Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD Rommet mitt fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Har problemer med CD rommet mitt. Kjøpte akkurat et nytt spill "Empire total war" Splitter ny PC 2 uker gammel. Når jeg putter i CD'en(Gjelder alle cd'er jeg putter i den) Begynner viften å starte ganske høyt og så etter 3 sekunder slapper den av litt med et lite pip. Så begynner den å vifte igjen i 3 sekunder med et lite pip etter. Sånn fortsetter det til jeg tar ut CD'en.

 

Noen som er pro på PC som kan hjelpe meg med problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på hva CD drev er:P Jeg er skikkelig dårlig med PC. Men kan fortelle historien. Første spillet jeg installerte på PC'en var Football manager 09. Det fungerte som sturesmyg. Deretter skulle jeg spille av Las vegas sesong 2. Når jeg puttet inn den ene cd'en måtte jeg konvertere ett eller annet på CD'en til noe jeg er usikker på hva er. Funket å spille av 2 CD'er på PC'en men når jeg skulle slå på PC'en etter at cd'en hadde ligget i CD rommet i 2-3 dager ville ikke PC'en slå seg på men når jeg tok ut CD'en forsvant problemet.

 

Football manager 2009 Fungerer enda.

Las Vegas sesong 2 fungerer ikke

Empire total War fungerer ikke.

 

Vet ikke om det er til noe hjelp men om du trenger noe mer info får å kunne vite noe så svarer jeg gjerne på hva jeg kan

Lenke til kommentar

Eh, utifra hva du faktisk sier, så prøver du å spille av DVDer i en ren CD leser, hvilket rett og slett ikke er mulig.

Når det er sagt hvirker det ikke som om du helt forstår AT det er en forskjell, og videre ville det være himla snodig om en ny maskin idag ble solgt med BARE en CD-ROM enhet.

Hvis du poster de faktiske spesifikasjonene på maskinen er det mulig man ihvertfall kan eliminere muligheten for at det er akkurat DET som er problemstillingen.

(Du har en lapp eller en webside eller et modellnummer eller et eller annet sånt noe hvor det står en grov oversikt over hvilke deler som er i maskinen din, post den!)

Lenke til kommentar

At du får til å spille av Cd-er (du kan jo teste en musikkplate) men ikke filmplater tyder på at du har et CD-Rom drev og ikke DVD-rom drev.

 

Løsningen her er å dra til datakjeden / mamoz eller annen spesialist og ta med kabinettet og få dem til å innstallere et DVD drev i datamaskinen din om den er en stasjonær eller eventuelt kjøpe en ekstern enhet om du har en liten bærbar datamaskin.

Lenke til kommentar

Det er en Acer Aspire 6930G

 

Det er DvD og CD Spiller i ett. Har også funnet ut at det ikke gjelder alle dvd'er fordi jeg har prøvd å spille av ulike filmer som ser ut til å gå.

Men det kan ikke være den ene CD'ens problem heller fordi jeg fikk en kamerat til å prøve den og det funka....

DvD Super multi DL står det på informasjon på lappen min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...