Gå til innhold

Anmeldelse: Acer Aspire 3810T


Anbefalte innlegg

Spå framtid? Det er vel mange som lansera/lekker ut nye laptopar, som kanskje ikkje vi hadde fått med oss. Eg har ikkje u80v sjølv, men kvaliteten "osar" vel like mykje der som på 4810t. Ellers har multicom ein fin 14" med p8700 i samme/billigare prisklasse. Er vel ikkje så mykje du får for pengane for timeline-ane? Eg ser kun batteritida. At den ser fin ut er ein smaksak. Eg føler at for 7500kr +/- så får du betre maskiner. Då tenker eg "overall", ikkje kun ytinga.

 

Hva er problemet?

 

Kjøp hva du vil men slutt å poste off topic da vi som har kjøpt og er veldig fornøyde med T serien gir F i hva du velger faktisk...

 

Dette er en tråd for de som er int i Timeline serien/søker erfaringer og ikke for de som ønsker å reklamere for andre produkter dette er faktisk "ikke int" for oss..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor gjev versjon trenger man av denne maskinen for å kjøre, samtidig:

-Open Office

-Live Messenger

-Skype

-Adobe Reader

-Firefox

-Avira

-Tea Timer

-Adaware

-Litt you tube-tjafsing og annet smådall..

 

Har ikke prøvd maskinen men vil tro at det tøyer grensen... Open Office krever litt :p

 

Kjører selv NOD32 istedenfor 2 seperate programmer. Lavt minnebruk og så slipper du Ad-aware. Minuset er at det koster penger.. tror jeg har betalt 200 kr for 1 eller 2 års lisens. :/

 

Du bør i allefall kjøpe 3810T med SU9400 slik at du har 2 kjerners-prosessor.

Lenke til kommentar
- Takler SU9600-modellen 1080p x264-videoer?

Ja det gjør den, fungerer i hvertfall fint på min med mpc-hc (ny versjon for et par dager siden).

 

- Er det slik at alle SU9600-modeller også har ATI-skjermkortet? Hvordan påvirker det batteritiden? Får man SU3500-modellen med ATI-skjermkortet, og, vil da 1080p fungere?

Nei, min SU9400 er uten ATI. Vet ikke ang batteritid. SU3500 med ATI vil gi enda bedre støtte for hw aksellerasjon kontra Intel 4500 kortet, men det er nok enkelte 1080p den ikke vil takle når en har manglende hw aksellerasjon.

Takker for svar. Da vet jeg at SU9400 uten ATI eller SU3500 med ATI duger til 1080P.

 

Timeline finnes også i business-versjoner med matt skjerm.

Takk, kjekt å vite!

 

Med min 4810 (som jeg elsker!) så er det en knapp som du kan skru av dvd-spilleren og ATI skjermkortet.

Genialt. Noen som vet om denne knappen også eksisterer på 3810T med ATI? Hvis ikke, hvordan slår man da kortet av og på?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har 8310 og ergodt fornøyd med den!

 

Er det noen som harfunnet en bra sleeve til denne? Har lett endel, men finner ikke noen som er perfekte.

Nermeste jeg har kommet er "Incase Neopren Sleeve for 13 MacBook Svart" http://prisguide.tek.no/product.php?product_id=70584.

 

Den selges hos apple, og har tilnærmet samme størrelse som maskinen.

 

Acer 3810

Bredde 32,2

Dybde 22,8

Høyde 2,89

 

Incase

Bredde 32,46

Dybde 22,66

Høyde 2,74

 

 

Incasen er ikke like dyp eller høy, men dybden bør kunne strekkes litt da det er så lite det er snakk om og Aceren har varierende høyde.

Hva tror dere?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Ser at det finnes en 1810t-versjon med 11,6" med 3GB minne og 250GB lagring.

 

Har dog ikke sett noe særlig snakk om den her, og kun 3 butikker som har den i følge prisguiden. Noen som kjenner til mer angående modellen, og hvorfor den ikke er mer populær?

 

For min del er det ikke noe tap med mindre og lettere maskin, så lenge skjermen har like god oppløsning.

Lenke til kommentar

Apropos 4810TG så har jeg nettopp kjøpt meg en. Jeg vet ikke om dette er rette plassen å spør, men pekeflaten her er litt annerledes enn på den gamle laptopen min.

