Gå til innhold

Garden i januar


Kentinho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skal inn den 12 januar jeg også, Sessvollmoen.

Noen vet hvordan det er med transport fra Gardemoen?

Hvis du møter opp på oppmøtedagen (og ikke kvelden før) så se etter folk i uniform. Spør dem hvor bussen til Sessvollmoen går. De er sannsynligvis der nettopp for å fortelle deg akkurat det.

Kommer du kvelden før, ta taxi. Forsvaret betaler hvis det er eneste transportmulighet.

Lenke til kommentar
Jeg skal inn i Garden sjøl, men venter jo på siste bekreftelsesinnkallingen, som jeg tror vi får i november-desember. Står jo to måneder på "varsel om innkalling"-lappen.

 

Må si at jeg egentlig gleder meg, føler at jeg trenger litt disiplin - selv om jeg antar at jeg kommer til å føle at jeg har fått nok etter et par uker.

 

Noen som vet om det at jeg bruker briller/linser har noe å si? Har -1.50 syn, så jeg kan jo lett gå uten.

Var selv i garden med -1,75 og -2 så d er nps. Eneste er at i felt vil jeg anbefale at du skaffer deg noe annet enn døgnlinser. F34 og øyne er ikke noen bra kombinasjon.

Lenke til kommentar
Skal inn den 12 januar jeg også, Sessvollmoen.

Noen vet hvordan det er med transport fra Gardemoen?

Hvis du møter opp på oppmøtedagen (og ikke kvelden før) så se etter folk i uniform. Spør dem hvor bussen til Sessvollmoen går. De er sannsynligvis der nettopp for å fortelle deg akkurat det.

Kommer du kvelden før, ta taxi. Forsvaret betaler hvis det er eneste transportmulighet.

 

Takk skal du ha.

Jeg blir bestandig stressa av flyplasser og reising ; )

Lenke til kommentar
Jeg skal inn i Garden sjøl, men venter jo på siste bekreftelsesinnkallingen, som jeg tror vi får i november-desember. Står jo to måneder på "varsel om innkalling"-lappen.

 

Må si at jeg egentlig gleder meg, føler at jeg trenger litt disiplin - selv om jeg antar at jeg kommer til å føle at jeg har fått nok etter et par uker.

 

Noen som vet om det at jeg bruker briller/linser har noe å si? Har -1.50 syn, så jeg kan jo lett gå uten.

Var selv i garden med -1,75 og -2 så d er nps. Eneste er at i felt vil jeg anbefale at du skaffer deg noe annet enn døgnlinser. F34 og øyne er ikke noen bra kombinasjon.

 

Med døgnlinser, mener du linser som man bruker 24/7? Vurderer å prøve å starte med sånne grunnet førstegangstjeneste, men hvis du har erfrainger vedrørene det så hadde det vært interessant å høre de.

Lenke til kommentar
Jeg skal inn i Garden sjøl, men venter jo på siste bekreftelsesinnkallingen, som jeg tror vi får i november-desember. Står jo to måneder på "varsel om innkalling"-lappen.

 

Må si at jeg egentlig gleder meg, føler at jeg trenger litt disiplin - selv om jeg antar at jeg kommer til å føle at jeg har fått nok etter et par uker.

 

Noen som vet om det at jeg bruker briller/linser har noe å si? Har -1.50 syn, så jeg kan jo lett gå uten.

Var selv i garden med -1,75 og -2 så d er nps. Eneste er at i felt vil jeg anbefale at du skaffer deg noe annet enn døgnlinser. F34 og øyne er ikke noen bra kombinasjon.

 

Med døgnlinser, mener du linser som man bruker 24/7? Vurderer å prøve å starte med sånne grunnet førstegangstjeneste, men hvis du har erfrainger vedrørene det så hadde det vært interessant å høre de.

I felt har du ikke tilgang på rennende vann, derfor er det vanskelig å vaske hendene før du skal sette i nye linser. Mener linser som du ikke trenger å ta ut på en uke feks ukeslinser.;), hadde flere tilfeller hvor medsoldater fikk øyebetennelse pga at de hadde dagslinser i i en uke i strekk. Du kan jo evt bruke briller, men litt upraktisk syns jeg når man bedriver fysisk aktivitet.

Jeg brukte ukeslinser når vi hadde feltuker, og dagslinser ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...