Gå til innhold

Zune HD er lansert


Anbefalte innlegg

Apple skal visst i følge John Gruber annonsere en ny Touch med kamera (med video og autofokus lik 3GS?) om noen måneder. Da vil Touch rykke enda lenger fra Zune som et multifunksjonelt apparat.

 

Zune Marketplace virker bare å tilby musikk, så ikke noe applikasjoner eller podcasts slik som iTunes Store?

 

om du forventer at alle produkter skal skreddersys for den 1% av forbrukere som sitter på linux så er det på tide å skjerpe seg litt

Linuxbrukere kan gjøre seg fornøyd uten å ha ting skreddersydd. Om saken blir tilgjengelig som Mass Storage Device og kan gjenkjenne og sortere musik, video og spillister som blir overført så er alt kurrant.

 

Må si at jeg liker den tilsynelatende gode byggekvaliteten. Aliminium gjør seg godt.

 

OLED bruker visst 300% mer strøm enn LCD på hvit skjerm, men sparer mellom 40-80% på andre farger. Clicky

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kapasiv eller resistiv sjerm? Den ser pen ut men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor de ikke bare gjør den om til en telefon. Rene mp3 spillere er på vei ut.

Selv vil jeg gjerne ha en ren mp3-spiller i stede for en multifunksjonsenhet, med tanke på at telefon-delen av telefonene trekker veldig mye strøm. Jeg tror (er ganske sikker) på at du har lengre batterilevetid på en ren mp3-spiller enn en telefon. I tillegg lever jeg i den troen at en del av de rene mp3-spillerene legger mer vekt på god lydkvalitet enn telefonprodusentene gjør.

 

 

Ganske utrolig at ingen av de "hotteste" musikkspillerne støtter FLAC, egentlig..

Skulle ønske det selv. Det hadde ikke kostet produsentene fem øre, og de hadde sansynlig vis solgt fler enheter.

Lenke til kommentar

Kapasativ (berøringsfølsom) eller resistiv (trykkfølsom) skjerm? Ingen som vet noe?

 

Forøvrig blir det for dumt å sammenligne apples appstore og zune sin appstore, Ipod og appstore har jo vert på merkedet en stund nå, selvsgat har den flere programmer da.

Man må gi nye maskinen en sjanse til å utvikle seg og til å vise sitt potensiale før man feier den av banen til fordel for Ipod med tykke lenker av stål rundt seg så den såvidt kan brukes.

 

Denne maskinen er meget lekker på alle områder synes jeg og Ipod har ikke mye den skal ha sagt mot den .

 

Uavhengig av alt dette så synes jeg at mp3 spillere er ut, å ha den integrert i telefonen er in. Man vil jo ikke gå rundt med flere kilo dingser i lomma når det hadde holdt med en.

 

EDIT: så denne:

Ganske utrolig at ingen av de "hotteste" musikkspillerne støtter FLAC, egentlig..

 

Støtter deg her ass. Alt for dårlig.

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Er virkelig 32GB den største versjonen? Det er i så fall alt for knapt. Ser fin ut da.

Den kommer visstnok 64GB "down the road", ifølge Engadget.

 

Den har glasskjerm, noe som betyr at den MÅ være kapasitiv. Dessuten ser man det tydelig i alle demo'ene på YouTube osv.

 

Fra DAPreview:

 

Zune HD Features

 

Capacity: 16GB or 32GB

Display: 3.3" OLED touchscreen (480 x 272 resolution, also scratch-resistant)

Audio: MP3, WMA, WMA Lossless, and AAC

Video: WMV. WMV HD, MPEG-4, H.264, MS-DVR (up to 1280 x 720 at 30fps for WMV HD and H.264)

HD AV out through optional dock (supports HDMI and composite)

FM tuner and HD Radio

Digital Audio out through optional dock

Built-in 802.11b/g WiFi (supports WEP, WPA, and WPA2)

Full web-browser

Built-in Accelerometer

Battery Life: 33 Hours for Audio, 8.5 hours for video

Dimensions: 52.7 mm x 102.1 mm x 8.9 mm

Colors: Black (16GB) and Platinum (32GB)

 

Jeg skal ha denne, og Creative Zii (nei, "Egg" er bare utviklerutgaven; consumer edition vil bare hete Zii.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
Zune Marketplace virker bare å tilby musikk, så ikke noe applikasjoner eller podcasts slik som iTunes Store?

 

Sitter i ett hus med opptil flere ipod'er, zen'er, D2'er og en Zune 120Gb og jeg foretrekker Zune både på lydkvalitet og zune marketplace fremfor ipod's lydkvalitet og itunes. Podcast delen på zune er faktisk veldig bra og synes zune sin software er mye mer oversiktlig og brukervennlig en itunes, men smaken er som ofte sagt som baken, delt :-) Og før ipod fanatikerene skriker opp, så skal jeg være enig at touch'en har en del flere knapper og spille på, men nå snakket jeg spesifikt om lydkvaliteten og tilkoblings softwaren.