 

På min nye pekeflate kan jeg zoome ut og inn vha to fingre, og jeg kan bla meg fram og tilbake i nettleserhistorikken med de samme to fingrene. Til å begynne med syntes jeg det var ganske fancy. Men etterhvert skjer det at jeg zoomer både inn og ut og/eller blar meg tilbake til forrige side uten at det var meningen. Jeg har åpenbart en langfinger som er to mm for lang og toucher borti pekeflaten i hytt og pine. Noe som blant annet er grunnen til at jeg nå skriver dette innlegget for andre gang :-D

 

Jeg har rotet litt rundt i innstillingene, men finner ikke ut om det går an å skru av funksjonene som utnytter (misbruker) mine to fingre. Noen som vet om det er mulig å få pekeflaten til kun å forholde seg til pekefingeren min? Går det an å skru av zoom/bla funksjonen?

 

Siden jeg er usikker på om dette er standard for nye pekeflater, eller kun en fiffig funksjon i min nye 4810TG, så poster jeg dette her. Dere får tilgi meg om det skulle vært postet et annet sted :-)

 

Setter stor pris på hjelp - Det er kun to dager siden jeg fikk pc'en, men begynner allerede å bli mektig frustrert

 

Ellers kan jeg legge til at pc'en er helt nydelig på alle andre måter. Flott å se på, og den virker solid skrudd sammen. For de av dere som er interessert, vil jeg legge ved en liten forbrukerrapport av en datanovise :-)

 

Har altså kjøpt meg en 4810TG med 1.4GHz solo prosessor. Det viser seg at den kanskje muligens er litt i tregeste laget. Den er blandt annet for treg til å spille av youtube videoer i HD kvalitet. Noe jeg ikke tenkte på engang, da jeg kjøpte pc'en på Lefdal. Jeg trodde da vitterlig at alle nye pc'er ville være raske nok til slikt mundant bruk. Til og med min tre år gamle HP klarte det der uten problemer.

 

Stor var skuffelsen da jeg også oppdaget at jeg hadde problemer med å spille av 1080P vieoer som jeg hadde liggende på en ekstern harddisk. Jeg var overbevist om at det flotte ATI skjermkortet med edikert minne ville ta seg av den biffen. Til og med tv-serier som jeg hadde (tjuv-)lånt fra nettet som ikke var i HD hakket godt.

 

Stor var lettelsen da jeg fant ut at laptopen utrolig nok hadde noe slikt som TO skjermkort. Så genialt! MEn jeg hadde satt pris på om det hadde stått med store bokstaver utenpå pc'en ;-) Ett integrert (og strømgjerrig) skjermkort, og ett ATI-skjermkort med dedikert minne som man kan skru på etter behov. Mange av dere er naturligvis klar over akkurat dette, men for meg var det en stor overraskelse :-D

 

Etter dette går 1080p-filmer lekende lett i MPC. :-D Dagen var reddet, og helhetsinntrykket av pc'en gjenopprettet.

 

Til mitt bruk, som innebærer film, nedlasting og nett, så er denne pc'en mitt i blinken! Den er liten og lett, og så godt som lydløs. Batterikapasiteten er i tillegg helt fantastisk.

 

jeg vil også legge til at jeg ikke er noen spillfantast - meldte meg ut av spillverdenen for mange år siden. Men jeg husket at jeg var meget begeistret for Colin McRae 2 en gang i tiden. Så jeg fyrte opp mitt gamle favorittspill for å teste om skjermkortet var dugendes til mild spillunderholdning. CMR2 er et hauggammelt bilspill - det må da nærme seg 7-8 år?? Allikevel sleit pc'en med å kjøre dette uten hakking med alle innstillingene på maks. Det gikk strengt tatt bedre på min gamle desktop med TNT-2 skjermkort (for de av dere som er gamle nok til å huske dem :-p )Litt skuffet over 3D-ytelsen, men allikevel fornøyd :-)

 

Ha en strålende dag, alle sammen. Og hvis noen kan hjelpe meg med pekeplaten min, vil jeg gjerne takke dere på forhånd :-)

Endret av vosterer
Lenke til kommentar
Apropos 4810TG så har jeg nettopp kjøpt meg en. Jeg vet ikke om dette er rette plassen å spør, men pekeflaten her er litt annerledes enn på den gamle laptopen min.

 

På min nye pekeflate kan jeg zoome ut og inn vha to fingre, og jeg kan bla meg fram og tilbake i nettleserhistorikken med de samme to fingrene. Til å begynne med syntes jeg det var ganske fancy. Men etterhvert skjer det at jeg zoomer både inn og ut og/eller blar meg tilbake til forrige side uten at det var meningen. Jeg har åpenbart en langfinger som er to mm for lang og toucher borti pekeflaten i hytt og pine. Noe som blant annet er grunnen til at jeg nå skriver dette innlegget for andre gang :-D

 

Jeg har rotet litt rundt i innstillingene, men finner ikke ut om det går an å skru av funksjonene som utnytter (misbruker) mine to fingre. Noen som vet om det er mulig å få pekeflaten til kun å forholde seg til pekefingeren min? Går det an å skru av zoom/bla funksjonen?

