg til internettfunksjonaliteten. Har fra før av en Nokia 770, som jeg har brukt mye, så blir kult med en raskere med tastatur og mobilt bredbånd :). Stilig at de har fått den til å kjøre Quake 3 med TV ut å greier. Ikke noe jeg tror jeg bil bruke så mye til daglig, men viser virkelig hva dene enheten er i stand til. Gleder meg som en unge! :)

 

Edit: Angående operatørlås, så stiller jeg meg skeptisk til om den er det, eller om det er mulig i praksis. Telefonen er åpen, så det bør være lett å få låst opp i tilfelle.

Endret av WzUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...