Gå til innhold

Ekstremsport skader! Les første post.


Anbefalte innlegg

Jeg lo godt av denne ekstremsporten kallt vannpolo første gang jeg leste om den for noen mnd siden, og jeg lo like godt nå :fun:

 

 

når blei vannpolo ekstremsport?

 

 

verre enn snowbaording og mye annet her iallefall.

 

 

Vannpolo verre en snowboard?

Kann ikke se at vannpolo der du kaste ball i vannet kan være farligere enn snowboard der du kan hoppe på kjempehopp, og skade deg alvorlig eller verre.

 

 

Du tuller ikkesant, har du sett vannpolo?

 

 

Jeg må bare le. Lurer fortsatt på om personen var seriøs eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hahaha! xD

Unnskyld meg men a vasse rundt i vannet med en ball er ikke mye ekstremsport!

 

Ekstremsport er aktivitet der utøverene utsetter seg for en høy risiko for å bli alvorlig skadet eller drept.

 

Er det veldig høy risiko for å bli _alvorlig_ skadet eller drept i vannpolo?

 

Ontopic:

 

Har faktisk ikke brukket eller forstua noe som helst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På snowboard har jeg bare knekt håndleddet og hatt skuldra ut av ledd et par ganger.

 

På mountain bike har jeg derimot hatt skader i alle størrelser og fasonger. Det mest alvorlige jeg har hatt er brudd på skallen, rett over øyet, kombinert med alvorlig hjernerystelse selvfølgelig. Fikk overnatte noen netter på sykehuset da :new_woot:

 

Småskader som forstuede fingrer og håndledd, skuldra ut av ledd og blåmerker i flotte farger er jo også flotte minner fra min tid med mountain bike :)

Lenke til kommentar

Brista håndleddet på snowboard en gang.. Hadde nok sett noe værre ut om jeg ikke brukte håndleddsbeskytter.

Delte kneskåla i to da jeg tryna på mountainbike for en del år siden, aldri sykla uten knebeskytter etter det.

 

Vil ikke akkurat si at vannpolo er en ekstremsport nei. Det jeg forbinder med ekstremsport er en sport hvor sjangsene for å bli hardt skadet eller omkomme er store.

 

Slik som dette:

eller

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skriv Hvilken skade du fikk:

 

-Knust bein i tommel på ski i 04. Pinlig fall i laussnøen. Belive it or not.

-Slo ut en bit av albuen da jeg falt på en 540 i 06.

Begge måtte oppereres.

-To brudd i handa etter fall på en box 08.

-Hjernerystelse etter fall på 720 i 07.

-Og skrubbsår på øyelokk og nese etter liten overrotasjon på backflip i løssnø landing vinter 09. Fikk beina litt framfor meg. Bråstansa og slo hodet ned i knærne. Brillen skrapte opp i ansiktet. Dette var et stort hopp.

-Pluss noen småvridninger i kne osv.

 

I hvilken sport

Jibbing.

 

;) KOS

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Snowboard:

Brekt høyre handleddet og endel hjernrystelser da jeg fremdeles ikke har fått meg hjerne nok til og kjøpe hjelm :p Har og brekt nesa da jeg så og si landa rett på trynet etter hook up på en rail

 

Skateboard:

Brekt alle tær beina i foten, altså ikke tærene men "wrista" som jeg tror det kalles.

 

Motocross:

Brekt høyre handledd får andre gang :p

Lenke til kommentar

Brakk beinet i 2006 etter ett dårlig forsøk på 360 på trikseblades.

Brakk armen i 2007 etter å skli på isen på snowboard. (Burde nok drikke litt mer melk)

Brakk armen i 2008. Parkerte i bakken i varingskollen og skulle ned for å kjøpe heiskort. Måtte jo prøve det en hoppet på vei ned. Landet på armen. Rett til legevakten.

Brakk armen i 2009. Prøvde big jumpet i Kongsberg.

 

Også har jeg forstuet både armen og beinet endel ganger. Samt knekt ett ribbein imøte med en handrail på snowboard.

 

Jeg bare venter på at noe skal brekke i år også, det har jo blitt en tradisjon.

Lenke til kommentar

- Skateboard. 2003. Gap på skolen. Dette var om mårningen, og selvfølgelig hadde kicken fått litt frost på seg i løpet av natten. Endte med hull i kneskålen og 14 sting tvers over. Krykker i en god del uker.

 

- Skateboard. 2005. Hekta på vertramp når jeg skulle ta smith. Knuste håndleddet og måtte gå med noe opplegg rundt handen i en god del uker.

 

- "Downhill" 2004. Sykla ned fra et fjell som shitkid. Tryna i en krøft og fløy over styret. Endte med at jeg knakk kragebeinet ganske stygt og måtte gå med en slags folde rundt kroppen. Stikker opp bein der enda forresten, og det vil det alltid gjøre :dribble:

 

- Snowboard. 2006. Hjernerystelse etter at jeg ble litt overivrig på en quarterpipe. Fløy selvfølgelig over kanten og kakket hodet ganske kraftig. Kjørt med hjelm siden det.

 

- Snowboard. 2003 tror jeg. For lite speed på et ganske så stort gap. Landet INNI landinga og pådro meg en god lårhøne og litt sånn.

 

... ellers en god del skrubbsår osv. Hører med :) Mange brannskader fra gulvet på den lokale skatehallen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brakk nesen på 2 plasser da jeg var 7, dette var på BMX sykkel - hjemmelaget hopp + stor stein i landingsområde.

Brukket og forstuet alle tær på venstre fot etter takling i fotball

Skulder ut av ledd. 2 ganger. Twintip + rail + bail

Hjernerystelse, 360 på bigair

Forstuet ankel, skulle ta 180 helt vanlig i bakken, da en tysk turist kuttet meg av å gjorde slik at leggen min ble vridd ut av skoen. Dette var forresten sinnsykt vondt og fra den dag av har jeg hatet alle tyske turister som står på ski i norske alpin bakker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er altfor lite mtb i norge! har aldri i mitt liv brukket noe, men fått ganske stygge og langvarige forstuelser, har hatt mistanke om brudd på tommel 3 ganger men gadd aldri ta turen til legevakten, dette var når jeg har jibbet. og forstuet håndledd på mtb :w00t:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Forstuet storetåa i år, mens jeg trente Parkour :) Idiottabbe egentlig, men sånn kan det gå.

 

Rev over noen linimenter(?) i skuldern i fjor, da jeg deiste i god fart og landa med mine 100 kilo rett på skulderen uten å rekke å ta meg for.

 

Fikk betennelse i hælen i 2006 da jeg landet på én hæl under kampsporttrening etter et rundkast.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...