Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

(...)

 

Hvor eksakt i mitt innlegg du siterer foreslår jeg å ta vekk statsborgerskapet deres? Jeg bare påpeker absurditeten at man skal føle noen gruppeidentitet med disse to. Mulig jeg misforstod innlegget ditt (at du mente at de har fortsatt krav på det som vi alle har rett til fra staten norge - isåfall er vi enige)

 

Ellers når det gjelder drømmene deres så hold dem ikke akkurat skjult (French gav en intervju om dette en måned før han ble arrestert). At de ikke er i Kongo pga lokale jenter er også rimelig klart for alle. At disse drømmene var urealistiske innrømmet Moland også men det er en annen sak.

 

Ellers når det gjelder deres rettsikkerhet vil jeg sitere følgende:

 

"Under Article 47 of Protocol I ( Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts) it is stated in the first sentence "A mercenary shall not have the right to be a combatant or a prisoner of war.""

 

Basically, de kan bli henretta uten noe form for rettssak og det er fullstendig legalt. De er ekstremt heldige at de er i situasjonen de er i (de er blitt tatt for drap og spionasje primært og leiesoldat virksomhet sekundært). Dette vil de overleve sannsynligvis som følge av ovennevnte.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er ikke de lovene Moland og French har brutt de er dømt for, men de lovene de er dømt for å ha brutt, har de ikke brutt.

 

Det er det samme for oss her i Norge. Blir vi tatt for å ha brutt en lov, så blir vi dømt og straffet for å ha brutt den loven vi ble tatt for å bryte. Vi blir ikke dømt for de lovene vi har brutt tidligere uten å bli tatt.

 

Ulovlig våpenbesittelse. Dømt og brutt - 20 års fengsel. De andre påtalene er bare krydder.

Lenke til kommentar
Ja. Leiesoldater er i alle konflikter hatet, enda mer enn spioner kanskje. French og Moland var heldige som ble kun fengslet, da de (i.e. leiesoldater) som oftest blir tatt med ned i en grøft og skutt på rappen.

 

Så du dømmer dem og vil utlevere dem til ulvene, bare fordi de evt. er leiesoldater ??

 

Jeg finner det ganske uforståelig hvorfor mange her mener at diktet av martin niemuller som jeg ofte siterer, er irrelevant.

 

For det er i høyeste grad relevant i Norge, landet hvor de fleste er seg selv nok. Og hvor sosialister mener at alle som ikke er bevissløse sosialister som dem selv ikke bør ha noen rettigheter , men helst henrettes så fort som mulig.

 

Ibsen visste hva han gjorde da han skrev Peer Gynt.

Lenke til kommentar
Jeg bare påpeker absurditeten at man skal føle noen gruppeidentitet med disse to

 

Det er ikke noe absurd i det.

Du skal gi blaffen i den fordømte "gruppeidentiteten" og du skal gi blaffen i den enda mer fordømte sosialismen, eller hva du nå enn tror på av politiske ideologier.

 

Du skal føle identitet og solidaritet med dem fordi de er mennesker

 

Men noe slikt er vel vanskelig for deg, fordi det lærer man ikke i dette landet hvor de aller fleste er hjernevaskede sosialister, eller såkalte "sosialdemokrater"

Lenke til kommentar
Ja. Leiesoldater er i alle konflikter hatet, enda mer enn spioner kanskje. French og Moland var heldige som ble kun fengslet, da de (i.e. leiesoldater) som oftest blir tatt med ned i en grøft og skutt på rappen.

 

Så du dømmer dem og vil utlevere dem til ulvene, bare fordi de evt. er leiesoldater ??

 

Javisst. Leiesoldater er menneskehetens bunnskrap. Er faktisk lite som kommer opp (eller ned alt ettersom) til det nivået leiesoldater er på. Til alle tider pleier det å bli gjort kort prosess med slike, så at de faktisk er foran en domstol er faktisk et positivt tegn.

 

Jeg finner det ganske uforståelig hvorfor mange her mener at diktet av martin niemuller som jeg ofte siterer, er irrelevant.

 

Tvilsomt at Niemuller hadde gode tanker om leiesoldater, men for all del. Visste du forresten at han ikke likte jøder så meget godt heller.

