Gå til innhold

hva slags kosttilskudd for muskelbygging?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kan ikke spise seg sterk. Grunnen til det går for tregt er sannsynligvis at du ikke trener riktig. Feil øvelser osv. I tilegg trenger man ikke kosttilskudd. Det viktigste er at man spiser mye, men også riktig. Selv trener jeg styrkeløft og klarer meg fint uten tilskudd og fremgangen er veldig god. Jeg spiser mye tunfisk, havregryn og pleier ofte å kjøpe med meg en hel grillet kyllig etter trening (750) plenty av proteiner. Proteintilskudd gjør deg ikke sterk og er strengt tatt ikke nødvendig. Hel kylling koster 29,90 på kiwi og 2x170 gram tunfisk koster 11,-

Spise mye, ofte og riktig. Begynner du på proteinpulver vil du fort finne ut at det er ganske dyrt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Hvorfor skal du bestille 100% whey protein?

 

For at noen venner av meg anbefalte det.

Er det noe galt med det?

Nei, såklart er det ikke noe i veien for det. Men du bør vite at der et kosttilskudd. Dvs at du tilfører noe du har mangel av. Enkelt å greit visst du føler fremgangen er for dårlig er det bare å spise mer. Skifte treningsprogram oftere. Spør vennene dine om fremgangen har blitt bedre med whey.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Kostholdet har utrolig mye å si for resultatene fra trening. Så om du ikke spiser nok protein, vil du få gode resultater av det.

Helt klart er kosthold en svært viktig faktor for å kunne oppnå best mulig muskelvekst. Den er en av flere faktorer. Jeg prøver å informere trådstarteren om at proteinpulver på ingen måte er nøkkel til suksess alene. Protein er kroppens byggestein og er svært viktig, men den kommer også fra andre kilder enn kunstig pulver. Spiser en for eksempel fisk, kylling og andre kjøttsorter vil en få naturlig mye proteiner, men også mange andre verdifulle stoffer som kroppen trenger. Tunfisk er den fisken som inneholder mest næring per 100 gram. Den har hele 24 gram! Det vil si om du spiser en stk boks med tunfisk (170gram) vil du få hele 41 gram.

Kan du ikke slenge ut treningsprogrammet ditt så ser vi om det er der feilen ligger. I tilegg bør du si noe om hva som er målet ditt med treningen. Vil du ha markerte muskler eller vil du løfte mest mulig. Det har nemlig veldig mye å si.

Lenke til kommentar

Har prøvd ut Whey tech protein, funka for meg, men eg hadde mangel på skikklieg mat heime og uten jobb hadde eg aldri råd til å kjøpe meg kylling kvar dag og anna mat som eg trengte. Viss du bur åleine kan det vere bra å bruke proteinpulver, men viss du bur med foreldra dine burde ikkje du ha problem med å få i deg nok proteiner.

 

Og Teac, proteinpulver er billigare enn vanleg mat, og det er lettere å tilberede enn feks egg/kylling osv, med mindre du kjøper kyllingen ferdigstekt.

Lenke til kommentar
Kostholdet har utrolig mye å si for resultatene fra trening. Så om du ikke spiser nok protein, vil du få gode resultater av det.

Helt klart er kosthold en svært viktig faktor for å kunne oppnå best mulig muskelvekst. Den er en av flere faktorer. Jeg prøver å informere trådstarteren om at proteinpulver på ingen måte er nøkkel til suksess alene. Protein er kroppens byggestein og er svært viktig, men den kommer også fra andre kilder enn kunstig pulver. Spiser en for eksempel fisk, kylling og andre kjøttsorter vil en få naturlig mye proteiner, men også mange andre verdifulle stoffer som kroppen trenger. Tunfisk er den fisken som inneholder mest næring per 100 gram. Den har hele 24 gram! Det vil si om du spiser en stk boks med tunfisk (170gram) vil du få hele 41 gram.

Kan du ikke slenge ut treningsprogrammet ditt så ser vi om det er der feilen ligger. I tilegg bør du si noe om hva som er målet ditt med treningen. Vil du ha markerte muskler eller vil du løfte mest mulig. Det har nemlig veldig mye å si.

 

 

Til nå har jeg trent de enkelte muskelgruppene på hver sin dag, hver uke.

Jeg tror jeg gjør noe feil, for jeg har økt relativt mye i styrke, men ikke som forventet i volum, kan det være mangel på næringsstoffer?

Jeg har sett litt på RYP ekstrem muskelvekst, noen som vet noe om dette?

Jeg syntes det ser ut som at det er lite øvelser på det.

Jeg har vanligvis brukt å ta f.eks. 3-4 øvelser på bryst, 3 på biceps o.s.v.

Lenke til kommentar
Kostholdet har utrolig mye å si for resultatene fra trening. Så om du ikke spiser nok protein, vil du få gode resultater av det.

Helt klart er kosthold en svært viktig faktor for å kunne oppnå best mulig muskelvekst. Den er en av flere faktorer. Jeg prøver å informere trådstarteren om at proteinpulver på ingen måte er nøkkel til suksess alene. Protein er kroppens byggestein og er svært viktig, men den kommer også fra andre kilder enn kunstig pulver. Spiser en for eksempel fisk, kylling og andre kjøttsorter vil en få naturlig mye proteiner, men også mange andre verdifulle stoffer som kroppen trenger. Tunfisk er den fisken som inneholder mest næring per 100 gram. Den har hele 24 gram! Det vil si om du spiser en stk boks med tunfisk (170gram) vil du få hele 41 gram.

Kan du ikke slenge ut treningsprogrammet ditt så ser vi om det er der feilen ligger. I tilegg bør du si noe om hva som er målet ditt med treningen. Vil du ha markerte muskler eller vil du løfte mest mulig. Det har nemlig veldig mye å si.

 

 

Til nå har jeg trent de enkelte muskelgruppene på hver sin dag, hver uke.

Jeg tror jeg gjør noe feil, for jeg har økt relativt mye i styrke, men ikke som forventet i volum, kan det være mangel på næringsstoffer?

Jeg har sett litt på RYP ekstrem muskelvekst, noen som vet noe om dette?

Jeg syntes det ser ut som at det er lite øvelser på det.

Jeg har vanligvis brukt å ta f.eks. 3-4 øvelser på bryst, 3 på biceps o.s.v.

Der har du problemet etter min mening. Men først vil jeg vite hva målet ditt er. Vil du bli sterk/stor eller markerte muskler. Dersom du vil bli stor og sterk vil jeg anbefale deg å kjøre et styrkeløfter program, men om du vil ha markerte muskler gjelder det å slite ut forskjellige muskler hver trening i form av en 4 dager split for eksempel. I tilegg må en ha lav fettprosent. Jeg har vært borti RYP sitt program, men jeg synes ikke så mye om det. Smak og behag.

Jeg synes hvertfall ethvert program skal inneholde knebøy, markløft og benkpress. De tre store basisøvelsene. Disse gjør deg stor og sterk. Jeg har brukt mange forkjellige programmer som 5, 4 og 3 dagers programmer. Selv synes jeg at 3 dager i uken har gitt meg absolutt best resultater. Jeg trente omtrent 2 år med fem ganger i uken. Mandag til fredag. Beinhardt program, men det gidde med likevell ikke bedre resultater enn det programmet jeg bruker nå (3 dager).

Mitt råd til deg vil være å sjekke ut Stronglifts 5x5 som er et nybegynner styrkeløftprogram og det vil gi deg en god innføring i basisøvelser og styrkeløft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...