 

Personlig så ser jeg frem til ZuneHD. Håper det er flere nettbutikker som tar den inn, slik at vi får litt konkuranse på pris.

 

 

swank

Lenke til kommentar
Personlig setter jeg pris på at Zune HD fremdeles vil ha musikk i høysetet. Visstnok har den samme DAC som de andre Zune'ene (Wolfson), og mange av tingene som skrytes av mest ved spilleren er nettopp musikkrelaterte. Denne plukker jeg opp i rød eller "platinum" så fort det går...

 

Nettopp, av de spillerene vi har i huset så synes jeg zunen har veldig bra lyd og D2'en kan stilles inn akkurat som du ønsker. Ipodene kommer faktisk sist på lydkvalitet, men så er det "damene" i huset som har disse og design kommer først, lydkvalitet second :-)

 

swank

Lenke til kommentar
Personlig setter jeg pris på at Zune HD fremdeles vil ha musikk i høysetet. Visstnok har den samme DAC som de andre Zune'ene (Wolfson), og mange av tingene som skrytes av mest ved spilleren er nettopp musikkrelaterte. Denne plukker jeg opp i rød eller "platinum" så fort det går...

 

Nettopp, av de spillerene vi har i huset så synes jeg zunen har veldig bra lyd og D2'en kan stilles inn akkurat som du ønsker. Ipodene kommer faktisk sist på lydkvalitet, men så er det "damene" i huset som har disse og design kommer først, lydkvalitet second :-)

 

swank

 

Veldig sant!

 

Nå skal det sies at det jeg liker desidert best med Zune er Zune Pass. Dog dette i utgangspunktet kun er tilgjengelig i USA har jeg ved hjelp av noen små smutthull klart å få Zune Pass jeg også. Fantastisk herlig å kunne laste ned så mye musikk jeg vil for 80,- i måneden. Har verken hatt behov eller ønske om å bruke Spotify for å si det slik. Ulempen er dog at musikken er DRM-beskyttet, men den er jo ikke vanskelig å fjerne ;)

 

Det jeg liker desidert minst med Zune er at det foreløpig er svært forbeholdt USA. Som sagt er Zune Pass og til og med Zune Marketplace i utgangspunktet kun forbehold Amerikanske brukere, noe som er utrolig synd. Men slik jeg har forstått det har Microsoft hatt problemer med å la Europeiske plateselskaper gå med på Zune Pass konseptet :(

Lenke til kommentar
Veldig sant!

 

Nå skal det sies at det jeg liker desidert best med Zune er Zune Pass. Dog dette i utgangspunktet kun er tilgjengelig i USA har jeg ved hjelp av noen små smutthull klart å få Zune Pass jeg også. Fantastisk herlig å kunne laste ned så mye musikk jeg vil for 80,- i måneden. Har verken hatt behov eller ønske om å bruke Spotify for å si det slik. Ulempen er dog at musikken er DRM-beskyttet, men den er jo ikke vanskelig å fjerne ;)

 

Det jeg liker desidert minst med Zune er at det foreløpig er svært forbeholdt USA. Som sagt er Zune Pass og til og med Zune Marketplace i utgangspunktet kun forbehold Amerikanske brukere, noe som er utrolig synd. Men slik jeg har forstått det har Microsoft hatt problemer med å la Europeiske plateselskaper gå med på Zune Pass konseptet :(

 

For å få tilgang til Zune Marketplace tenger man vel strengt talt bare sette tilholdsted(land) i windowsoppsettet til USA. Er iallefall det jeg har gjort. Har dog enda ikke faktisk kjøpt noe fra butikken, men greit å få tilgang til pod/videocastene (de som er gratis) og info om artister o.l. Har ikke prøvd Zune Pass enda, men virker veldig fristende, spesiellt siden du faktisk kan beholde 10 sanger pr. mnd. 80 kr. mnd er heller ingen dum pris.

 

Selv om jeg sitter med en Zune 80 GB, er den nye Zune HD (32gb) vanvittig fristende. Det jeg har sett av funksjonalitet virker utrolig bra ut. Koblingen mellom musikken som spilles og artistinfo som kommer opp ser fantastisk ut.

 

swank

Lenke til kommentar

Må være Amerikansk Visa eller Mastercard desverre.. Det er det som er litt kinkig. Men jeg utnyttet Amerikansk Xbox Live Kundeservice til å registrere kortet mitt.. Desverre har de nå gjort det slik at Kundeservice heller ikke kan legge inn betalingsmåter som ikke er Amerikanske. Så gruer meg til Visa kortet mitt går ut og jeg trenger nytt :( (heldigvis 2 år til)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...