 

For det er i høyeste grad relevant i Norge, landet hvor de fleste er seg selv nok. Og hvor sosialister mener at alle som ikke er bevissløse sosialister som dem selv ikke bør ha noen rettigheter , men helst henrettes så fort som mulig.

 

Sosialister, nasjonalister, konservative osv osv har iallefall en ting til felles, deres avsmak for folk som tar seg betalt for å delta i konflikt.

 

Ibsen visste hva han gjorde da han skrev Peer Gynt.

 

Kan godt hende. Men det blir noe patetisk når du prøver å hevde deg selv som likemann.

Lenke til kommentar
(...)

Du skal føle identitet og solidaritet med dem fordi de er mennesker

 

Men noe slikt er vel vanskelig for deg, fordi det lærer man ikke i dette landet hvor de aller fleste er hjernevaskede sosialister, eller såkalte "sosialdemokrater"

 

 

Jeg "elsker" og jeg "hater" et menneske av gangen. Alle andre som ennå ikke er i det ene eller den andre kategorien er jeg nøytral mot. Menneskeheten er altfor kaotisk gruppe med mange forskjellige verdier og holdninger til at jeg kan identifisere meg med alle sammen på den moralske planen...

Lenke til kommentar
Ja. Leiesoldater er i alle konflikter hatet, enda mer enn spioner kanskje. French og Moland var heldige som ble kun fengslet, da de (i.e. leiesoldater) som oftest blir tatt med ned i en grøft og skutt på rappen.

 

Så du dømmer dem og vil utlevere dem til ulvene, bare fordi de evt. er leiesoldater ??

 

Javisst. Leiesoldater er menneskehetens bunnskrap. Er faktisk lite som kommer opp (eller ned alt ettersom) til det nivået leiesoldater er på. Til alle tider pleier det å bli gjort kort prosess med slike, så at de faktisk er foran en domstol er faktisk et positivt tegn.

 

Jeg finner det ganske uforståelig hvorfor mange her mener at diktet av martin niemuller som jeg ofte siterer, er irrelevant.

 

Tvilsomt at Niemuller hadde gode tanker om leiesoldater, men for all del. Visste du forresten at han ikke likte jøder så meget godt heller.

 

For det er i høyeste grad relevant i Norge, landet hvor de fleste er seg selv nok. Og hvor sosialister mener at alle som ikke er bevissløse sosialister som dem selv ikke bør ha noen rettigheter , men helst henrettes så fort som mulig.

 

Sosialister, nasjonalister, konservative osv osv har iallefall en ting til felles, deres avsmak for folk som tar seg betalt for å delta i konflikt.

 

Ibsen visste hva han gjorde da han skrev Peer Gynt.

 

Kan godt hende. Men det blir noe patetisk når du prøver å hevde deg selv som likemann.

 

 

Du klarer altså ennå ikke å forstå det.

 

Sosialismen er i sannhet en av de ondeste og mest umenneskelige ideologier som noen gang har oppstatt. Og sosialismen har nå forgiftet ditt sinn, akkurat som den har forgiftet sinnet til mange andre som egentlig ikke opfatter seg selv som sosialister.

 

Latterliggjøring og personangrep er det eneste dere har å stille opp med, og dere prøver ikke engang å forstå noe som helst.

 

At sosialister, inkl de såkalte "sosialdemokrater" ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker, og heller ikke eier noen menneskelighet eller medfølelse med andre mennesker som ikke er sosialister, begynner etter hvert å bli ganske grundig bevist.

Lenke til kommentar
Du klarer altså ennå ikke å forstå det.

 

Sosialismen er i sannhet en av de ondeste og mest umenneskelige ideologier som noen gang har oppstatt. Og sosialismen har nå forgiftet ditt sinn, akkurat som den har forgiftet sinnet til mange andre som egentlig ikke opfatter seg selv som sosialister.

 

Det kan så være. Men det er nok ikke bare sosialister som misliker leiesoldater, som faktisk er et hovedmoment i denne saken. Ellers minner du meg mer som en svovelpredikant faktisk, kaste onde ånder på menigheten osv. Mangler bare et hallelujah bak så er vi der. Hvem er forresten ypperste-sosialist-presten/imam/rabbi?

