Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Hva er det beste med FM2010 for folk flest egentlig? Er det endeløse vinner rekker der laget er "toppet" av stjerne spillere som ingen andre lag kan vinne mot for en klubb med ubegrenset tilgang til penger eller er det å styre et lag du faktisk må trikse litt for å få til et uavgjort resultat mot serielederen i en klubb som har meget begrenset med midler?

 

 

På skrytingen på sidene her virker det som at folk foretrekker det første, der de skryter uhemmet av ronaldoer, messiero og villaer og whatnot i klubber som lagrer tusenlapper som andre lag lagrer dassruller, men hva er egentlig så krevende med det? Med verdens beste spillere på et lag er du jo dømt til å vinne en masse da, så hvorfor skryte av det liksom?

 

Personlig foretrekker jeg å starte med et lite lag som ikke har noen klasse spillere i det hele tatt og jobbe meg ut derfra... Til det trengs taktikk og kløkt og et uavgjort resultat mot serie lederen føles MINST like deilig som å vinne VM med klubblaget, nettopp fordi det krever mer. Alle vet at messi, villa og ronaldo yter det de skal, men en nonsagt som roy hulse gjør ikke det hver gang, på langt nær.

 

Så hadde dere skrytt av at dere vant VM, CL eller whatnot med Vard IL eller Screwsbury town eller et annet bunnlag ville jeg skjønt skrytet mye mer enn jeg skjønner skrytet med barca eller manU eller liverpool eller et av de andre stor lagene med ubegrenset tilgang til midler... (Hvor mye penger tror dere liverpool vil ha i FM2011?....)

 

Just my two cents...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som alltid starter med et stort lag. Men jeg mener at hvert lag har sine utfordringer, som f.eks Milan, som har en gjeng med masse oldiser og høye lønninger. Roma som starter med 0 i budsjett. Chelsea som aldri har vunnet CL :(

 

Det jeg liker med FM, at den gir deg den friheten til å velge ut formasjoner og taktikker.

Har hatt Ronaldo`er og Messi`er på mine saver, og det er ikke alltid de yter. Det er jo også en utfordring å få slike spillere til å yte maks.

 

Men ja skjønner poenget ditt at det er vel større bragd å vinne PL og CL med et bunnlag.

Lenke til kommentar

Liker å starte med skrotlag langt nedi ligasystemet jeg. Problemet med det, om man kan kalle det et problem, er at mange av spillerne man kjenner til i dag som regel har lagt opp og er erstattet med regens iløpet av den tiden det faktisk tar å komme seghelt opp i ligasystemet.

 

Men klart, er jo morsomt å starte en save med favorittlaget også, en gang i blant.

Lenke til kommentar

Holder med United og Brann. Har ikke spilt med United de siste 4-5 utgavene av FM/CM. Bruker fortsatt Brann en gang i blant, men på FM har Crystal Palace blitt klubben jeg kjemper med. Må som regel starte på nytt etter første sesong. Da vet jeg hvilke spillere som er mer eller mindre søppel, og hva jeg kan selge vrakgodset for.

 

På FM2009 var Leeds litt artig med -15 poeng, men de var også veldig god i forhold til motstanderne i League One.

 

På Palace saven min er jeg kjøpt opp av noen arabere, og de pumper inn penger i klubben. Startet siste sesongen svært godt uten tap de første 15 kampene, men nå har jeg gått på 2 smeller på rad. Sunderland leder serien med 2 poeng på meg nå.. :)

Lenke til kommentar

har hatt 2 rare kamper med norge nå.

 

legg merke også merke til hvor mange store sjanser det ble.

post-196926-1287085457,3638_thumb.jpg

post-196926-1287085483,5286_thumb.jpg

Har du fått landslags jobben for Norge? :O Har verdensklasse rank på løv-ham saven min og er tidenes beste norske manager, men likevell tar Tørum landslags plassen over meg. Skjønner ingenting av det greiene. Har aldri fått jobben hos Norge, noe som er synd da jeg alltid lager nydelige talenter til Norge, som de andre managerene ikke klarer å utnytte. Assholes. Snakker om rare resultat, sjekk denne jeg hadde med Brann :) (vedlegg)

 

Det er for lett å vinne med mindre gode lag. Det er helt sikkert.

Egentlig ganske enig. Syns det blir litt for lett å rykke opp. Colchester saven min rykket jeg opp to år på rad, selv om jeg knapt fikk forsterket stallen etter liga gull i League 1 til den mye sterkere championship.

 

Til han øverst så må jeg bare si at jeg liker begge deler. Pleier som regel alltid å starte et nytt spill med Arsenal og kommer nok til å gjøre det når fullversjonen av 11 kommer også. Blir som regel bare et par sesonger før jeg endten går over til Norge eller ned i divisjonene. Til de som ønsker en virkelig utfordring som jeg har tenkt å gjøre på 11'ern. Begynn uten jobb og med erfaring som hobby spiller. Gjor det på 09 og kom meg til championship og tippeligaen etter en 5-6 sesonger.

 

Edit: For dere som ikke har fått det med seg så har FM11 demoen komt ut. Du får kun spille en halv sesong thou. Spilt en halv sesong med brann og det ser meget bra ut.

post-167348-1288122861,8344_thumb.png

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 år senere...

Spiller dette spillet ettersom den bærbare dataen må ha ny harrdisk. Nå blir det kun for gøy, men med oppkjøp av klubben så har eg fått en god del å rutte med. Alaba, Gøtze, Thiago, Lewandowski, Verratti, Tello og Vaclav Kadlec. Kjøpte desse mest pga dere nåværende status

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...