 

Siden jeg er usikker på om dette er standard for nye pekeflater, eller kun en fiffig funksjon i min nye 4810TG, så poster jeg dette her. Dere får tilgi meg om det skulle vært postet et annet sted :-)

 

Setter stor pris på hjelp - Det er kun to dager siden jeg fikk pc'en, men begynner allerede å bli mektig frustrert

 

Ellers kan jeg legge til at pc'en er helt nydelig på alle andre måter. Flott å se på, og den virker solid skrudd sammen. For de av dere som er interessert, vil jeg legge ved en liten forbrukerrapport av en datanovise :-)

 

Har altså kjøpt meg en 4810TG med 1.4GHz solo prosessor. Det viser seg at den kanskje muligens er litt i tregeste laget. Den er blandt annet for treg til å spille av youtube videoer i HD kvalitet. Noe jeg ikke tenkte på engang, da jeg kjøpte pc'en på Lefdal. Jeg trodde da vitterlig at alle nye pc'er ville være raske nok til slikt mundant bruk. Til og med min tre år gamle HP klarte det der uten problemer.

 

Stor var skuffelsen da jeg også oppdaget at jeg hadde problemer med å spille av 1080P vieoer som jeg hadde liggende på en ekstern harddisk. Jeg var overbevist om at det flotte ATI skjermkortet med edikert minne ville ta seg av den biffen. Til og med tv-serier som jeg hadde (tjuv-)lånt fra nettet som ikke var i HD hakket godt.

 

Stor var lettelsen da jeg fant ut at laptopen utrolig nok hadde noe slikt som TO skjermkort. Så genialt! MEn jeg hadde satt pris på om det hadde stått med store bokstaver utenpå pc'en ;-) Ett integrert (og strømgjerrig) skjermkort, og ett ATI-skjermkort med dedikert minne som man kan skru på etter behov. Mange av dere er naturligvis klar over akkurat dette, men for meg var det en stor overraskelse :-D

 

Etter dette går 1080p-filmer lekende lett i MPC. :-D Dagen var reddet, og helhetsinntrykket av pc'en gjenopprettet.

 

Til mitt bruk, som innebærer film, nedlasting og nett, så er denne pc'en mitt i blinken! Den er liten og lett, og så godt som lydløs. Batterikapasiteten er i tillegg helt fantastisk.

 

jeg vil også legge til at jeg ikke er noen spillfantast - meldte meg ut av spillverdenen for mange år siden. Men jeg husket at jeg var meget begeistret for Colin McRae 2 en gang i tiden. Så jeg fyrte opp mitt gamle favorittspill for å teste om skjermkortet var dugendes til mild spillunderholdning. CMR2 er et hauggammelt bilspill - det må da nærme seg 7-8 år?? Allikevel sleit pc'en med å kjøre dette uten hakking med alle innstillingene på maks. Det gikk strengt tatt bedre på min gamle desktop med TNT-2 skjermkort (for de av dere som er gamle nok til å huske dem :-p )Litt skuffet over 3D-ytelsen, men allikevel fornøyd :-)

 

Ha en strålende dag, alle sammen. Og hvis noen kan hjelpe meg med pekeplaten min, vil jeg gjerne takke dere på forhånd :-)

 

Det er godt å høre at du er fornøyd med Timeline'n din :) Jeg venter på å motta min 3810T med dual core enda :p

 

Jeg har leta litt rundt men finner dessverre ikke ut hvordan pekeflatens mouse gestures skrus av. Tror ikke Acer sine nettsider liker Linux da jeg ikke fikk lastet ned brukermanual. Prøv å fjern driver/programvare slik at Windows bruker "Generic"/standard-drivere til pekeflaten. Da vil eventuelle multi-touch funskjonalitet forsvinne tror jeg.... Alternativt kan du prøve å skru av pekeflaten når du bruker tastaturet.

 

Noen som vet om Civilization 4 kjører bra med fin grafikk?

Lenke til kommentar

Noen her som har klart å få switchable graphics til å fungere i Windows 7? Det kan bli litt tungvindt å reboote hver gang jeg skal bytte skjermkort.

 

edit: Merkeligste er at den varer kortere med intel enn ati. Virker som om den kjører begge kortene samtidig når man setter til "Switchable" i BIOS. Discrete gir meg ATI-kortet, men det virker ikke som om det finnes noen måte å kun få Intel kortet. Jeg har ikke funnet noen driver til å få "Switchable graphics" knappen inne i Win 7 heller.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...