 

Latterliggjøring og personangrep er det eneste dere har å stille opp med, og dere prøver ikke engang å forstå noe som helst.

 

Om jeg reinkarnerer meg selv som "Ibsen sine tanker høye beskytter" så håper jeg da hele Norge stiller seg opp og peker nese. Å forstå inkoherent rør er ikke lett, det skal jeg være enig i.

 

At sosialister, inkl de såkalte "sosialdemokrater" ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker, og heller ikke eier noen menneskelighet eller medfølelse med andre mennesker som ikke er sosialister, begynner etter hvert å bli ganske grundig bevist.

 

Og din medfølelse ovenfor offeret (den drepte) er hvor hen?

Lenke til kommentar
At sosialister, inkl de såkalte "sosialdemokrater" ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker, og heller ikke eier noen menneskelighet eller medfølelse med andre mennesker som ikke er sosialister, begynner etter hvert å bli ganske grundig bevist.

 

Jepp. Sosialdemokrater er en lavere form for mennesker, mer som rotter egentlig.

Lenke til kommentar

Om de er leiesoldater, mordere, tyver eller rett og slett bare noen jævla rasshøl som holder på med shady business i Afrika... det spiller ingen verdens rolle. De jævla styresmaktene i Kongo holder disse fengslet uten så mye som ett forbanna teknisk bevis annet enn en eventyrhistorie fortalt av en lite troverdig diamantsmugler. Dette klarer de blant annet ved hjelp av u-hjelp som Norge har gitt til Kongo i form av mange, mange millioner. UD og Norge i sin helhet har jo selvfølgelig heller ikke i denne saken baller nok til å sette ned foten og si at nok er nok. Vi søtter et liksom-demokrati med store summer hvert år, og likevel kan vi ikke stille noen krav?

 

Men, men, det er ihvertfall greit å vite at om jeg drar utenlands og havner i trøbbel, så kan jeg hvertfall regne med at svina i UD kommer til å sitte å se på som noen handlingslamma sauer, og ikke gjøre en dritt med mindre den politiske situasjonen gjør at det bare er kos. Det er også greit å vite at brorparten av alle nordmenn stadig vekk ytrer seg om hvordan man må ta konsekvenser for handlingene sine, uten selvfølgelig å vite stort om saken. Faen så jævla smålige vi er, jeg blir flau.

Lenke til kommentar
Men, men, det er ihvertfall greit å vite at om jeg drar utenlands og havner i trøbbel, så kan jeg hvertfall regne med at svina i UD kommer til å sitte å se på som noen handlingslamma sauer, og ikke gjøre en dritt med mindre den politiske situasjonen gjør at det bare er kos. Det er også greit å vite at brorparten av alle nordmenn stadig vekk ytrer seg om hvordan man må ta konsekvenser for handlingene sine, uten selvfølgelig å vite stort om saken. Faen så jævla smålige vi er, jeg blir flau.

 

Opplys oss.

Lenke til kommentar

Hvis du så på tabloid her forleden f.eks., der man kan sende inn tekstmeldinger som ruller over skjermen. "Nå må disse gutta se å ta ansvar for det de har gjort" x 1000. Utrolig hvor mange som skal komme med ytringer som f.eks "de er nok ikke heeeelt uskyldig, nei" og "lurer nå fælt på hva de gjorde i Kongo".

 

Sånn, da har jeg opplyst deg.

Lenke til kommentar
Du klarer altså ennå ikke å forstå det.

 

Sosialismen er i sannhet en av de ondeste og mest umenneskelige ideologier som noen gang har oppstatt. Og sosialismen har nå forgiftet ditt sinn, akkurat som den har forgiftet sinnet til mange andre som egentlig ikke opfatter seg selv som sosialister.

 

Latterliggjøring og personangrep er det eneste dere har å stille opp med, og dere prøver ikke engang å forstå noe som helst.

 

At sosialister, inkl de såkalte "sosialdemokrater" ikke er i stand til å tenke selvstendige tanker, og heller ikke eier noen menneskelighet eller medfølelse med andre mennesker som ikke er sosialister, begynner etter hvert å bli ganske grundig bevist.

