Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP laptop, restarter seg selv ved oppstart, svart skjerm


Anbefalte innlegg

HP Pavilion dv9000 (dv9232eu) (laptop)

 

Jeg har i det siste opplevd noen ganger at pcen har startet opp med svart skjerm (ingen splash screen eller noe) og etter 10-20 sekunder slå seg av igjen for å deretter umiddelbart skru seg på igjen. Denne prosessen fortsetter deretter med mange restarter inntil jeg skrur den av igjen manuelt (5 sek på på/av-knappen).

 

Problemet har imidlertid løst seg etter at jeg har skrudd den av manuelt og startet den opp igjen en eller flere ganger. Evt med å koble fra eller til kabler, spesielt den eksterne harddisken. Det har imidlertid ikke vist seg å være noe spesielt mønster når det gjelder den eksterne harddiskens (eller annets) tilkobling, så jeg tviler på at det har noe særlig med saken å gjøre.

 

Problemet nå er at jeg etter mange forsøk ikke klarer å få datamaskinen til å starte, av samme grunn som tidligere. Jeg har også lagt merke til at lysindikatoren som skal vise at harddisken jobber, ikke lyser i det hele tatt. (Fortsetter i neste rute pga plassmangel)

troubleshooting : Siste gang pcen skrudde seg av opplevde jeg at hele skjermen ble fylt med korte vertikale streker av forskjellige farger. Du kunne se at strekene gjentok seg flere ganger, som om det var et lite bilde som ble gjentatt mange ganger for å fylle skjermen. Forskjellige variasjoner (2-3) blinka kjapt over skjermen før den frøs og ble sånn til jeg måtte skru den av manuelt. Dette hadde skjedd en gang før mens jeg har hatt dette problemet, men da ville den som kjent starte opp.

setting changes : Dette problemet har oppståttetter en formatering der jeg tilbakestilte systemet til fabrikkinstillingene. Jeg har for et halvt år siden hatt maskinen inne til reparasjon for GPU feil (2 korte, 1 langt pip). Og noen uker før formateringen fikk jeg 3 korte og 1 langt pip som førte til at jeg ikke fikk startet opp pcen den kvelden, neste dag gikk det imidlertid fin uten problemer(husker ikke om det lange kom først eller sist på noen av tilfellene)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...