Gå til innhold

Kjør Windows 7 uten aktivering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bullshit. Min pc kjører en over 1.5 år gammel Vista 64bit installasjon, og blir restartet 1gang i måneden maks.

 

Jeg vil påstå at hovedgrunnen til behov for restart og reinstall, er dritt folk selv legger inn.

 

da er det jo en grunn til at "dritten" blir godkjent som feilfri av Microsoft og en grunn til at man får slik programmer samme med den vanlige windows pakken

folk har forskjelige behov

Lenke til kommentar
Det går jo ann å kjøpe Windows 7 Home Premium for ca 650 kr nå, men det er jo engalsk. Kan man bruke den lisensen på noersk versjon senere?

Det er jo kun pre-order da. "Available for pre-order. This item will be released on 22 Oct 2009."

 

Uansett er Engelsk versjon bare et pluss. (Og man kan bare laste ned norsk språk hvis man ikke klarer lese engelsk, via Windows Update eller nei den siten er jo på engelsk... haha... )

 

Kan man da bruke en MSDN-skive nå, også bare aktivere med en kjøpt lisens senere?

 

Hva så om det bare er pre-order? Windows er windows vel...

 

Jeg tror også at lisensen skal virke på norsk, ihvertfall hvis den ikke har blitt aktivert med engelsk først, men antageligvis uansett.

 

Engelsk er et pluss? kommer an på situasjonen mener da jeg. Personlig har jeg ingen problemer med å lese engelsk, 75% av kollegaene mine må jeg snakke engelsk med, men i en stue-pc, så mener jeg at alt, eller så langt det kan la seg gjøre skal være på norsk, nettopp fordi at det fremstår som mere brukervennlig..

 

Uansett er Engelsk versjon bare et pluss. (Og man kan bare laste ned norsk språk hvis man ikke klarer lese engelsk, via Windows Update eller nei den siten er jo på engelsk... haha... )

Jeg trodde det bare var Ultimate Edition som lar deg laste ned språkpakker fra WUpdate ...

 

Det tror jeg også, er sånn med Vista. Men tror faktisk man fikk tilbud om språkpakker på de øvrige Vista-versjonene før, men at det tilbudet forsvant. Uansett så blir det ikke like norsk med en language pack som slik det blir levert, fortsatt noe engelsk her og der som henger igjen...

Lenke til kommentar
Er det lovlig å laste ned RC frå alternative kilder og bruke den nøkkelen man er blitt tildelt?

Det er ikke offisielt godkjent av Microsoft, men jeg tviler på at du vil bli tiltalt for det, og slett ikke straffet. Når du installerer med din tildelte nøkkel, så ser ikke MS eller noen andre forskjell på en RC nedlastet fra MS og en RC nedlastet fra noen andre.

 

I såfall, kan noen linke til ein torrent med ein RC versjon som ikkje har blitt tukla med?
Sorry, har ingen linker å bidra med her.

Men hvis du får tak en, så kan du bruke Windows 7 ISO Verifier til å sjekke at du ikke har fått urent mel i posen.

Lenke til kommentar
Lurer på om det gamle Vista trikset med å bruke oppgraderingsversjonen uten at du egentlig oppgraderer, fungerer også på W7 ?

Ifølge Microsoft kan du bare installere Win7 Upgrade på en allerede aktivert installasjon.

 

Med Vista kunne man (med upgrade-DVD'en) gjøre en clean install av den Vista-versjonen man hadde upgrade-lisens for - men uten å legge inn lisensnøkkel og/eller aktivere. Dernest kunne man starte upgrade-DVD'en igjen og installere Vista som en upgrade fra den (midlertidige) Vista-installasjonen man var inne i.

(Jeg skulle aldri begynt å forsøke å beskrive dette med ord ...)

 

Men foreløpig er det vel ingen som har fått tak i en Win7 Upgrade-DVD slik at dette har kunnet bli testet.

 

edit: kilde; Winsupersite forum.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...