Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke i tvil om at det engelske er mest praktisk og faktisk ser bedre ut. Samtidig syter jeg litt med postordre fra feks. UK med tanke på at ting går i stykker av og til ...

 

De som har fått produktet i de første rundene (ca 250 enheter hos Komplett), og eventuelt de som selger produktet bør jo i utg.punktet kunne svare på hva vi får her i Norge. Det samme går vel for Nokia Norge (om det finnes noe slikt)/importøren i Norge.

 

Kanskje kan lokale leverandører/butikker også skaffe den engelske modellen?! Hvis ikke blir det postordre, kjøp via venner i UK eller en shoppingtur med Ryanair.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var det. Kan jo tenkes at de kan ta inn UK modellen. Men vil det by på store problemer å få fletta inn æøå igjennom Fn + og så en eller annen tast? Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne gjøre det i det store og hele. Hva er vitsen med å mose hele layouten? Dem kunne da vel ha mappet det klart og klistret på æøå..

Lenke til kommentar

Å måtte bruke tid på å "remappe" for så å ha flere taster som fungerer annerledes enn de er merket er forøvrig en helt uinteressant tanke for mitt vedkommende.

post-79107-1259522551_thumb.png

Da vil jeg heller remappe inn de tre bokstavene æøå istede for å måtte harve over 30% av tastene på den nordiske versjonen for å få nå det någenlunde i system.

Se http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35101.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noe om ordrer fra mpx?

Regner med de skulle fått inn samme dag som komplett?

 

Jeg ringte dem den samme dagen komplett bekrefta dato 27/11, (husker ikke hvilken dag det var, bla bakover her den som gidder..) for å endre leveringsadresse.

 

Da spurte jeg sammtidig om de også hadde fått noen bekrefta dato.

 

Han jeg snakka med inne på kundeservice måtte sjekke med sjefen sin før han kunne svare.

Etter litt kom han tilbake og sa dem burde få den inn samme dag eller dagen etter, bare at statusen ikke var oppdatert på nettsidene dems enda.

 

Jeg sjekka akkurat nå, og det står ubekreftet 2/12-09, samme med orderen min.

 

Hvis det tar flere dager etter andre nettbutikker får den inn, så veit iallefall jeg hvor jeg ikke skal forrhondsbestille telefoner i framtida..

 

Men har jeg missforstått, eller har mpx kjøpt opp komplett.no?

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noe om ordrer fra mpx?

Regner med de skulle fått inn samme dag som komplett?

 

Jeg ringte dem den samme dagen komplett bekrefta dato 27/11, (husker ikke hvilken dag det var, bla bakover her den som gidder..) for å endre leveringsadresse.

 

Da spurte jeg sammtidig om de også hadde fått noen bekrefta dato.

 

Han jeg snakka med inne på kundeservice måtte sjekke med sjefen sin før han kunne svare.

Etter litt kom han tilbake og sa dem burde få den inn samme dag eller dagen etter, bare at statusen ikke var oppdatert på nettsidene dems enda.

 

Jeg sjekka akkurat nå, og det står ubekreftet 2/12-09, samme med orderen min.

 

Hvis det tar flere dager etter andre nettbutikker får den inn, så veit iallefall jeg hvor jeg ikke skal forrhondsbestille telefoner i framtida..

 

Men har jeg missforstått, eller har mpx kjøpt opp komplett.no?

 

Jeg vet ikke, men tror ikke det stemmer. Da er det ihvertfall ikke skjedd noe med det ennå. De har 2 forskjellige lager i Sandefjord pr i dag.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hørt noe om ordrer fra mpx?

Regner med de skulle fått inn samme dag som komplett?

 

Jeg ringte dem den samme dagen komplett bekrefta dato 27/11, (husker ikke hvilken dag det var, bla bakover her den som gidder..) for å endre leveringsadresse.

 

Da spurte jeg sammtidig om de også hadde fått noen bekrefta dato.

 

Han jeg snakka med inne på kundeservice måtte sjekke med sjefen sin før han kunne svare.

Etter litt kom han tilbake og sa dem burde få den inn samme dag eller dagen etter, bare at statusen ikke var oppdatert på nettsidene dems enda.

 

Jeg sjekka akkurat nå, og det står ubekreftet 2/12-09, samme med orderen min.

 

Hvis det tar flere dager etter andre nettbutikker får den inn, så veit iallefall jeg hvor jeg ikke skal forrhondsbestille telefoner i framtida..

 

Men har jeg missforstått, eller har mpx kjøpt opp komplett.no?

 

Jeg sjekket også med mpx på fredag og de sa de skulle få inn samme dagen som komplett.

 

Jeg har sendt dem en mail i dag uten å få noe svar enda :(

Lenke til kommentar
Telefonen har kommet til Nokia Store i Oslo! Fikk akkurat tlf, henter den seinere i dag :) :)

For dere som ikke har holdt av, løp og sjekk om de har noen igjen! :)

 

Kom igjen da mann! Kom deg hjem og fortell oss hvordan den er! :D

Vil det si at de fleste butikker får den inn i morgen, siden nesten alle står forventet om 1 dager på prisguiden? får endelig håpe på det :) kansje vi har den til helgen på vestlandet da..

Lenke til kommentar
Telefonen har kommet til Nokia Store i Oslo! Fikk akkurat tlf, henter den seinere i dag :) :)

For dere som ikke har holdt av, løp og sjekk om de har noen igjen! :)

Det her tror jeg ikke stemmer, Komplett.no/Norek.no skal visstnok få den først i Norge..

Komplett har nok en deal med Nokia på dette, hvis man f.eks. tar en kikk på sidene til nokia og prøver å kjøpe n900 via nokia.no, vil dere se at de linker direkte til komplett.no..

Eller hva geirbergmann? Motbevis meg gjerne, jeg venter på bilder i spenning :)

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Da har jeg hentet tlf, men har dessverre ikke rukket å leke med den i det hele tatt så har ikke så mange inntrykk ennå. Men:

 

-Merker man må trykke litt hardere enn på kapasitiv skjerm, men det er kanskje ikke så rart.

-Uvant at alt skjer horisontalt, går ikke å bruke 1 hånd..

-Mistet den selvfølgelig i gulvet på morgenen i dag..håper ikke noe ble ødelagt (off topic,hehe)

-Mindre enn jeg trodde, positivt :)

-Nettleseren var selvfølgelig bra, men det var vel ikke noe nytt :)

 

Dere får nesten bare spørre litt, siden jeg ikke har fått testet den.

 

Men jeg har et spørsmål, skulle gjerne hatt over kontaktene mine fra google contacts. Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...