Er alle afrikanere sosialister/sosialdemokrater mener du, eller spesifikt kongolesere? Eller er de kommunister "der nede i sossis-land"? Eller er det aktoratet du anser er sosialdemokrater, eller forsvarerene? Eller Moland og French, er det de som er kommunistene? Hva med den kongolesiske hæren? Er ikke de litt sosialdemokrater i grunn? Eller i alle fall sosialister.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Baltazar94, sosialisme er roten til alt vondt. Det er en selvfølge at Norge skal yte bistand til useriøse, våpenglade eventyrere som ikke vet det første om Afrika, eller afrikansk kultur.

 

Det er synd at det ikke har blitt en rettferdig rettergang, jeg unner selvfølgelig ikke Moland eller French det de går gjennom, men faktum er at de for så godt som enhver utenforstående ser skyldig ut. Hvorfor skal staten dra de ut av en smørje de selv har satt seg i midten av, når det helt klart ser ut som de er skyldig?

Lenke til kommentar
Hvis du så på tabloid her forleden f.eks., der man kan sende inn tekstmeldinger som ruller over skjermen. "Nå må disse gutta se å ta ansvar for det de har gjort" x 1000. Utrolig hvor mange som skal komme med ytringer som f.eks "de er nok ikke heeeelt uskyldig, nei" og "lurer nå fælt på hva de gjorde i Kongo".

 

Sånn, da har jeg opplyst deg.

 

Vel du anklaget andre for å ikke vite, dermed må du sannsynlighvis vite noe selv som ingen andre vet, hvis du da ikke vil at hele anklagen ikke skal være av det platteste slaget.

Så, opplys oss.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Okay, la oss stoppe ett øyeblikk.

 

Jeg vil gjerne stille noen spørsmål.

[*]Hvor har dere det fra at de er leiesoldater? Dette er et ganske sterkt utrykk for å tilby sikkerhetstjenester. Om de hadde vært leid inn for å aktivt angripe eller spionere kunne jeg vært enig, men så langt ser jeg ingen beviser for leiesoldatvirksomhet.

[*]Aktoratets hovedbevis er en diamantsmugler som ser ut til å tilhøre en kriminell gjeng. Når media spør om skyldsspørsmålet reagerer han med å prate prate seg rundt spørsmålet. Selv hadde jeg ikke reagert med å svare 'De har lov til å tro hva de vil ... [blablabla]' når jeg ble konfrontert med at noen jeg hadde sett drepe noen hevdtet det var meg. Er dette ett troverdig vitne?

[*]Ang. bildet hvor Tjøstolv blir avbildet mens han tørker blod, kan noen av dere si dere ikke hadde vært utrolig pumpet på adrenalin etter å ha unsluppet døden? I og med at dette bildet er tatt i forbindelse med en akutt stressituasjon ser jeg ikke hvordan dette skulle bevise noe den ene eller andre veien.

[*]Hovedvitnet, Kepo, hevder Tjøstolv og Joshua ville rane de. Hvor sannsynelig er dette? To menn fra ett av verdens rikeste land raner tre inbyggere i ett av verdens fattigste land.

 

En ting til - kan dere slutte å diskutere sosialisme vs. liberalkonservativisme?

Selv er jeg liberalkonservativ, men dette betyr ikke at jeg kan skylde alt ondt i verden på sosialisme.

 

Jeg ønsker ikke å ta stilling til skyldspørsmålet, for jeg vet ikke hva som har skjedd, og det gjør ingen av dere heller.

Men slik jeg ser det - ingen tekniske bevis eller troverdige vitner - ingen sak.

Og ang. indisier - om man skal følge de vil jeg si at Kepo og den andre Kongoleseren hadde hatt større motiv, så jeg klarer ikke å se at de skulle bli dømt på indisier.

 

Peace out.

Lenke til kommentar
Okay, la oss stoppe ett øyeblikk.

 

Jeg vil gjerne stille noen spørsmål.

[*]Hvor har dere det fra at de er leiesoldater? Dette er et ganske sterkt utrykk for å tilby sikkerhetstjenester. Om de hadde vært leid inn for å aktivt angripe eller spionere kunne jeg vært enig, men så langt ser jeg ingen beviser for leiesoldatvirksomhet.

 

Sikkerhetstjenester er eksakt det samme som leiesoldat. Kun omskriving av ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...