Gå til innhold

District 9 - Spennende ny Sci-fi


Fulgu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik hendelse ville vært så stor at 20 år ikke ville vært i nærheten av å dempe interessen rundt disse vesene, deres teknologi, levesett, historie og kultur. Hver eneste astronom, biolog, sosialantropolog, fysiker, kulturhistoriker og andre skjeggete forskere ville solgt venstrearmen sin for å fått anledning til å studere dem på nært hold. Antakeligvis ville enorme betongstrukturer blitt oppført rundt romskipet hvor mennesket kunne studert hver lille, ubrukelige detalj og Sør-Afrika ville opplevd en økonomisk boost uten sidestykke.

 

Nå blir dette bare pirk i den store sammenheng, men jeg liker når sci-fi's virkelig tenker igjennom universet de selv skaper.

Lenke til kommentar

Joda, gode poenger, men samtidig er det også en liten genistrek å vise at mennesker lar seg kjede så fort av treg fremgang at de heller vender seg over til McDonald's-burgeren sin så fort det ikke viste seg å være Nærkontakt av tredje grad lenger. De sør-afrikanske myndighetene ble også fremstilt som nokså autoritære i samband med romvesnene, og da tipper jeg neppe de vil slippe til alskens utlendinger for å studere dem (og derav se "uheldige" sider ved det sør-afrikanske samfunnet og kanskje komme dem i forkjøpet ved eventuell utvinning av teknologi, noe de prøver på i aller høyeste grad selv).

Lenke til kommentar
Er det kinoer utenfor de store byene som har fått denne på lerretet? UTROLIG irriterende at ikke Skien Kino viser den, er heller ingen tegn til at den skal komme hit heller.

 

Da hadde jeg faktisk reist til nærmeste kino som viste den. Fy faen for en god film, og den er virkelig verdt å få med seg på kino. Med mindre du har snassent hjemmekinoanlegg og gidder å vente, da.

Lenke til kommentar

Denne filmen skulle fått mer markedsføring i norge! En drit bra film som reflekterer mange av mine UFO besøks fantasier/tanker..

 

Den gikk ikke i Moss, så jeg dro til Fredrikstad for å se den, var kanskje 10-15 personer i salen.. Blir sikkert noe av det samme i Moss, kanskje mindre tenker jeg mtp. lite markedføring..

 

Independence Day < District 9

Lenke til kommentar

Første halvdelen av D9 var bare mesterlig. Genialt å sette historien i Sør-Afrika, apartheid-historien osv.

 

Nei, det er Neill Blomkamp som står bak.

Peter Jackson presenterer filmen, akkurat som Tarantino har gjort med mange filmen han selv ikke har regissert.

 

Vil bare påpeke at det er stor forskjell på presenter og produsent.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Jeg syntes det var rart at slike insektlignende vesener var så sterke. Man får heller ikke vite hvorfor romvesenene kom til jorda eller hvorfor moderskipet stoppet å virke. Og det burde vel falt ned etter hvert, det kan da ikke stå på tomgang i 20 år? Hvorfor skulle romvesenene ha så mye drivstoff, men ikke mat?

 

Kommer det en oppfølger? Hva tror dere ville skjedd i en oppfølger?

Lenke til kommentar
Jeg syntes det var rart at slike insektlignende vesener var så sterke. Man får heller ikke vite hvorfor romvesenene kom til jorda eller hvorfor moderskipet stoppet å virke. Og det burde vel falt ned etter hvert, det kan da ikke stå på tomgang i 20 år? Hvorfor skulle romvesenene ha så mye drivstoff, men ikke mat?

 

Kven trur du kan løfta mest i høve vekta si, du eller ein maur?

 

Kven veit om dei skulle til jorda? Kanskje dei berre fekk motorstopp.

 

Kanksje heldt skipet seg oppe pga magnetfelt.Og det trong jo ikkje mykje drivstoff, dei klarte jo å finna nok i skrapet på jorda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...