Gå til innhold

Garden i januar


Kentinho

Anbefalte innlegg

Du må gjerne mene hva du vil om forsvarets forskjellige avdelinger (det er et kjent fenomen at tøffe jegergutter/stormere/infanterister/whatever har null systemforståelse overhodet, og stort sett er betraktelig bedre enn alle andre), og du kan godt få lov til å mene at å tjenestegjøre som vaktsoldat (eller andre støtte/stab-stillinger i FLO eller forsvarsgrenene) ikke er verdig eller lignende. Men det finnes altså muligheter for å skifte tjeneste både under og etter rekrutten i garden. Q

 

Det er da du som ser ned på folk som ikke har like kul tjeneste som deg, og følgelig du som bør jekke deg ned. Jeg (som har tjenestegjort som blant annet vaktsoldat) har da all respekt for at både kjøkkenassistenten, idrettsassistenten og hodeløse infanterister gjør en viktig jobb de også. Du, derimot, påstår at ting som ikke er like kult som det du driver med ikke er tjeneste. Og det skal du få lov til, men da bør du holde det for deg selv, og ikke svare folk som spør om hjelp på et nettforum. De forventer (og fortjener) nemlig riktige svar, og ikke sånn sprøyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annbefaler da å ta direkte forbindelse med annen avdelings sjef el. Ikke tjenestevei, da havner du fort i Vakt og sikring og får mindre mulighet til å skifte tjenestested. Selv om troppsbefal antakelig vil avfeie alt annet og si tjenestevei er det beste ofte en kjapp telefon til Kp./bn. sjef.

 

Anngående Vakt og sikring er det jo der som med alle andre tjenester stor variasjon. Men min erfaring har vert att folk som i slutten av rekrutten har markert seg som for dårlige til videre tjeneste i avdeling blir sendt videre til Vakt og sikring. Men sikkert mange VåS avdelinger der dette ikke er tilfelle også.

Lenke til kommentar
Annbefaler da å ta direkte forbindelse med annen avdelings sjef el. Ikke tjenestevei, da havner du fort i Vakt og sikring og får mindre mulighet til å skifte tjenestested. Selv om troppsbefal antakelig vil avfeie alt annet og si tjenestevei er det beste ofte en kjapp telefon til Kp./bn. sjef.

Gud, så jeg skulle ønske at noen hadde fortalt meg det etter/på slutten av min rekrutt...

Lenke til kommentar

Da kan du trøste deg med at det kommer folk fra hele landet til Terningmoen, og at så godt som ingen kjenner hverandre. Jeg hadde vært mest nervøs for kulda jeg, tbh. Ikke noe koselig for rekruttene når det passerer 20 blå (ja, dere skal være ute i skogen 95% av tiden i rekrutten og kommer til å fryse ballene av dere)... ;)

Endret av danidic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...