Gå til innhold

Filmklubben, runde 6: The Proposition 15/11-29/11


Infenso

Anbefalte innlegg

Jeg forstår forresten ikke hvorfor man er overrasket over valget mitt, dette er den første spesialeffektfilmen og oldefaren til Zemeckis, Spielberg, Bay og alle andre regissører som vet hvor lamslått publikum kan bli av å se umulige ting utfolde seg på lerretet.

vertov-camera.jpg

 

Selvfølgelig finnes denne også på nett, så her er det ingen grunn til å ikke se den.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt kaotisk mtp førsteinnlegget og slik, men da har jeg et forslag: Infenso, kan ikke du oppdatere førsteinnlegget, evt be denne rundens ansvarlige om å skrible ned noe info (hvis ønskelig) (som du da kan kopiere inn i førsteinnlegget), og så lagre det du opprinnelig skrev i førsteinnlegget i et (fremtidig) innlegg her i tråden?

Lenke til kommentar

Var et interessant valg, så jeg satte meg ned med denne allerede, og må si jeg koste meg den drøye timen den varte.

 

Man kan helt klart trekke flere tråder til Koyaanisqatsi, selv om det er en 20-tallsversjon med langt mer eksperimentelle bilder. Soundtracket på min versjon (og stort sett alle versjoner som ligger på nettet ser det ut til) av The Cinematic Orchestra er av det mer moderne slaget (fusion/acid jazz), og hjelper enda mer på Koyaanisqatsi-følelsen. Og som Koyaanisqatsi er musikken halve filmen. The Cinematic Orchestras lydspor er rett og slett fantastisk, og gjør virkelig denne filmen til en fornøyelse. 10/10 til lydsporet.

 

Hadde vært interessant å se filmen med andre lydspor. Ikke minst et mer tradisjonelt et. Hører akkurat nå gjennom Geir Jenssens musikk til filmen, uten at det hittil virker like interessant.

 

Her er forresten min favorittdel av filmen (mulig jeg er biased):

 

Youtube voldtar dessverre lyden, men likevel flott.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...