Gå til innhold

kampsport i aviser og på tv!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
...

 

En annen grunn kan jo være at TKD er veldig kjedelig å se på. Jeg er selv veldig interessert i kapsport, men har aldri greid å se ferdig en eneste TKD-kamp. I alle fall ikke i OL. For å få interessen opp tror jeg nok de må satse på profesjonell kampsport som boxing, k-1 og MMA på toppnivå. Selv om fotball er den største idretten i Norge, er det liten interesse for første- og andredivisjonsfotball.

Jeg synes ikke dette er kjedelig å se på:

NTN er et norsk ITF-forbund, som du så på videoen. Det du ser på OL er WTF, en helt annen Taekwondo-stilart. Taekwon-Do er så mye mer enn olympisk sparring. ITF-sparring er også ganske annerledes enn WTF-sparring, og ligner mye mer på kickboxing.

 

"profesjonell kampsport som boxing, k-1 og MMA ".... Altså, er "k-1" en egen kampsport nå? Kan du forklare meg hvorfor du mener at dette er profesjonelle kampsporter i motsetning til Taekwon-Do ? Hvilke andre kampsporter, utenom TKD, er amatør-kampsporter ?

 

Beklager den litt seine responsen...

 

Den videoen var jo ikke kampsport, men en demonstrasjon. Dette er for meg ikke så veldig interessant. Sidestiller det med capoeira/dans/film-martial arts.

 

K-1 er ikke "en kampsport". Det er kampsport - sport der en går kamp. Jeg sa ikke at det var en egen tradisjonell "kampsport-stil", som karate (selv om karate heller ikke er bare én stil). Jeg sa det var kampsport.

 

Så den videoen med ITF-sparring også. Det var mer fart enn i WTF. Mener du med det å si at du er enig med meg at WTF er kjedelig, og ikke burde sendes på norsk TV? Men for å kommentere den ITF-videoen, så må jeg innrømme at det var meget frustrerende å se på når de brukte armene til å "slå" (fekte?) med. Minte mest om kenguru-boksing. Hvorfor slår de ikke skikkelig? Dessuten vil en slik "highlight"-video få det til å se mer action-fylt ut enn hva det vanligvis er. Får denne videoen deg til å tro at en boksekamp ofte varer i 12 runder? http://www.youtube.com/watch?v=FWcY0tt0xQo

 

Og med profesjonelle kamper mener jeg kamper uten beskyttelsesutstyr (tenk proff-boksing vs. amatørboksing) foruten hansker, susp, mouth guard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...