Gå til innhold

District 9 - Spennende ny Sci-fi


Fulgu

Anbefalte innlegg

Hadde ikke hørt eller sett noe for/om denne filmen før jeg så den i hylla på mix, tenkte da at den virket ganske så grei, men det ble en annen film da. Så hadde jeg bursdag( :fun: ) og fikk gavekort på senteret her. Ble da blant annet denne filmen på blu-ray!

 

Har nå akkurat sett den i hjemmekinoen(signatur) og må si det er en av de beste sci-fi/action filmene jeg har sett på veldig lenge! Var faktisk først etter at jeg hadde kjøpt den at jeg fant ut at det var filmet som en slags dokumentar og tenkte umiddelbart cloverfield, som jeg ikke likte noe særlig. Men tenkte da jeg fikk se den allikevel, noe jeg ikke angrer på :)

 

Veldig dumt at den har blitt så lite markedsført her i Norge! Jeg vil hvertfall anbefale den til alle som liker sci-fi/action.

 

Men en ting jeg lurer på er hvordan menneskene så lett forsto hva de sa? Ja, de ha riktignok hatt 20 år på å lære seg språket, men de må vel ha forsket på språket for å "kartlegge" det, for så å lære seg det "flytende". Er det kun noen få av de som jobber for MNU som kan dette språket kanskje? Og igjen, hvordan har de lært seg menneskespråket? Tviler på at de har hatt noen skoler eller noe for alle romvesenene for å lære de engelsk? Eller er det noe jeg har gått glipp av her?

 

Syntes forøvrig det var litt dumt at det siste vi fikk se var at han Christopher reiste med skipet. Da må det isåfall bli en oppfølger!

 

Neill Blomkamp har sagt at han vil lage en ny district 9 film, men at denne skal handle om tiden før.

 

Gir den en 5'er :thumbup:

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men en ting jeg lurer på er hvordan menneskene så lett forsto hva de sa? Ja, de ha riktignok hatt 20 år på å lære seg språket, men de må vel ha forsket på språket for å "kartlegge" det, for så å lære seg det "flytende". Er det kun noen få av de som jobber for MNU som kan dette språket kanskje? Og igjen, hvordan har de lært seg menneskespråket? Tviler på at de har hatt noen skoler eller noe for alle romvesenene for å lære de engelsk? Eller er det noe jeg har gått glipp av her?

 

Ikke tenk så mye. Det er mange slike spørsmål filmen aldri prøver å gi svar på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ble skuffet av denne filmen, må jeg innrømme. Jeg likte historien og tanken bak, jeg likte også godt begynnelsen samt de siste minuttene av filmen. Men den ble ødelagt av hele midtdelen som bare var standard action-sekvenser Et veldig bra potensiale som dessverre aldri kom skikkelig frem.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje ikke så mye å uttale meg om, men jeg gledet meg litt til denne filmen. Da jeg endelig fikk satt den på ble den skrudd av etter drøye fem minutter. Maken til skuffelse! Nå er jeg fullstendig klar over at det å dømme en film ut i fra de første fem minuttene er helteit, og etter å ha hørt at bruttern (privinius på forumet her forresten) og stort sett resten av vennegjengen synes filmen er knallgod - så har jeg bestemt meg for at jeg MÅ gi filmen en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje ikke så mye å uttale meg om, men jeg gledet meg litt til denne filmen. Da jeg endelig fikk satt den på ble den skrudd av etter drøye fem minutter. Maken til skuffelse! Nå er jeg fullstendig klar over at det å dømme en film ut i fra de første fem minuttene er helteit, og etter å ha hørt at bruttern (privinius på forumet her forresten) og stort sett resten av vennegjengen synes filmen er knallgod - så har jeg bestemt meg for at jeg MÅ gi filmen en ny sjanse.

 

Av alle store filmar frå i fjor er vel dette ein av dei verste å kutta pga dei fyrste fem minutta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ingen filmer burde kuttes etter 5 minutter og som magnusbe over meg her sier, spesielt ikke denne.

Selv om jeg likte den helt fra starten av og at den tapte seg litt i enkelte partier mot slutten, så har jeg denne som min klare favoritt fra 2009. Hadde faktisk nesten ikke hørt om den før jeg fant den på pcn (har kjøpt den nå som den har blitt utgitt vel og merke), og ble som sagt veldig positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...