Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke hvilke codecs aXXo bruker/brukte i rippene sine :O Men om lyd-codec er ac3, så er ikke det støtta out-of-ze-box.

 

Får håpe noen porterer VLC til maemo snart, så ordner det seg vel uansett fil/codec :)

 

Edit: Ser ut til at AC3 er støtta i firmwaren som er på retail-telefon.

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar!

 

La oss da si at jeg laster ned en aXXo dvd rip avi (Ikke at jeg gjør slike ulovlig ting) tror du at denne ville funke direkte inn på telefonen?

 

filformat (her, .avi) er ikke det samme som codec'en som blir brukt. Det er sistnevnte som er relevant for hvorvidt telefonen klarer å spille av filmen eller ikke. Konklusjonen er dog at du burde klare å spille av det meste av video ved hjelp av nedlastbare codecs.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen ;)

 

Litt trist med all forsinkelsen på N900 tror virkelig ikke nokia forventet i det hele tatt denne interessen for telefonen :p Må si at jeg selv er ganske sjokkert over det. Med tanke på at denne telefonen var først og fremst fokusert på linux geeksa.

 

Har ganske bra oversikt over Mac OS og Windows, ikke noe it geni, men klarer meg.

Blir veldig spennende hvordan dette blir da med linux og maemo, håper jeg ikke har dritet meg fullstendig ut her :p

Lenke til kommentar

Hæhæ, er temmelig spent selv. Tipper jeg får min på mandag eller tirsdag. Ang codecspørsmål, så blir det noe jeg tester ut ganske kjapt. Leste på maemo talk at noen hadde problemer med å spille av masse filer. Etter å ha flytta disse til minnekortet så fungerte de plutselig. Høres snodig ut, men kan jo være noe å teste om man støter på uforklarlige problemer ved videoavspilling.

Lenke til kommentar

Vist jeg legger inn en film på N900.. Og kobler den til flatskjermen.. Via pal, åssen kvalitet vil jeg få på TVen da..

 

En vanlig dvd spiller som spiller en dvdfilm via scart-kabel, en PC som viser filmen via VGA? Eller blir det endel dårligere?

 

Digg og fylle opp 32gb med f.eks serier(family, south park osv) også bare koble det opp hos en kamerat på TVen :)

Lenke til kommentar
Vist jeg legger inn en film på N900.. Og kobler den til flatskjermen.. Via pal, åssen kvalitet vil jeg få på TVen da..

 

En vanlig dvd spiller som spiller en dvdfilm via scart-kabel, en PC som viser filmen via VGA? Eller blir det endel dårligere?

 

Digg og fylle opp 32gb med f.eks serier(family, south park osv) også bare koble det opp hos en kamerat på TVen :)

 

daska i gang south park nå (170MB) og kvaliteten ser helt vanlig ut (32" lcd-tv)

Lenke til kommentar
Vist jeg legger inn en film på N900.. Og kobler den til flatskjermen.. Via pal, åssen kvalitet vil jeg få på TVen da..

 

En vanlig dvd spiller som spiller en dvdfilm via scart-kabel, en PC som viser filmen via VGA? Eller blir det endel dårligere?

 

Digg og fylle opp 32gb med f.eks serier(family, south park osv) også bare koble det opp hos en kamerat på TVen :)

 

daska i gang south park nå (170MB) og kvaliteten ser helt vanlig ut (32" lcd-tv)

 

Genialt :) Takk skal du.. Det var jo ett meget stort pluss..

 

EDIT: snakker vi widescreen, hvor bilde dekker hele skjermen eller litt mer 4.3 format i firkant midt på skjermen?

Blir mer og mer aktuell denne telefonen..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
widescreen ja.. bildet auto-skaleres nesten kant-i-kant når du setter den på.. når det ikke er noe mediaavspilling så er det et sted i mellom 4:3 og 16:9.. litt usikker

 

Herlig.. Finnes kun ett minus med N900.. og det er skjermen.. Så lenge jeg ikke drar den med på byen så skal det nok gå greit og holde den tålig ripefri..

 

Du er godt fornøyd med telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...