Gå til innhold

Førstegangstjeneste på Luftkrigsskolen - noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

til å begynne med: Jeg vet ikke om det er mulig å førstegangstjeneste på Luftkrigsskolen, men uansett. Om det er noen som har tjenestegjort, jobbet, eller tatt utdanning der hadde det vert hyggelig å fått vite åssen dere har hatt det. jeg har nemlig vert litt inne på Luftkrigsskolen sine hjemmesider og lest litt og syntes det virker okei.

 

jeg har foresten sakt i fra på sesjon at jeg ønsker å førtegangstjeneste, helt i luftforsvaret siden jeg har siden jeg var en liten knert vært fasinert av fly, så tror dere at det er noen mulighet for at jeg kan bli tatt/søke meg inn på Luftkrigsskolen?

 

Jeg er 18 år og bor i kristiansand s om det skulle ha noe betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke mulig å avtene førstegangsteneste på krigsskolene, muligens i en eller annen stab jobb, men om du ønsker å bli tatt opp til elev må du nok søke deg inn.

 

Les forøvrig mer på HI Turin_Turambar sin post i samme forum for mer informasjon ang. luftforsvarets flygeskole.

 

Men er det offiser eller pilot du ønsker å bli?

Endret av Ezl
Lenke til kommentar
Er vel ikke mulig å avtene førstegangsteneste på krigsskolene, muligens i en eller annen stab jobb, men om du ønsker å bli tatt opp til elev må du nok søke deg inn.

 

Les forøvrig mer på HI Turin_Turambar sin post i samme forum for mer informasjon ang. luftforsvarets flygeskole.

 

Men er det offiser eller pilot du ønsker å bli?

 

det kalles gjennomgående krigsskole, og da avtjener man vel førstegangstjenesten der, ergo 4 år som nevnt over meg

Lenke til kommentar
Er vel ikke mulig å avtene førstegangsteneste på krigsskolene, muligens i en eller annen stab jobb, men om du ønsker å bli tatt opp til elev må du nok søke deg inn.

 

Vet at sjøkrigsskolen hadde et par sjåfører og sikkert diverse annet rekruttert fra KNM HH, typisk bergensere på jakt etter lat tjeneste nær hjemmet. Ville bli forundret om ikke ballongvesenets skole har det samme, men det kan hende man må være kompis med de riktige folkene/ha pappa med godt nettverk for å få disse stillingene.

Lenke til kommentar
Er vel ikke mulig å avtene førstegangsteneste på krigsskolene, muligens i en eller annen stab jobb, men om du ønsker å bli tatt opp til elev må du nok søke deg inn.

 

Vet at sjøkrigsskolen hadde et par sjåfører og sikkert diverse annet rekruttert fra KNM HH, typisk bergensere på jakt etter lat tjeneste nær hjemmet. Ville bli forundret om ikke ballongvesenets skole har det samme, men det kan hende man må være kompis med de riktige folkene/ha pappa med godt nettverk for å få disse stillingene.

 

pappa er oberstløytnant på kjevik :p

Lenke til kommentar
Er vel ikke mulig å avtene førstegangsteneste på krigsskolene, muligens i en eller annen stab jobb, men om du ønsker å bli tatt opp til elev må du nok søke deg inn.

 

Vet at sjøkrigsskolen hadde et par sjåfører og sikkert diverse annet rekruttert fra KNM HH, typisk bergensere på jakt etter lat tjeneste nær hjemmet. Ville bli forundret om ikke ballongvesenets skole har det samme, men det kan hende man må være kompis med de riktige folkene/ha pappa med godt nettverk for å få disse stillingene.

 

pappa er oberstløytnant på kjevik :p

 

 

Det er i såfall en grunn til å skaffe seg en skikkelig førstegangsteneste. Det er ikke kult når du går ut av militæret i dårligere form enn når du kom inn...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gammel tråd dette, men tenkte jeg skulle svare likevel, siden jeg har førstegangstjenesten min på Luftkrigsskolen. Det er ikke mange stillinger her for vernepliktige, men vi har/har hatt idrettsassistenter, trykkassistenter, depotassistenter og forlegnings-/postassistenter. Helt grei plass å være for vernepliktige, med god mat, lite kvelds- og helgetjeneste, og andre goder. Det negative kan kanskje være at man ikke får noe særlig troppstilhørlighet her. Vi er en del av basetroppen på Ørlandet, men vi ser dem og befalet vårt stort sett bare på øvelser.

 

For meg er det kanskje den mest optimale plassen å være, siden jeg kan bo hjemme, noe som er et stort pluss for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...